En nu? Relatieproblemen.

Discussie in 'De lounge' gestart door famke24, 31 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    jaaFijn dat iedereen een eigen mening en ideeen heeft.
    Maar ik wil haar niet meenemen als ik aan het verfen ben. Ze zit overal aan, en nee ik zie geen beren, wij zijn opzich vrij makkelijk in dingen.

Maar als hij s middags thuis komt en op de bank gaat en ik naar zolder moet je niet denken dat hij gaat eten koken, nee slapen op de bank.

En praten met derden kwam omdat mijn vader gek werd van de rotzooi op zolder.
    Waarop ik zei dat ik al tegen mijn man had voor gesteld om het op te ruimen maar mijn man zei dat het niet nodig was.
    Ik kwam zo met mijn vader in gesprek dat hij nooit iets opruimde en ik al 9 jaar probeer hem dit af te leren. Mijn vader gaf aan dat ik dat er niet in krijg, zo is hij eenmaal opgevoed.

Hij is net zo eigenwijs als zijn moeder. Soms gaat het maar om kleine dingen en komt hij er later op terug van je had toch wel gelijk.

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Pff jij wílt gewoon niet, enkel afgeven op je man en snap nou eens dat je er daar niet mee komt.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vind wel dat je doet alsof het alleen aan jou man ligt. Zo'n draak is het vast niet, dan was je niet bij hem.

Praat er eens over, op een volwassen manier. En dan niet gaan schreeuwen dat je een week niet gaat wassen. Dat is niet echt volwassen gedrag. Geef aan dat je het zelf ook druk hebt en druk met met jullie kind en er weinig tijd voor hebt overdag. Dan kun je evt voorstellen om jullie kind een zaterdag weg te brengen en dan samen te gaan verven. Jullie moeten het samen doen he. Tis niet alleen zijn schuld..

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.276
    4.508
    113
    pfff klinkt allemaal heel vermoeiend bij jullie.

Maar goed je hebt een aantal keuze's

- lekker blijven door vechten op deze manier
    - de volwassene zijn en op een middag zeggen dat je naar zolder gaat om te verven (en gewoon je kind bij haar papa laten_
    - al je weerstand inslikken en het gewoon eens proberen en je kind meenemen naar zolder
    - kijken hoe jullie financiën ervoor staan en een schilder inhuren.

5. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Nou sorry ik geef niet op hem af!
    Want dan waren we ook niet getrouwd geweest toch?

Je mag verschillen van mening, ook in een relatie en ik zal ook niet zeggen dat ik perfect ben, maar het gaat zo makkelijk omdat ik thuis ben.
    Hij heeft niks te klagen, maar zijn mening is dat ik te weinig op zolder aan het klussen ben en dat mag een mening zijn, maar dat schoot mij verkeetd ondat hij geen klauwen in de huishouding uit steekt.
    Zelfs als ik vraag of hij dochter op bed wil brengen zodat ik dan even kan opruimen, schoonmaken of wat dan maar dan krijg ik een zucht.
    Als ik dan aangeef we beide wat doen en dan tegelijk klaar zijn en dan kunnen bank hangen is het goed.

Laatst was ik ziek, zelfs toen moest ik door. En voor o s gezin doe ik alles met liefde.

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ja het ligt natuurlijk 100% aan hem..
    Gezellig.. ;)

7. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Is het ook een optie om de kleine even een dagje weg te brengen naar een van de opa's en oma's en het dan samen op te pakken zodat het sneller klaar? Samen even de schouders eronder?

Wij hebben ook mini-verbouwing gehad. Slopen van de open haard en behang verwijderen en schilderen in de woonkamer. Slopen kon dochter natuurlijk niet bij zijn, dus naar oma, behang verwijderen wel en schilderen heb ik haar ook weer weggebracht. Wij konden even meters maken en wanneer ze weer thuis kwam was de verf droog.

Ik las dat je vader en zwager het grootste gedeelte op zich hadden genomen en je partner wat kleinere klusjes. Stel gewoon voor om samen te gaan schilderen. Jij bent gastouder (weet niet voor hoeveel kindjes en hoeveel uur) en doet het huishouden en zorgt voor het grootste gedeelte voor jullie kleine. Ik denk dat jij effectief meer uren maakt dan je partner per week. Jij bent dus van 's ochtends vroeg tot 's avonds bezig en hij gaat bij thuiskomst gewoon op zijn gat zitten. Jullie moeten het wel samen doen hoor.

8. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    ik kan ook echt niet klussen met mijn dochter erbij. Is zo'n ondernemend type die blijft echt niet rustig spelen. ik mag dan wel 3 extra emmers verf kopen... Ze zal dan ook rustig een hand in de verf emmer stoppen en vervolgens papa zijn gereedschap gaan verven.... en daar zal papa dan ook wel niet blij mee zijn....

ga vanavond even rustig zitten met je man en laat zien dat jij echt wel wilt helpen, maar dat je dan wel die ruimte moet hebben. Dus als hij thuiskomt, jij naar boven & hij op de kleine passen en desnoods haalt ie dan chinees of patat.

9. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Ik sta sochtends om 6u op en een half uur later zijn de eerste kids er. S avonds tegen 18u gaat de laatste weg. Dus genoeg uren maak ik op een dag.

Mijn vader had gevraagd vorige week of we een bepaald hoekhe wilden leeg halen zodat daar laminaat in kon, en mijn man gaf mij de schuld gisteren dat ik dat niet had opgeruimd hij dat hij dat vrijdagavond nog moest doen, dat vond ik niet leuk, ikhad al voorgesteld om dat samen te doen, maar hij had het zelf al gedaan toen ik dochter op bed bracht en ging douchen. Mooi opgelost toch, ik zag geen probleem.

Ik denk dat dit een eindeloze discussie is, kan zijn. Daar lossen we niks mee op.
    Wij zullen nu samen moeten afspreken wie wat gaat doen, en wat prioritijd heeft.

10. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ik snap je wel. Overdag werk jij gewoon, hij ook.
    De zolder is een zooi, vol gereedschap.
    Wij zijn nu ook bezig met de zolder en ammehoela dat ik de kinderen daar mee naar toe neem om te gaan klussen. Nu heb ik ook BI door de zws dus veel klussen kan ik ook niet.
    Maaaar... ik kan wel al het andere doen. Dus dat houdt in het huishouden (met mate door BI, dat wel), maar ook bijv belastingaangifte, tandartsafspraken, school voor de oudste uitzoeken, bezoekjes CB, naar de bouwmarkt rijden om spullen te halen (duurt vaak toch een uur, en dan hoeven de mannen het klussen niet te onderbreken), offertes opvragen of kijken waar we het beste dakramen kunnen kopen, planning maken en man helpen het overzicht te houden, alles regelen omtrent de zws/aanstaande geboorte enz.

Het meeste kan samen met twee kinderen, dus vast ook met 1, en op die manier help ik ook echt wel mee met de verbouwing zelf. Mijn man haalt het dan ook niet in zijn hoofd om me te verwijten dat ik niks doe. En zowel, dan hadden we echt even flink ruzie.

Dus mijn tips:
    - Neem alles uit je man's handen wat met het klussen te maken heeft behalve het daadwerkelijk klussen zelf. Bespreek/vraag dit ook aan je man, zodat hij doorheeft wat jij allemaal oppakt.
    - Hou op met zeuren over de zooi, en zeker met dit met anderen te bespreken. Je man werkt óók hard in zijn vrije tijd, klussen duurt al langer doordat je er niet fulltime mee bezig kunt zijn, aan zooi ontkom je gewoon niet. En ik kan me voorstellen dat je man de spaarzame uurtjes liever aan het klussen dan opruimen spendeert. Dat je het "gezeur" van je vader hebt beaamt ipv dat je het hebt opgenomen voor je man, daar zou ik ook wel pissig over zijn.
    - Plan op kotte termijn even een onderbreking, een nachtje weg ofzo, zodat jullie allebei even op adem kunnen komen zonder constant geconfronteerd te worden met het werk wat nog gedaan moet worden.

Succes!

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik denk dat jij je ook anders moet opstellen.

Iedereen kan schilderen ga een avond als de kleine op bed ligd op zolder aan de gang. Geen probleem toch?

Dat je dan gelijk gaat dreigen dat je niets meer doet slaat echt als een ll op een drumstel.

Her komt nu echt over. Ik werk 10/12 uren perdag en dan doe ik meer als genoeg punt.

12. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik ben grotendeels met bovenstaande eens, wou ik alleen nog een kleine aanvullng doen:
    Probeer met je kleine samen te gaan schilderen, pak voor haar een aparte kwast en bakje/emmer en geef haar een voorwerp wat ze mag schilderen.
    Of als je man echt wilt dat je mee helpt, misschien de kleine een dagje weg naar opa en oma? Dan kunnen jullie samen aan het werk op de zolder.
    Ik begrijp jou kant maar ik begrijp ook de kant van je man.

Jullie moeten dus beide water bij de wijn doen, want hij vraagt iets aan jou maar jij doet het niet, jij vraagt iets van hem en hij doet dat niet.
    Schiet niet op ;)

13. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Eh ja.. duh?
    Maar de meiden hier proberen je tips en advies te geven waar je om vraagt maar je slaat alles in de wind en alles klopt niet en is fout.. Dan vraag er ook niet om.

14. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Neem 1 week vrij allebei en ga dan samen aan de slag? Hebben wij hier ook gedaan. Even door werken maar met een week was alles klaar.

