Zijn er hier ook dames die het alleen gezag hebben aangevraagd?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door sjors75, 21 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Hoi Meiden,
    Ik ben op zoek naar adviezen om het alleen gezag te kunnen aanvragen over mijn zoontje.

Sinds 18 september 2012 zijn we officieel gescheiden, er lopen nog rechtzaken over de hoofdverblijfplaats van D. Maar op dit moment woont hij bij mij. Nu is D. voor 5 weken bij zijn vader. (de 2de week zit er bijna op)

Vanmorgen heb ik geskypt en toen bleek D. dus met zijn vader naar een motorfestival te zijn geweest. Hier wordt keiharde muziek gespeeld en ook zijn er erotische shows.

Dit is voor mij echt de druppel en ik wil nu echt proberen om het alleen gezag te krijgen. Mijn ex doet steeds dingen die ik niet goed vind en hij vertikt het gewoon om te overleggen. Wie heeft er tips voor mij???

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Kan je er nog niet echt mee helpen helaas.
    Wij hebben het gezamelijk gezag ook al kwam uit sociaal onderzoek dat :

A hij de kleine niet als zijn zoon ziet ( donorkindje)
    B de kleine alleen wil als hij tijd heeft
    C hij agressief is
    en D heeft gedreigt met ontvoering maar ja.......

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik wil dat ook maar ik heb het een paar jaar geleden aan mijn advocaat gevraagd maar de kans dat de rechter dat toekent is heel klein..
    Hier is er al 4 jaar geen contact meer tussen mijn ex en mijn zoon..

Mijn advocaat zei dat je bij 5 jaar geen contact meer het is kunt proberen omdat het dan lastig wordt als je een handtekening oid nodig hebt.
    Anders moet je ex hem mishandelen of van dat soort erge dingen die echt niet goed voor hem zijn..

En ik denk dat hij steeds dingen doet die jij niet goed vind niet onder die noemer valt.. want dan is het niet in het belang van het kind dat jij alleen gezag krijgt.

Als je zoon bij je ex is dan kan hij zelf beslissen waar hij heen gaat en daar heb jij weinig over te zeggen..
    Het zou mijn keus ook niet zijn om daar heen te gaan als ik hoor wat jij zegt maar hij zal vast niet het enige kind geweest zijn..

Maar ik kan me voorstellen dat je het helemaal niks vind maar ik denk dat je het toch moet loslaten want anders wordt je zelf helemaal gek..

Succes!

4. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Nu heb ik wel bewijzen, dat als D. bij hem is, hij hem opsluit, ruim 15 minuten laat huilen. Ook zegt D. dat papa hem slaat en dan tegen zijn hoofd.

Zelf ben ik jarenlang geestelijk door mijn ex mishandelt er ligt ook een aangifte hier tegen mijn ex, helaas woont mijn ex in het buitenland en gebeurt er op dit moment dus weinig met de aangifte. Mijn broer heeft in het buitenland wel aangifte tegen mijn ex gedaan mbt kindermishandeling, maar daar hebben ze alleen een gesprek met mijn ex gehad en die zegt dat hij D. niet mishandeld. D. is als de dood voor zijn vader en wil ook absoluut niet naar hem toe. Helaas moet dit in het kader van de omgangsregeling. Nu hebben we in september het kort geding en dan ga ik alle bewijzen op tafel leggen en dan maar hopen dat hij wel uit het ouderlijk gezag gezet wordt.

Vorig jaar moesten D. zijn keelamandelen verwijderd worden volgens de kinderarts hier en mijn ex vond dat niet nodig, op dat moment leefde D. bij zijn vader. Hij heeft D. dus ook al medische zorg onthouden. Gelukkig is D. nu sinds november eindelijk weer bij mij.

5. Cloewja

Cloewja Lid

1 jun 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ex heeft geen ouderlijk gezag. Hebben we nooit geregeld en aangezien wij niet getrouwd of een partnerschap hadden heeft hij dit niet automatisch gekregen.
    Hij wil het wel, maar ik wil het niet.
    Hij is wel goed voor ons zoontje hoor maar doet nu al moeilijk met vakantie en dergelijke, dus lijkt mij verstandiger om dan geen ouderlijk gezag voor hem te doen.

6. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Het is heel erg moeilijk om een ouder uit de ouderlijke macht te laten zetten. In dat geval moet er al jarenlang sprake zijn van een onveilige situatie en moet er al veel hulpverlening zijn ingezet om te proberen om de situatie te veranderen. Het niet eens zijn met bepaalde beslissingen die de andere ouder neemt, zoals de kleine meenemen naar een motorshow,is gewoonweg bij lange na niet voldoende om de andere ouder het gezag te laten ontnemen.. Kindermishandeling is natuurlijk weer een ander verhaal maar vaak ook lastig te bewijzen, helaas...

Een moeilijke situatie zeg en je hart moet wel breken als je kleine naar zijn vader moet maar niet wil... Misschien dat je op een manier begeleid bezoek kan afdwingen omdat volgens jou de veiligheid vanje kindje in bedwang is? Echt een moeilijke situatie en ik hoop dat de komende weken voorbij vliegen voor je!

Sterkte en succes!

7. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Ik weet dat het moeilijk is en ik doe het ook liever niet. Mijn ex is en blijft de vader van D. maar omdat D. er liever niet heen wil. Ach we zien het wel. Hij heeft nu sinds kort een nieuwe vriendin. Misschien veranderd hij nu wel positief ten opzichte van D.

8. 1985Breezer

1985Breezer Bekend lid

19 feb 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    Pff lijkt me verschrikkelijk om hem dan weer voor 5 weken te moeten laten gaan..
    Ik doe al moeilijk over 10 dagen.....
    Maar bij deze een hele dikke knuffel voor jouw!

9. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Dank je wel. Gelukkig zitten we nu op de helft van de 5 weken en zie ik uit naar de dag dat ik hem weer in mijn armen hou

10. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Moeilijk situatie...de ander uit ouderlijk gezag laten zetten is heel moeilijk in NL...en dan nog:er zal een omgangsregeling moeten komen want ook zonder gezag heeft de vader dan recht op omgang...

Ik heb het geluk dat de scheiding via een land geregeld wordt, waar moeder automatisch het alleengezag krijgt. Dus heb ik geen 'last' van bepaalde procedures, maar bezoekregelingen moet wel vastgelegd worden...

11. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Woont jouw ex in t buitenland? Dan hoor jij officieel toestemming te geven aan de vader om hem mee te nemen naar het buitenland voor vakantie...dit ook bij gezamenlijk gezag!is dit gebeurd? Anders zou het ontvoering kunnen zijn...ik heb dit volledig uitgezocht gezien mijn situatie...

12. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Een kennisje van mij heeft haar uiteindelijk wel het allen gezag teruggekregen. Tis ook een kwestie van aanhouden en doordrammen, na de zoveelste zitting/kort geding besluiten ze meestal toch maar inhoudelijk op je verzoek in te gaan, triest maar zo werkt het. De aanhouder wint!

Deel Deze Pagina