Ik ben afgelopen week op vakantie gegaan. Daarbij heb ik helemaal zitten shaken door mijn angst om bijreider te zijn. Op vakantie veel gestrest. We zijn eerder terug gegaan en op de terugweg kwamen we in Brabant in een heftige onweer storm terecht. We wisten dat er niet al te ver een vrachtwagen achter ons zat. En we konden nauwelijks een meter voor ons kijken door de hevige regenval. Met bijna geen zicht de afrit kunnen nemen en de auto stil kunnen zetten. Godzijdank kende ik de omgeving. Er kwamen hele grote hagelstukken naar beneden en ik was als de dood dat ze door de autoruit zouden komen. Ook schommelde de auto heel erg door de heftige wind die erbij kwam. Ik verloor de controle over mijn lichaam van angst. Nu heb ik morgen de termijnecho en ben ik best wel een beetje bang dat het mis is gegaan doordat ik zo erg gestrest heb.
geen zorgen maken om de stress hoor, iedereen ervaart weleens stress in meer of mindere mate, maar je kleintje zit echt goed van binnen, veilig en krijgt heel weinig mee hiervan, dit geld echt als je alleen maar continue aan het stressen bent maar van een paar daagjes stress zal hij of zij geen hinder van ondervinden
Geen zorgen, gevolgen van stress in de zwangerschap dusdanig dat je kindje er gevolgen van xou kunnen hebben, dat gaat om echt heel langdurige stress. Anderzijds... ben je altijd al zo'n stresskipje geweest? Ik bedoel angst om bijrijder te zijn, angst/stress op vakantie, angst om een auto die schudt....ik denk dat als je zo ontzettend gevoelig bent voor stress, dat je dan misschien zelf eens met een deskundige op gebied van stresspreventie kunt praten. jij hebt er zelf meer last van dan je kindje
Morgen heb ik een gesprek en waarschijnlijk word ik dan doorverwezen naar de afdeling angst. Ze moesten nog even overleggen. Voorlopige diagnose is sociale fobie en trauma. Maar hij twijfelde nog over een gegeneraliseerde angststoornis. Dus ik heb wel regelmatig last van angst. Maar tijdens de zwangerschap beperk ik de momenten dat ik eraan blootsta. Zo heb ik het bij mijn eerste kindje onder controle weten te houden. Hij is absoluut geen huilbaby geworden en is voor weinig bang.
heb vertrouwen in jezelf als je het 1 keer kon dan kun je het ook zeker een tweede keer, heb je al je echo gehad hopelijk brengt dat de eerste rust met zich mee