En nu? Relatieproblemen.

Discussie in 'De lounge' gestart door famke24, 31 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Nou ik snap het eerlijk gezegd wel. Het communiceren gaat dan niet heel volwassen. Maarrrr
    Je werkt als gastouder. (Weet niet met hoeveel kindjes, hoe veel, oud en het x-aantal uur.) daarna heb jij de zorg van jullie eigen kind 24/7 en doet alles in het huishouden (en je man niks wat ik zo lees ?)
    Dan snap ik eerlijk gezegd wel dat niet aan klussen op zolder komt.
    Ik denk dat jij je man duidelijk uit moet leggen dat je niet de hele dag op je reet zit. En jij net zo goed na een drukke dag ontspannen op de bank mag zitten.
    (Ik zeg trouwens niet dat je man niks doet, voordat ik alle 40 uur werkende mensen over mij heen krijg :D)

2. Islah

Islah Niet meer actief

Dan zijn er wel heel veel vrouwen kinderachtig en echt niet alleen TS. Bedoel het verder niet vervelend maar ik hoor best vaak van anderen dat wanneer hun man vertikt om bepaalde dingen te doen ze ook gelijk gaan dreigen met dingen als dan was/kook/stofzuig ik ook niet meer...

3. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Communicatie is iets waar in ieder geval aan gewerkt moet worden , anders blijft het met andere dingen ook zo en ik denk dat jullie daar ook niet zo op zitten te wachten.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik denk dat er veel onderliggende problemen zijn die nu pas in deze klusdiscussie naar boven komen.

Je man klinkt mij als een egoïst in de oren. Thuiskomen van werk en dan maar neerploffen op zijn gat en de afstandsbediening opeisen? Ik zou dat echt niet accepteren, vooral omdat jij ook werkt en gastouder zijn is niet niks. Natuurlijk ga je niet met de kinderen van een ander naar de zolder!

Ik vind je niet kinderachtig, misschien in het 'dreigen' wel maar ik begrijp dat je er even doorheen zit als er met hem niet te praten valt. Jouw werk is net zo goed waardevol en zwaar en het kost sommige mannen gewoon tijd om dat in te zien.

Ga met elkaar om tafel en leg je man nog eens uit hoe jij het ziet en hoe het dan wel kan. "Ik ga een uurtje schilderen boven op dinsdag, jij op woensdag. Woensdag is dus mijn tv-avond. Verder verwacht ik wel een beetje hulp in de huishouding." Zoiets?

Ik zou mij ook niet door mijn man naar zolder laten jagen. Ik pak dingen heus aan, maar wel wanneer het mij uitkomt en wanneer de tijd ervoor is en niet als meneer dat zou bedenken. Ik heb net zo goed mijn eigen planning. Gelukkig doen we heel veel samen, met zo'n instelling als je man zou ik dus echt niks kunnen.

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.842
    3.630
    113
    Nou, ik ben blijkbaar 1 van de weinigen, maar ik vind verven en klussen met een peuter erbij ook echt niet handig hoor, dus daar zou ik zonder iemand die even op de kleine let ook niet aan beginnen. Maar een relatiecrisis om zoiets...? Dan zit er meer niet goed hoor. Ik kan me ook niet voorstellen dat mijn man daar zo over zou drammen. Oke, hij doet meer op de zolder, jij vast op andere gebieden. Beetje treurig om op deze manier bij te houden of je allebei wel precies even veel doet. Als hij wil dat jij gaat verven is dat prim, maar dan zal hij op de kleine moeten letten.

6. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik zou mijn dochter (2,5) absoluut niet mee naar boven nemen en al helemaal niet mee laten schilderen.
    Die gaat tegen de verf hangen of zichzelf verven ipv de zolder, niet elk kind kan je zulke dingen laten doen.
    Ik zou 2 of 3 avonden mijn vrije uurtjes opofferen, even doorpezen en klaar!

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Tja ik denk dan, is dat erg? We hebben een badkuip. En natuurlijk weet ik van te voren dat ik het gedeelte dat hij geverfd heeft opnieuw moet doen.

8. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Kijk wij hebben een luxe positie, ik werk wel maar dan thuis.
    Ik had net zo goed 4 dagen per week van huis kunnen zijn, maar dan kwam de huishouding op ons beide s avonds neer.
    Wij hebben hier voor gekozen.
    De kinderen zijn tussen de 3 en 9 en 5 oppaskindjes.
    Dus druk zat. Sommige mensen ondet schattenn dat wel erns.

Ik ben niet iemand die alles op de weegschaal zet maar alles valt wel ee. Beetje te verdelen in mijn ogen.
    En we zijn allemaal wel eens moe en hebben geen zin, dat is niet erg.

Dreigen helpt bij hem wel.
    Soms word ik boos omdat hij zijn spullen niet opruimd dan gaat het weken goed en dan gaat het weer verkeerd.

