En nu? Locatie school veranderd.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Niveah, 20 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ook dat vond ik zo'n fantastisch programma.

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Jammer dat TS niets meer van zich laten horen.

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Daar heb je zeker gelijk in hoor.
    Ik hoef ook niet elk ding te weten hoor en wij krijgen bij uitstapjes vaak een mail en een brief dus dat is prima.
    Maar er zijn wel andere dingen geweest waar ik mijn vraagtekens bij heb gehad.
    Natuurlijk hoeft de school niet op alle persoonlijke behoeften van ouders in te spelen, dat verwacht ik ook niet.
    Maar om een klein voorbeeld te noemen in groep 1 zou er een sponsorloop komen. Kinderen netjes een brief mee gehad en een kaart om geld op te halen. Wij hadden dit gedaan en vervolgens horen we niks meer. Pas na de grote vakantie kregen we bij godsgratie te horen dat het niet door was gegaan door omstandigheden..tja dat vind ik slordig want buren vroegen op een gegeven moment of hij nog geld op kwam halen.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Heerlijk was dat ja.

Tijd voor een herintroductie :)

5. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Is er : kanniewaarzijn ;)

Kanniewaarzijn - VARA

6. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

#166 In your eyes, 25 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mei 2016
    Dat is inderdaad niet netjes nee!
    Dat soort dingen staan hier gelukkig wel wekelijks in het journaal, maar de helft van de papieren die ik mee krijg belanden gewoon bij het oud papier, en dan nog hoor ik mede-moeders klagen dat er zo slecht word gecommuniceerd.
    Daar sta ik dan, met brieven over danslessen, een verhaal over jongetje 3 klassen hoger dan mijn oudste die een prijs heeft gewonnen met een sportclubje, de teamindeling van de zwemgroep van weer een andere klas, en daarnaast de leerkrachten op Facebook, en dan vraag ik me serieus af "wat wil je in vredesnaam nog meer?!" De status van de verkoudheid van de congierge? Foto's van de nieuwe keuken van de gymleraar? ;)

En mocht de school ooit iets vergeten door te geven heb ik 2 meiden die lopen te ruziën wie er als eerste mag vertellen wat er is gebeurt en hoe leuk/stom dat wel niet is, dus dat maakt ook een verschil. Als een sponsorloop onverwachts niet zou zijn doorgegaan ben ik daar nog eerder van op de hoogte dan de organisatie zelf :D

Edit: echt letterlijk terwijl ik dit bericht typte weer een update: 2 kinderen uit groep 7 hebben de plaatselijke tenniswedstrijd gewonnen. :cool:
    Like, comment & share, want er zijn nog steeds meer dan genoeg moeders die vinden dat de school slecht communiceert :D
    Er zullen echt zeker scholen zijn waarin de communicatie zwak is, maar soms is het gewoon ook echt muggenziften hoor...

7. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
  8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja bij jou dan misschien;) maar hier is dat gewoon niet zo.
    Ik moet zelf zo vaak dingen na vragen bij de juffen over hoe of wat en dat vind ik gewoon slordig.
    Of dingen zijn niet duidelijk, dan moet ik de klassenmoeder weer een mail sturen.
    Dat het bij jou muggenziften is betekend niet dat dat ergens anders ook zo is.

Maar on-topic ik ben wel benieuwd of TS nog gaat reageren...

9. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik bedoel ook echt niet jouw ervaringen te ondermijnen hoor, ik geloof zeker dat dit per school verschillend is en daar flinke verschillen in zijn!

