Dan mag ik helema wel klagen ... School 1 is bijna 8 km hier vandaan school 2, 6 km .. Op het begin heb ik elke dag 12km moeten fietsen met 3 kids 2 daarvan onder de 3 .. Nu auto gelukkig .. Kdv zit hier 15 minuten vandaan .. Scholen ook 15 minuten met de auto .. Zitten helaas niet bij elkaar Kdv en 2 basisscholen dus .. Ik ga om 7:15 de deur uit om om half 9 zelf op school te zijn .. En alles zit in Almere .. Helaas het is niet anders .. Ik wilde liever alle 4 mijn kids straks op 1 school . Kdv is ook verder omdat hun de enigste waren die om 6:30 open gingen .. Ik kan echt nooit zonder auto anders komen we allemaal niet op tijd .. Ov is echt geen optie hier ..
Uhmm, ik heb ook zo'n fiets en mijn dochter zit ook achterop en mijn fiets gaat echt niet stijgeren. Denk dat het stoeltje dan niet goed bevestigd is. Ik zou mij niet eens zo heel druk maken om een halve kilometer verder. Als het nou 5 kilometer verder was oke. Kan mij wel voorstellen dat je je had ingesteld op die andere school. Ik zou gewoon maandag ff bellen.
Huh school op 1 km afstand, dus een kippeneindje. Ik moest vroeger als kind altijd 800 meter lopen naar school en dat 4x op een dag! Mocht ik ooit kinderen krijgen dan is de school waar ik mijn kindje op zou willen doen 2,5km enkele afstand. Kindje in de fietskar of zelf fietsen.
Eerlijk gezegd denk ik dat het fietstoeltje, je werk en de 500m smoesjes zijn. Je baalt gewoon dat ze niet hebben geluisterd.
Nee zijn zeker geen smoesjes, ik durf echt niet te fietsen met iemand achterop. Mijn werk kan wel wat geregeld worden op zich. Maar hey, ze zit niet eens op school en ze hebben nu al niet naar ons geluisterd! Ik vind dat gewoon niet kunnen, ben heel benieuwd naar hun reactie en anders ga ik uit principe een andere school zoeken.
Gewoon zelf laten fietsen. Als het lastig is even meeduwen in de rug. Wij fietsen met onze dochter ook al vanaf groep 1 en dat is 3,5 km door de weilanden met soms flink wind tegen. Als ze zoveel fietsen bouwen ze snel genoeg conditie op en het fietsen an sich gaat dan ook rap beter. Het is natuurlijk vervelend, maar ik denk dat je er een te groot probleem van maakt .
Ik denk.....dat zij t probleem niet zo zien Een school die twee locaties heeft die zo dichtbij lkaar liggen, vind ik eerder 1 school dan twee scholen. Hebben allebei de locaties alle groepen? Ik zou gewoon even bellen voor uitleg? Kijken of tnog kan? En 1 km?? Dat is 10 min lopen.kind lopen en jij je fiets mee. Spring je om 8:35 op de fiets naar je werk. (Ik rijd elke dag 4*12 km.. Bewust keuze hoor. Maar 1km vind ik dus exht niks..)
http://www.fietsersbond.nl/de-fiets/fietssoorten/aanhangfietsen-0#.Vz9azdRUerU Of een aanhangfiets via marktplaats.
Ik heb een zadel op de buis voorop. Foto is een voorbeeld. Echt ideaal. Misschien ook iets voor op jouw fiets? Ik snap dat je er van baalt, ik zou gewoon maandag bellen. Hopelijk kunnen ze er nog wat mee doen.
Maar heb je dan specifiek om die locatie gevraagd en gezegd dat de andere geen optie was? En hoe is het verdeeld over de locaties? Zijn er op beide locaties kleutergroepen?
1 km is echt niet ver. Wij zitten iets verder van school en het is hooguit een paar minuten fietsen of ca 10 minuten lopen. Als je dan zelf je fiets aan de hand meeneemt, fiets je zo door naar je werk, zodat je nauwelijks tijd mist. Misschien eens kijken voor zo'n aanhangfiets of fietskar evt via marktplaats. Of je kind zelf leren fietsen. Dat kost even investeren in tijd, maar het is wel handig als ze dat kan. Maar goed, het is niet leuk als je je hebt ingesteld op een bepaalde school en het wordt ineens een andere. Ik zou maandag gewoon even bellen, misschien kan het zo geregeld worden dat ze alsnog op de voorkeursschool komt. Wie weet hebben ze gewoon per ongeluk geen rekening met je wens gehouden en maakt het voor hun toch niets uit.
Ik heb ook even gekeken, onze school is 1,3 km, en mijn kinderen liepen dit al naar de peuterspeelzaal (zelfde locatie). Eerlijk is eerlijk, wanneer ik kijk naar klasgenootjes (die dagelijks met de auto gaan), mijn kinderen hebben echt een betere conditie omdat ze het gewend zijn. Ze hebben altijd al flinke stukken gelopen, vind dat alleen maar gezond. Wat betreft het fietsen, ik begrijp het wel. Ik ben een van de weinigen daarin in mijn omgeving, maar ik doe het ook niet. Ik kom zelf uit een dorp en woon nu in een drukke stad, en no way dat ik daar ga fietsen met een kindje achterop, als ik zie hoe het verkeer hier is. Ik zou dus gewoon gaan lopen, went vanzelf.
WoW , ga je je dochter straks dan ook iedere keer van school verhuizen als er iets is wat je niet bevalt? Ik heb geen idee waar dit over gaat. 1 km??? Dochter op loopfiets en gaan met die banaan. Hier neem ik kleuter en peuter mee op loopfietsen (ik loop dan) of we lopen met z'n drieën. Lekker gezond, met z'n allen wat frisse lucht op doen.
Dacht ik net aan ja. Hier ook 800 meter...ik loop het dan vaak met 5 of 6 kinderen en doe er een kleine 10 minuten over. Dat ze niet geluisterd hebben is vervelend, maar door je openingspost dacht ik dat de school 10 km verderop zat.
Ik snap dat je teleurgesteld bent, maar ik vind je reactie wel overdreven. 1 km is echt maar weinig en als je geen fysiek probleem hebt en gezond bent maakt dat geen bal uit op zich. Hooguit een paar minuten. En wist je dan niet van de mogelijkheid van een andere locatie? Ik zou zeker maandag even heel vriendelijk navraag doen waarom het zo geregeld is, maar school heeft er vast reden voor. 1 km van school af is echt best heel luxe hoor, er zijn er genoeg die veel verder moeten naar school. (Maar als je nu al zo over school begint dat ze niet luisteren, kan het nog wel eens heel lastig worden....zal best nog wel eens wat zijn wat niet precies volgens jouw wensen verloopt....)
Dat is ook echt handig denk ik! Kan je dat gewoon bij de fietsenmaker vragen? Tja, ik kan niet met een loopfiets haar brengen, neem je die helemaal mee terug als je zelf terug loopt of zo? Wij zijn naar die locatie gegaan voor een rondleiding en hebben niks over die andere locatie gehoord. We hebben gezegd dat we voor die school en deze locatie hebben gekozen vanwege de afstand zoals ik al eerder zei. Het buurjongetje gaat overigens wel naar die locatie. Vind het maar raar