Redelijk vaak kort drinken, okay of niet?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MissXX, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Mijn dochtertje krijgt vanaf haar geboorte borstvoeding, waarbij zij in het begin regelmatig werd bijgevoed (vanuit het ziekenhuis, stom, stom, stom). Nu krijgt zij alleen nog maar borstvoeding.

In de kraamweek leerde kraamzorg mij borstvoeding geven, wat oa neer kwam op:
    15 tot 20 minuten ene borst, zo'n 5 tot 15 minuten andere borst.

Nu is het zo dat zij regelmatig veel korter drinkt, soms maar 5 tot 10 minuten per borst. Ze is hierna rustig en erg tevreden. Denk zelf dus wel dat het op zich goed zit, en het even wat onzekerheid is..

Maar is dit dus echt wel goed, en niet ongunstig op langere termijn?

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn zoontje is ook altijd een snelle drinker geweest. Ik ben met 15 minuten helemaal klaar met voeden. Hij groeit verder super en liet al snel 3,5 à 4 uur tussen de voedingen. Ik zou niet op de klok kijken en er gewoon vanuit gaan dat als ze zelf loslaat ze genoeg heeft gehad.

3. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Okay gelukkig, bedankt voor je antwoord! :)

Ze groeit ook goed, maar dacht het toch maar even te vragen voor de zekerheid..

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.038
    3.860
    113
    Vrouw
    Thuis
    Prima, maar ik zou wel de groei van je dochter in de gaten blijven houden. Mijn zoon deed hetzelfde, kwam altijd goed aan, altijd tevreden.

Totdat hij een paar weken terug in ene flink was afgevallen in een week (ruim 100 gram). Toen ben ik hem wel gaan forceren, dat was maar een paar dagen nodig, sindsdien drinkt hij uit zichzelf meer en gaat het weer goed met zijn groei.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Babies kunnen geen klokkijken. Ze weten niet of ze nou 5, 10 of 30 minuten aan je borst liggen.

Ze weten wel wanneer ze vol zitten, dan laten ze namelijk een borst los. Laat je ze dan boeren (en als ze wat jonger zijn, als je dan even van luier wisselt), dan bied je de tweede borst aan. En ook daar weten ze zelf heel goed, zonder klok te kijken, of ze vol zitten.

Vaak zie je dat ze kort drinken als de moeder overproductie heeft. Dat kan voor de toekomst wel problemen geven omdat ze dan gewend raken aan makkelijk melk krijgen, en kunnen gaan protesteren als na een paar weken de overproductie is afgelopen> In zo'n geval kun je het beste gaan blokvoeden, d.w.z. per voeding 2 borsten en dan gedurende 3 a 4 uur alleen maar de laatste borst aanbieden.

6. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik ga maandag nog even langs het CB om haar in ieder geval even te wegen..

Ik dacht juist dat ik wat minder melk had gekregen, maar heb al een week niet gekolfd, dus weet het niet precies. Heb haar wel vaker aangelegd, omdat ze 2 weken terug paar keer gefrustreerd begon te huilen tijdens de voeding, net alsof ze niet genoeg kreeg. Dus misschien dat het inderdaad weer meer geworden is..

Misschien een domme vraag:
    Maar krijgt ze dan wel genoeg van de vette melk binnen, als ze kort drinkt?
    Achtermelk ofzo meen ik gelezen te hebben..

7. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik lees even mee, hier ook een snelle drinker, veel melk en daardoor veel spugen.

Ik geef nu nog maar een borst per keer en hij spuugt al veel minder. Dat van die vette melk vroeg ik me inderdaad ook af...

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Als ze tevreden is en het er goed op doet, ja.
    Kijk wel even of na 5-10 min je borst 'leeg' is, anders kun je beter die borst nog een keer aanbieden ipv de 2e borst.

Deel Deze Pagina