Maar in de situatie van ts vind ik het vrij voorbarig om te concluderen dat die school ook zwak communiceert.
    Waar was ts in dat gesprek? Ze wist (of kon weten) dat er verschillende locaties waren, waarom heeft ze daar niet verder naar gevraagd? Want het is duidelijk een belangrijk onderwerp voor haar, en toch haal ik uit geen van haar posts dat ze daar ook met de school over heeft gecommuniceerd. Wanneer iemand vraagt "kan ik mijn kind hier inschrijven", neem ik ook aan dat er wordt bedoeld "kan ik mijn kind op deze school inschrijven" en niet "kan ik mijn kind op deze locatie inschrijven", zeker wanneer er tijdens het gesprek geen enkele indicatie is geweest dat ts daar belang aan hecht.
    Dat vind ik muggenziften, ts verwacht van de school dat deze haar achterliggende gedachte begrijpt en daar naar handelt, terwijl ts zelf niet sterk in haar communicatie is geweest daarin. De school heeft namelijk precies gedaan wat ts vroeg: haar kindje ingeschreven. ;)

Of de school zelf goed of slecht communiceert is pas te merken wanneer daar ook meer ervaring in is. Voor hetzelfde geld is de school van ts er ook een die ieder wissewasjes op Facebook en Twitter bekend maakt, daar mails en brieven over stuurt, maar door de school nu al de stempel 'slechte communicatie' te geven op basis van een gesprek waarin de communicatie van ts ook twijfelachtig is, vind ik echt overdreven. De school krijgt op deze manier de kans niet eens om te laten zien hoe ze werken, en het kindje is nog niet eens begonnen ;)

Maar ik ben ook zeker benieuwd naar hoe het nu is!

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    IK denk dat je deels gelijk hebt, maar om een concreet voorbeeld te geven van de ándere basisschool hier in de wijk: We hadden i.v.m. een actie m.b.t. verkeersveiligheid in de wijk gevraagd of de kinderen uit groep 7/8 de achterkant mochten invullen met "Ik vind het fijn, dat u 30 rijdt, omdat..." Dit hebben we 3x per mail, 2x telefonisch en 1x in persoon gevraagd aan de directrice. Steeds een ontwijkend antwoord. Ik kom erop terug, etc. etc. We hebben het 3 weken van tevoren aangegeven (de eerste vraag). De dag van tevoren hebben we de ansichtkaarten alvast afgegeven bij de juf, maar die mocht niks zonder toestemming. Uiteindelijk hebben we de kaarten de dag na de actie maar weer - onbeschreven - opgehaald.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Hier is de communicatie ook echt slecht. Het begon dus, zoals ik al geschreven had, met die wisseling qua locatie (geen idee wat TS heeft besproken met de inschrijving, maar ik had wel duidelijk aangegeven dat we onze dochter graag op de hoofdlocatie geplaatst wilden hebben ;)). (Bij de jongste heb ik dit dan ook zowel op het inschrijfformulier gemeld als daarna nog via de mail, net zo lang tot ik schriftelijk de bevestiging had dat het ging gebeuren.) Daarna was het zo dat we pas heel last minute te horen kregen in welke klas ze kwam en wanneer ze mocht wennen ed (drie jaar later met de jongste is er nog niets veranderd en heb ik zelf uiteindelijk maar het initiatief genomen - wat in eerste instantie ook geen resultaat opleverde, toen maar de juffen zelf benaderd voor een gesprek en het maken van afspraken). De meeste leerkrachten hebben duobanen en het blijkt keer op keer dat de communatie onderling behoorlijk slecht is/ontbreekt (als ik mail, doe ik dat dus altijd naar beiden en na gesprekken probeer ik steeds meer dingen naar de duopartner op de mail te zetten). Ook communicatie vanuit de directie is slecht of ontbreekt (er staan bijvoorbeeld regelmatig fouten in de weekmail, zowel taalkundig als inhoudelijk, of er worden gewoon compleet verkeerde mails gestuurd). Op informatieavonden en de website wordt informatie gegeven die niet juist is. En zo kan ik nog wel even doorgaan. ;) Wat dat betreft lijkt het echt geen professionele school, wat heel jammer is, want de school heeft ook absoluut veel positieve dingen! Maar je schetst op die manier wel een beeld waar veel mensen (terecht overigens) op af gaan. En als er dan een andere school is waar alles (in ieder geval in eerste instantie) super strak gergeld is en de communicatie geweldig geregeld is (lijkt)...

