En nu? Locatie school veranderd.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Niveah, 20 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.252
    6.134
    113
    Maarre..
    Onze school zit op 1 km, max 10 min lopen met de kids, makkelijk te doen.
    Maar de school groeit, ze zijn nu op zoek naar een andere locatie. Dat kan zo een paar km verder zijn.
    Dingen veranderen nu eenmaal, misschien hebben ze in die 2,5 jaar de kleutergroepen wel verplaatst naar die andere locatie? Dan hebben ze wel naar je geluisterd, maar zijn de omstandigheden veranderd.
    Ik zou me in ieder geval niet druk maken nu, zonde van je weekend.

2. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Nou sorry hoor, als je express je kind vroeg inschrijft daardoor en er rekening mee probeert te houden, is dat gewoon raar. Ik heb het aangegeven toen der tijd en was geen probleem. Dus dat is gewoon niet leuk. Overigens gaat het buurjongetje wel naar die locatie. Maar die buurman zei al dat zijn dochter ook naar die juf gegaan was vroeger en nu haar zoontje dus ook. Beetje voortrekken lijkt wel.

3. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Je hebt ook gelijk. Nee die locatie was er al wel, daar had ie het ook over tijdens de intake, heel snel, verder zei hij er niks over, die locatie dus. Wij kregen gewoon een rondleiding van die school ook en zeiden ja we willen graag onze dochter hier naar school doen. snap je??? raar dat je ineens naar een locatie word gewezen die je nooit gezien hebt en geen rondleiding hebt gekregen. Maar je hebt gelijk, zonde van mijn weekend. We zien het maandag wel. Bedankt voor alle lieve reacties en dames die mee helpen denken. Ik houd jullie sowieso op de hoogte maandag

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.252
    6.134
    113
    Juffen hebben daar geen inspraak in hoor (volgens mij, ik ben geen juf) Je zoekt nu gewoon naar iets wat er niet is. Al snap ik echt je teleurstelling wel.
    Wacht nu gewoon hun verklaring maandag af.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.923
    3.941
    113
    Gewoon maandag even bellen en aangeven dat je het jammer vind dat je kind niet op de gewenste locatie is ingedeeld. Waarschijnlijk was er niet eens een andere locatie op het moment van inschrijven maar zijn ze in de tussentijd gegroeid en moesten ze een tweede locatie openen.
    Wellicht kan het nog veranderd worden als je aangeeft echt graag naar die ene locatie te willen.
    En anders kan die ene km niet het probleem zijn, kom op zeg. Mijn zoontje van 1,5 loopt met gemak een kilometer in een kwartiertje.

6. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ok, ik snap dat het je om het principe gaat. Maar ook dan, je geeft aan dat je ruim van tevoren hebt aangemeld en dit hebt aangegeven, ook bij scholen en gemeente kunnen foutjes voorkomen. Een foutje maken is menselijk en hier kan ook overheen gelezen worden of verkeerd genoteerd, de planning qua klassen kan veranderen per schooljaar qua locatie etc. Als ik heel eerlijk ben vind ik de reactie rijkelijk overtroffen. Het is immers niet dat je te horen hebt gekregen dat ze pertinent weigeren om met je voorkeur iets te doen.
    Qua afstand, sorrie vind ik het ook echt overdreven, hier is van de ene kant naar de andere kant van het gebouw al 500m verder. Maar goed ik haal mijn zoontje ook gerust nog met mijn rolstoel 3,5km verder op incl een sluis (weer of geen weer, heb weinig andere keuze dan of op deze manier of ten alle tijden afhankelijk zijn van andere moeders en vaders uit de klas) Dus zie sowieso het probleem qua afstand niet.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind dat je wel erg moeilijk doet... 1 km? Dat wandelt zelfs je kind toch op een paar minuten? Met het loopfietsje is het al helemaal een eitje. En ja, dat draag je dan even terug. Zo moeilijk is dat toch niet?

8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Even serieus, gewoon fietsen met een kind achterop vind je eng maar een fietsplankje of zo'n extra zadel tussen de benen vind je niet eng? Weird.

En je hebt toch bij inschrijving niet al doorgekregen dat je gegarandeerd op de locatie van voorkeur zou komen? Of hebben ze je die toen al toegezegd? Zo niet dan snap ik je teleurstelling maar zo'n school moet toch ook keuzes maken?

9. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Bij ons is het standaard protocol dat wanneer de leeftijd niet overlapt de kindjes bij dezelfde juf komen als oudere broertjes of zusjes.

