Dag allemaal, Toch eens jullie mening vragen. Een vriendin van me heeft al een tijdje een bepaalde naam in gedachten voor als ze ooit nog een meisje zou krijgen (ze heeft al 1 zoontje, een tweede zouden ze tzt graag willen maar ze zijn er nog niet zo mee bezig). Laatst vertelde ze wel dat deze naam voor haar niet meer meteen de eerste keuze zou zijn, maar haar vriend is wel nog steeds helemaal verliefd op deze naam. Ik ben 30 weken zwanger van ons meisje. Na veel zoeken, brainstormen, twijfelen enz hebben we nu een naam die helemaal bij ons past, alleen... hij lijkt nogal op "hun" naam. Dus: stel wij willen ons meisje Dina noemen, dan hebben zij Dana in gedachten, 1 klinker verschil dus. Eigenlijk dacht ik hier pas bij naar toen ik al helemaal verliefd op die naam was Ik vind het lastig; aan de ene kant zou ik het vervelend vinden als zij hier een vervelend gevoel aan over zouden houden, het voelt toch een beetje als "stelen", aan de andere kant zou ik het zo jammer vinden als we deze naam niet gebruiken en dat het achteraf dan wel had gekund. Dus: wat zouden jullie doen? Een andere naam kiezen? Het erover hebben met ze? Of gewoon lekker doen en komt het door mijn hormonen dat ik er zo'n punt van maak (dat zegt mijn man namelijk )? We zien elkaar trouwens regelmatig (ongeveer 1 keer per maand), maar de kindjes zouden niet op dezelfde school komen, ofzo. Dankjulliewel alvast!
Ik vind t een beetje lastig weet de naam natuurlijk niet. . Maar als t niet t zelfde is dan zijn t toch 2 verschillende namen? Ik zou bij veel twijfel gewoon in overleg gaan met die vriendin. . Stel je voor dat zij ooit weer een zoon krijgt. .dan heb je de naam laten gaan " voor niets " Heb trouwens stiekem wel t zelfde gehad mijn dochter haar naam komt nauwelijks voor in Nederland maar een vriendin van mij kreeg een zoon en kwa uitspraak scheelde t 1 letter.. kwa schrijfwijze was het totaaaal anders.. Toch gevraagd of ze t erg zou vinden. . Heb gezegd dat het kwa uitspraak 1 letter verschil zou hebben.. neehoor geen probleem! achteraf denk ik van tja anders was t maar wel een probleem geweest want als ik ze naast mekaar zou typen zou je denken van " waar twijfel je over! Hoe bedoel je maar 1 letter verschil" haha oja en heb niet eens meer contact met dr dus ben blij dat ik de naam van mn meisje niet heb laten varen. Bij dit kindje heb ik t niet hahahaha
Waarom vraag je haar niet gewoon wat ze er van vind? En dan zonder de naam echt te zeggen, maar het uit te leggen zoals hier.
Maar wat doe je, als je het vraagt en je vriendin zegt, dat ze het niet leuk vindt? Ga je dan echt een andere naam kiezen? Als ze het niet erg vindt, heb je natuurlijk helemaal gen probleem
Misschien dan ook niet aan haar vragen maar meer mededelen. Iets in de trant van dat jullie helemaal verliefd zijn op de naam en dat zij hem vast ook leuk vindt aangezien de naam op een naam lijkt die zij ooit genoemd heeft. Voor mij teveel onzekerheden om de naam niet te gebruiken hoor. Stel je vriendin is nu ook zwanger van een meisje is het misschien anders. Maar kom op, ze moet eerst nog zwanger worden, dan moet het een meisje worden en dan moet ze ook nog eens (beïnvloed door alle hormonen voor deze naam kiezen. Als ik kijk naar mijn eigen twee meiden dan heeft de tweede niet een naam gekregen die we voor de eerste al in ons hoofd hadden. Ook daarin kan je dus blijkbaar heel erg veranderen. Zou echt zonde zijn om de naam te laten schieten als jullie er zo verliefd op zijn! Succes!
Gewoon doen. Je bent er verliefd op toch? Wij hebben onze namen ook al, maar die worden voor niemand verandert hoor.
Bedankt voor jullie reacties! Tja, inderdaad.. misschien het er toch even over hebben met ze. En inderdaad meer als in mededelen. Want heel eerlijk.. eigenlijk staat deze naam voor ons al vast. En als ze zou zeggen dat ze het niet zo leuk vindt.. Ik weet niet zeker of ik deze naam dan zou willen laten schieten. Dina en Dana is misschien een beetje een suf voorbeeld hoor, maar idd.. het is ook weer niet exact dezelfde naam. Naja ik heb nog een paar weekjes om door te piekeren en het met d'r te bespreken . Dankjulliewel voor het meedenken!
Wij hadden voor we kinderen hadden een naam in gedachten die je voor zowel een jongen als (enigszins aangepast) een meisje kon gebruiken. Dat zou 'm zeker worden.... Nu heb ik straks drie kindjes en geen van deze drie heeft die naam Kan nog heel goed veranderen.
Haha, ik ben stiekum blij dat jullie niet zeggen: vooral niet doen. Ik had al bedacht: hoe zou ik het zelf vinden, dus als het omgedraaid was, en ik kwam tot de conclusie: niet erg. Alleen, het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat ik onbewust in mijn eigen voordeel aan het denken ben . Dus fijn om wat meningen te horen, dank!
Als je vriendin zwanger zou zijn van een dochter, dan zou het zijn dan je misschien iets zijn om er over na te denken. Alleen zij hebben OOIT een naam gekozen voor een kindje die er nog niet is. Jou kindje komt snel genoeg en ja om nu een naam waar je helemaal dol op bent te laten liggen voor een eventuele naam van een eventuele meisje die in de toekomst komt, is wel erg onnodig. Ik heb had het probleem dat ik een enorm groot familie van beide kanten heb, Mij favoriete naam is blijkbaar de naam van een neef van mijn man die hij niet meer spreekt. Maar juist daarom wilt hij die naam niet gebruiken. Ik baalde als een stekker. Heb zo ook een paar andere namen op moeten geven, maar uiteindelijk heb ik er een punt achter gezet en gezegd, dit is em en het maakt mij niet uit of SUPERMAN Zo heet, mijn zoontje gaat dit genoemd worden. Dus dat wordt het ook ga gewoon op ge je gevoel af, wij zwangere vrouwen denken soms te veel over iets. Als zijn alsnog Dana willen gebruiken dan mogen ze dat doen, dana en dina lijken op elkaar maar klinken niet zo erg veel het zelfde
Ik zou het haar wel vertellen op voorhand maar zeker bij de naam blijven. Onze zoon krijgt dezelfde naam als de zoon van een bevriend stel. We hadden die naam al in gedachten voor ik hen überhaupt leerde kennen. Wel hebben we, direct nadat we wisten dat we een zoon krijgen, gebeld en even samen koffie gedaan en het toen verteld. Zij vonden het geweldig! Gewoon bij je gevoel blijven. Voor mij is een naam te belangrijk.
En wat als zij nooit een dochtertje krijgen, maar nog een tweede/derde zoon? Dan heb jij je favoriete naam niet gebruikt! Jij bent nu zwanger en mag nu een naam kiezen.