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Even gekeken ook op Google afstand 1.3 km. 4 minuten met auto vijf minuten met brommer/fiets 10/15 lopen.
    1 km is te doen nog toch kijk ik ben ook geen wandelaar en ben blij als ik elke ochtend op mijn brommer kan stappen maar als het moet dan moet het lopend als het te glad is moet ik ook.

Heb wel weer het geluk dat het ziekenhuis op 1 km zit!!

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Volgens mij heb jij je klok een paar uur voor staan hoor! De zon komt om 5.30 uur op (vandaag). Dan is het licht. In het uur (ongeveer) daarvoor, is het schemerig. Tenzij het héél bewolkt is. Maar dat kun je ook midden op de dag hebben.
    Op de donkerste dag van het jaar (eind December) komt de zon om 8.48 uur op.

Je bent echt smoesjes aan het verzinnen nu. Ik hou ook van licht. Ik rij ook niet graag in het donker. Maar toch moet ik op tijd op mijn werk zijn. Soms is dat al om 8 uur en ja, in de winter betekent dat dus opstaan als het nog pikkedonker is en zit ik al op mijn werk voordat het überhaupt begint te schemeren. En op het moment dat ik weer naar huis mag, is de zon alweer lang en breed onder.

Jij hebt het over maximaal 10 minuten extra looptijd. Denk je dat het in 10 minuten ineens van donker naar licht springt?

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Idd het geval van TS is wel anders, dat vind ik ook.

15. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hier kon je je nog wel eens in vergissen.
    Hier op school is namelijk geen budget voor ondersteunend personeel zoals een administratief medewerker/secretaresse zelfs niet voor een conciërge met een vrijwilligerscontract. Dus alle communicatie verloopt via de onderwijzers, schoolleider, ouderraad en groepsouders. Nu is dit ook niet zo'n heel grote school, 100 leerlingen nu. Lang leve de bezuinigingen:(.

16. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik heb het erg druk gehad en nog geen tijd gehad om te reageren. Ze zijn bezig met de puzzel. Ze laten me nog weten als ze wat meer weten.

En iemand zei dat het in de winter pas om 8.49 uur ligt word, dan moet je inderdaad door het donker lopen. We moeten voor die andere school langs een stille dijk waar bijna niemand komt, ik vind het niks. Mag toch?
    Anyway, als het niet lukt dan gaan we gewoon wat verder lopen. Ik ga verder niet in op de andere reactie. Beetje inlevingsvermogen in een ander is niet verkeerd hoor. Niet iedereen is het zelfde, zoals ik het al zei, moest ik het verwerken. Word er wel moe van om alles twee keer of meer te zeggen. Jullie zijn geen kinderen meer toch? Maar goed, topic mag dicht!

17. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Poeh. Waarom reageer je zo defensief? Je opent een topic, krijgt reacties, en nu val je ons een beetje aan/af. Misschien is het forum niet helemaal de plek om te ventileren dan?

18. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ben ik nou de enige die hier de heisa niet van inziet?

Niet iedereen is hetzelfde inderdaad, maar je kan ook overdrijven. Ik hoop voor jou/jullie dat ze de locatie aanpassen....

Ik moet elke dag om 6:55 uur de deur uit, inclusief kids, sinds kort lopend omdat mijn fiets weer gejat is. Dan breng ik de kids naar de opvang en loop daarna naar de bushalte.
    Weer of geen weer, licht of donker.... blijf liever liggen in bed hoor, maar soms moet je nou eenmaal dingen doen omdat het niet anders kan.

In ieder geval: succes ermee :)

19. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    De meeste hier reageren ook niet bepaald leuk. Jullie weten verder helemaal niet hoe de situatie allemaal is!

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Misschien moet je dan eerst uitleggen hoe de situatie precies is? Als iedereen hetzelfde denkt moet je daar misschien even over nadenken. En was het nou een foutje van school of hadden ze haar bewust op de andere lokatie ingedeeld?

Deel Deze Pagina