Ik snap dat je teleurgesteld bent, maar om eerlijk te zijn vrees ik wel een beetje dat je met deze houding nog een zware tijd tegemoet gaat wanneer de school daadwerkelijk is begonnen.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb hem toen via een verkoophoek op fb gekocht maar je kan ze denk ik idd bij een fietswinkel krijgen en anders online. Mijn dochter vind het geweldig voorop.

En idd 1 km is natuurlijk niet ver. Ik proef dat het bij jou meer gaat dat je dochter nu op een locatie zou komen die je nog nooit gezien hebt. Ik zou maandag bellen en anders in ieder geval op de andere locatie gaan kijken mochten ze niks kunnen doen. Wie weet bevalt hij net zo goed of zelfs beter. Ik zou het ook jammer vinden dat ze opeens ergens anders terecht komt terwijl je al die tijd dacht dat ze op deze locatie zou komen.

11. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik heb met haar geprobeerd te fietsen achterop hoor, dat vond ik toen echt niks, met afstappen ging die fiets achterover. En ja de fietsstoel zat goed! Het lijkt me misschien makkelijker qua gewicht als het voorop zit of in het midden. Raar dat jullie meteen zo aanvallen reageren. Maar whatever.

12. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Nee hoor, de moeder zat zelf bij die juf in de klas en nu haar zoontje ook. Hij heeft geen broertjes of zusjes!

13. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Zoals ik al zei, was er geen sprake van de andere locatie, dan had de adj directeur toch even kunnen vermelden tijdens de intake dat we misschien ook kans hadden geplaatst te worden op de andere locatie. Hij vroeg nog aan het eind van het gesprek, willen jullie nog na denken of nu inschrijven? Mijn vriend en ik zeiden, nee we willen onze dochter graag HIER hebben, geen probleem, genoeg plek zei die.

14. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik lees het nu inderdaad terug. Bij ons is dat in ieder geval omdat er dan al een band is opgebouwd met de leerkracht, hetzelfde geld natuurlijk ook voor de moeder van, in plaats van de zus van.
    Bewust voortrekken zal het niet zijn, daar zal echt wel een logische reden voor zijn of anders puur toeval.

Ik zou in ieder geval vragen of je anders een keer kan gaan kijken op de andere locatie, een meeloop ochtend oid doen, alvast kennis maken en op die manier wennen aan de verandering.

15. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Sorry ik begrijp het wel maar het Is 1000 meter! Hier hebben we de school op 2,5 km zitten. Wij liepen toen de jongste geboren was en niet mee mocht op de fiets iedere dag naar school. We gingen om 7,45 weg en waren om 8,15 op school. Om 8,45 was ik weer thuis. Dan moet ik zeggen dat ik er een 2 jarige bij had lopen als ik alleen was liep ik sneller

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.252
    6.134
    113
    Hier kan je ook op vatten als hier op deze school, los van de locatie.

Zoals je het nu zegt, is het mij niet duidelijk dat je de specifieke locatie bedoelt. Je schrijft je nl in voor een bepaalde school, niet voor een bepaalde locatie. Of stond op het inschrijfformulier een keuze tussen de locaties?

17. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Nee stond er niet, maar hij kon het toch even zeggen?? Of begrijp ik dat nou verkeerd? Wij waren ons daar niet van bewust!

18. Lenthe1987

Lenthe1987 Actief lid

20 aug 2012
    477
    33
    28
    ik zie hier al allerlei probleem gerichte oplossingen voorbij komen (heel lief en behulpzaam dat iedereen zo meedenkt), maar heb je er al aan gedacht dat het misschien wel een foutje van de school is? Het kan zomaar met 1 telefoontje opgelost zijn maandag. Laat je weekend niet verpesten hierdoor, je lost er op dit moment niets mee op!

19. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Dankjewel en je hebt ook gelijk hoor.

Moest er gewoon aan wennen. Ik ben gewoon iemand die ergens aan moet wennen en dat duurt even. Niet iedereen is hetzelfde toch? Het zal vast wel goed komen en jullie reacties doen me goed. Ook degene die zeggen dat 1 km niks voorstelt en dat ik 'zeur'. Want misschien moet ik ook wel niet zeuren

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.252
    6.134
    113
    Ok, maar dan is het niet zo dat de school niet naar jullie geluisterd heeft, maar dat jullie het anders op hebben gevat dan dat de directeur bedoeld heeft denk ik (of andersom)

Miscommunicatie dus. Maar goed, ik ben benieuwd wat er maandag uit het gesprek komt.

Deel Deze Pagina