Me gistetavond voor genomen vandaag niks te doen en er beneden een bende van te m maken en geen eten klaar, gewoon zijn reactie maar dat kan ik niet maken om de kinderen in een troep te laten spelen.

9. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ach een handafdrukje op de vloer is ook mooi :D
    Maar hoe wil je dan dat stukje wat hij heeft gedaan opnieuw doen? Dan zal je hem toch weer mee naar boven moeten nemen..

Ik offer dan liever wat van mijn vrije avonduurtjes op :)

10. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik moet er niet aan denken om te schilderen met mijn zoon erbij..
    Hij gaat dan lekker een dagje naar opa en oma of er is iemand in de avond bij hem zodat ik mijn handen even vrij heb.
    Verven met verf op waterbasis droogt heel snel,dus als je tussendoor stopt omdat je kind zich vol heeft gesmeerd en je hem in bad moet doen kun je weer opnieuw beginnen.
    Heb het al druk zat en ga echt niet alles 2x over doen....
    Mooi een zaterdag naar opa en oma brengen,hij heeft het leuk en ik ook!

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier halve verbouwing gehad tijdens het verhuizen. hadden geen oppas dus alles zelf moeten regelen kwa kids(2 dus) en daarbij nog behangen en verven. ja hubby is elke avond alleen gaan klussen in het nieuwe huis(tja kan moeilijk met hem mee gaan en kids alleen laten in toen nog het oude-vorige- huis) Weekend namen we de kids mee en nam speelgoed mee en die vermaakten zich echt wel. en trust me wij zijn beide ook echt geen klussers hoor. maar je leert vanzelf als je gewoon doet. Tuurlijk gebeuren er wel eens ongelukjes, zo stak de jongst een roerstokje van het verf in dr mond. was even flippen en stressen, maar als de chaos voorbij is en je kind gezond weer verder gaat spelen, zelf ook gewoon verder gaan

verven(behangen) gaat prima met kids hoor ;);)

12. beccie

beccie Niet meer actief

mijn man was vorig jaar een kast aan het verven op zolder.
    hij had mijn zoon van toen bijna 4 mee genomen en voor hem een oud houten gereedschapskastje meegenomen.
    dat kastje mocht mijn zoontje schilderen. hij had vond het prachtig om te doen heeft nu zijn eigen knutselkastje.

en mijn man had er geen last van en kon ook zijn gang gaan.

misschien is dit iets voor jou kind? dan heeft hij zijn eigen dingetje te doen.

13. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Als jullie al ruzie hebben om een zolderkamer, dan gaat het waarschijnlijk niet alleen daarover. Ik denk dat er meer speelt.

Het lijkt me dat jullie een keer een heel goed gesprek moeten voeren

14. Misj

Misj Actief lid

10 mrt 2014
    107
    0
    0
    Dat je je kind niet mee wil nemen als je gaat verven daar kan ik in komen. Maar als je vent toch op de bank ligt dan kun jij toch mooi op de zolder gaan klussen? Hij heeft toch ook genoeg uurtjes daar door gebracht? En anders doe je het op de dagen dat je man vrij is van zijn werk, als hij dan niet op de kleine wil letten dan zou ik eens een goed gesprek met hem aangaan!

Maar daarnaast denk ik dat het ook goed is om eens een gesprek te voeren over het huishouden, hij kan ook best een keer de stofzuiger pakken of in het weekend een keer koken/zorgen dat jullie iets te eten hebben. En dat hij bepaald wat er op tv komt is belachelijk, jullie wonen samen en kijken (neem ik aan) samen tv, dan bepaald hij toch niet wat jullie kijken? Dat kan op zijn minst in overleg of om en om..

Succes ermee meid, denk dat jullie allebei een beetje moeten toegeven

15. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik denk dat je het gewoon eens moet proberen en dat je beren op de weg ziet die er niet zijn. Idd gewoon eens leuk mee naar boven nemen en wat minder negatief beladen over het schilderen denken.. Jammer dat jullie zo kinderachtig op elkaar reageren alleen, waarom is dat eigenlijk?? Ik ben alleen en moet binnenkort ook schilderen boven. Neem hem ook gewoon mee en zie wel hoe het gaat..

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik geloof dat jullie allebei een flinke scheut water bij de wijn moeten doen..

17. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Gezellig.....

18. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Een verbouwing is trouwens wel de ultieme relatietest...

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    vind ik ook. hier ging het eigenlijk vlekkeloos. ja beiden moe en prikkelbaar maar t ging altijd goed

20. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Verbouwen en vakantie, beide relatietesten hebben we glansrijk doorstaan :D

Ik ben afgekeurd (lichamelijke redenen) dus qua klussen heeft man niks aan me maar doe wat ik kan en hij laat me gelukkig wel in m'n waarde. Als je je werkzaamheden gaat vergelijken en de ander gaat 'pesten' door de afstandsbediening toe te eigenen of niet meer te gaan wassen dan gaat er ergens iets fout, praat daarover...en met elkaar, niet via een derde!

Deel Deze Pagina