Toen waren onze kids 2 en 3½ jaar. Ze "hielpen" ons mee ;)
    Of we zetten ze in hun slaapkamertje neer (traphekjes dicht) en gingen spelen.

15. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Misschien een avondje gaan schilderen als hij kijkt wat hij wilt kijken en jij daar geen zeggenschap over hebt? Dan ga je normaal toch ook al "klusjes" doen dus zie het probleem dan niet zo?!

Ik heb in mn zwangerschap (oké ik had enormeeeeee nesteldrang) de kamer van de jongens op nieuw geverfd de keuken de gang en de badkamer hoogzwanger met een peuter en vraag me niet hoe maar het is me toch gelukt :D

16. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Wat wil je eigenlijk bereiken met je topic? Als het puur is om van je af te schrijven dan had je dat er duidelijk bij moeten vermelden.

Je bent alleen maar aan het zeuren vind ik. Niet echt constructief toch?

17. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik denk dat wij er met ons allen niet zo veel zinnigs over kunnen zeggen.
    Manlief wordt nu door velen opgehemeld en TS zeurt teveel.

Maar we weten niet hoe het er echt aan toegaat bij hun in huis, Misschien is haar man wel zo'n hork die denkt dat gastouderschap een eitje is, het huishouden in een half uurtje klaar is en TS dan nog wel zeeën van tijd over heeft om een zolder te gaan verven met een peuter die zo haar eigen kijk op schilderkunst heeft en waardoor het 2 tot 3 keer zo lang duurt om het goed overgeschilderd te krijgen (als dat al lukt, vaak als het is ingedroogd niet meer)

Het eisen en dreigen gedeelte is niet de meest subiele manier om dit probleem op te lossen.
    Er zijn hier al een hoop tips gegeven zoals de kleine een dagje uitbesteden bij opa en oma, bij voorkeur op een dag dat jullie beide vrij zijn, extra klushandjes beschikbaar ;)
    Of om de beurt een avond klussen waarbij de ander dan de regie over de afstandsbediening heeft.

En als er tussendoor nog tijd over is, even een goed gesprek gaan voeren, desnoods met ouders erbij om eens al jullie frustratie uit te spreken en tot inzicht te komen. (de ouders kunnen hierin een goede rol spelen, die zien vaak dingen anders/duidelijker omdat ze er verder vanaf staan.)

Veel succs met de zolder, hopelijk is ie snel af!

18. Deliana

Deliana Niet meer actief

Dus als ik het goed begrijp....
    * baal jij omdat je man weinig doet in huishouden/verzorging dochter
    * baalt je man omdat hij alles klussen alleen moet doen terwijl jij "thuis" bent.

Tijd voor een goed gesprek lijkt me ;) Heb je je man een keer laten "meedraaien" op een dag dat je gastouder bent? Dan ziet hij iig dat het geen eitje is en klussen dan geen optie is.

De verbouwing: Jullie werken beiden de hele week, dus geen/weinig tijd om te klussen, dat snap ik nog. Maar hoe zit het dan in het weekend? Dan kunnen jullie (of jij) toch samen de handen uit de mouwen steken? Of (samen) in de avond even wat doen/opruimen? Ik neem aan dat je dochter rond 19:00 naar bed gaat, dan kan je toch een uurtje wat doen?

19. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Dat je niet kan verven met je kind erbij snap ik eigenlijk wel.
    Dit heb ik 1 x geprobeerd en vervolgens wilde zij ook alleen maar verven. Prima.. dan mag jij ook verven.. Maar nee niet met eigen verf of water maar met mama's verf.
    Ik was het zat en heb oppas geregeld en doe het als ze op bed ligt.
    Maar ik ben dan vaak ook een erg ontaarde moeder hoor ;).

Binnenkort is de buitenkant aan de beurt. Dat doe ik tussen de slaapjes door, en zodra ik de 1e verdieping (op de steiger) ga doen regel ik oppas.

Ga aan tafel zitten en maak samen een plan!

20. lies276

lies276 Niet meer actief

Nou, ik ga hier toch ook echt niet schilderen met kleintjes erbij!
    Ik ben wat dat betreft zeer perfectionistisch en als je 100 keer van je werk moet, omdat dan de 1 moet plassen en dan de ander moet poepen......
    Ik wil best schilderen, maar dan moet ik wel door kunnen werken.
    Fijn voor de moeders die het geen probleem vinden als alles onder de verf komt te zitten, ik zou er gek van worden ( en ben over het algemeen toch echt geen zeurpiet wat rommel maken betreft)!

In dit geval denk ik dat er van beide kanten veel frustratie zit, omdat van elkaar wordt onderschat wat de ander allemaal doet.
    Tijd dus om dit met een goed gesprek op te helderen ( allebei superdruk en moe aan het eind van de dag) en goede afspraken te maken wie wat wanneer gaat doen.

Deel Deze Pagina