Sem Jacobus Johannes. Sem is de roepnaam. Jacobus is van mijn man en zijn vader en zijn opa en overgrootopa. Johannes is van mijn vader.
Als wij ooit een zoon krijgen heet jij ..... James. over dat ..... ben ik al sinds mn 1e zwangerschap aan het denken. James; heeft mn vriend bedacht/verplicht. Dat is de officiële naam van zijn favo zanger (gezicht staat levensgroot op zn rug getatoeëerd ) maar ik wil James niet als roepnaam. Dus wij denken nog even vrolijk verder. Voorlopig is het toch nog niet nodig!
Mika! Was niet mijn eerste keus maar manlief kon niet met mijn eerste keus (Jack) leven.... Hij is nu 6 weken en moet zeggen dat ik er nu wel aan begin te wennen!
Mijn zoontje heet Jayden Johannes. Johannes is vernoemd naar zijn 2 ooms en opa (mijn vader) die helaas laatst is overleden Als dit ook een jongen is zit ik aan Dylano te denken. Jayden en Dylano vindt ik wel mooi klinken.
Shay als roepnaam, volledige naam hou ik liever off-forum Als dit ook een jongen blijkt te zijn wordt de roepnaam waarschijnlijk Vano (gewoon hoe het er staat)
Guus! mijn vriend riep al vanaf week 10 in de zwangerschap dat als we een zoon zouden krijgen hij guus moest heten... zo overtuigd de hele zwangerschap dat ik er niet tegen in kon gaan, zouden we spijt van krijgen. en wij houden van hollandse simpele namen! geen vernoemingen en doopnamen hier...
Als onze dochter een jongen was geweest zouden we Sem of Menno als naan hebben gehad. mijn neefjes heten Stein en Tim
Persoonlijk vind ik Mika ook veel mooier als Jack. Maar lijkt me als mama wel vreemd gevoel als je niet helemaal achter de naam stond. Niet verkeerd bedoelt hoor!