ik zou dan voorstellen dat je dat best wilt doen, dan ga je savonds een uurtje of wat aan de gang als je dochter slaapt.... en je kunt ook je dochter laten helpen als het sauswerk is... verflucht lijkt me dan weer niet zo gezond... of zet haar lekker voor een filmpje op de tweede verdieping.. kun je haar makkelijk in de gaten houden... ik ben ook niet 24 uur per dag bij mn meiden hoor... ben ook de was aan het doen boven terwijl hun beneden een filmpje kijken of wat anders aan het doen zijn... moet kunnen toch?
Nou ik kan mij goed voorstellen dat jij na een dag werken, koken en opruimen geen zin meer hebt om te gaan verven als hij op de bank ploft nadat hij thuiskomt. Ik zou dus in het weekend wel even gaan verven, let hij maar even op jullie kindje. Wil hij dat niet, zal hij zelf aan de slag moeten.
Is het geen optie om opa/oma te vragen of je kindje een weekend mag komen logeren? En dan SAMEN gaan schilderen? Jullie werken beiden, kan me indenken dat je 's avonds geen fut meer hebt hiervoor, maar zo'n groot probleem kan het toch niet zijn? Ik krijg meer de indruk dat dit een soort machtsstrijd gaat worden en ik kan me niet voorstellen dat dit is wat jullie willen.
ik zou mijn kind van 3 niet mee nemen naar die stinkzolder(verflucht) Ook al zou ze zichzelf kunnen vermaken. Ik denk maar zo dat dat het probleem ook niet is Maar dat iedereen hier gelijk moet roepen grow up en ts aanvalt vind ik raar.
Ik laat mijn kinderen niet in een verbouwing zitten met de nodige gevaren en dampen e.d. hoor, je mag moet zich niet zo aanstellen als ie op de bank kan liggen savonds kan ie ook zijn luie reet ervan af halen en gewoon schilderen, jemig je vrouw dat laten doen (met je kind erbij) , nee dan ben je een man pfff Ik denk dat je je man eens een dag moet laten werken MET kindje erbij dan beseft ie misschien dat het geen robot is die je tijdelijk even uit kan zetten omdat mama moet schilderen
wat een onzinreacties hier tegenover TS zeg, haha, Is toch belachelijk dat als ze wel wil helpen hij niet op zijn eigen kind wil passen?! En ik vind schoonmaken met een kind erbij wat anders dan verven, en dat er ouders zijn die het prima vindne dat er een verfstok in de mond komt............ tja, lekker zelf weten, zijn niet mijn kinderen!! maar inderdaad, als je dan op een avond wil schilderen als de oppaskindjes weg zijn en jou man dan even zijn EIGEN dochter op bed moet brengen en dat al teveel gevraagd is.... tja...... weet je wat ik lees uit dit onderwerp, dat je man misschien een beetje overspannen/overwerkt is!? want IK vind het niet normaal dat een vader het teveel moeite vind om op zijn eigen kind te 'passen'/letten op bed te brengen, dat steekt mij nog veel meer dan dan dat het "wie klust er meer dan de ander" Als je man en werkt, en klust etc... hij heeft waarschijnlijk inderdaad het gevoel tot over zijn oeren altijd bezig te zijn, daarom gaat hij bankliggen en zeuren dat jij hele dagen thuis bent, dat is niet netjes van hem, maar hij voelt zich gewoon benauwd in zijn drukke/vele werk. maar dat gezeur van iedereen hier op TS is ook onzin!! (vind ik )
Hier ben ik het helemaal mee eens. TS geeft aan dat zij best wil bijdragen maar dit niet doet met haar kind erbij (logisch, ik zou mijn dochter ook niet in verfdampen willen hebben), maar vervolgens wil manlief niet meewerken, is het teveel gevraagd dat hij zijn eigen dochter naar bed brengt of eens iets doet in het huishouden. Wat doet hij eigenlijk, behalve werken? Op zijn luie reet zitten en klagen, lijkt het wel. Ik kan echt heel slecht tegen dit soort verwende jongetjesgedrag of mannen die niks doen met hun kinderen. Vind dat pas egoistisch en onvolwassen, arme vrouw, denk ik dan altijd.
Ik denk vooral ook dat het ene kind niet het andere is. Die van mij moet ik echt niet mee nemen met schilderen we zouden alledrie onder de verf zitten!! En de muren niet !! Daarbij vind ik vaak ook dat een huisvrouw / moeder vaak niet gewaardeerd word. Ik ben altijd thuis geweest voor de kids. Maar toen ik nog 60 uur per week werkte was ik minder moe als nu. Maar wat vooral belangrijk blijft is de communicatie. Want jij WIL wel helpen, maar hebt en je kind en ander taken in huis!! Als jij nu bijv schilderd in het weekend , en hij iets met de kleine gaat doen zijn jullie beide tevreden
Sommige kinderen zullen idd overal aankomen maar met de oudste konden we toen best verven. Natuurlijk heel goed gelucht. Ben het wel met je eens dat hij gewoon op zijn dochter zou moeten passen (en oppassen is het natuurlijk niet, het is zijn eigen kind). Dat ze dan om de beurt zouden kunnen verven. Anders een oppas zoeken in het weekend en dan samen even doen? Is dan ook zo gebeurd neem ik aan.
* als eerste ik heb niet alles gelezen * Neem de kleine mee, doe de kleine schilderkleren aan, neem een groot stuk papier, geef haarook schilderspulletjes en een grooooot stuk papier (of stuk of 5) en ga lekker aan de slag, voor je het weet ben je klaar, en ruimt hij zn spullen niet op, boeien! lekker laten liggen, of in de container dumpen (kinderachtig ik weet het ) of zo voor zijn neus zetten tijdens het tv kijken. Nu even zonder gekheid, ik zou toch in relatie therapie gaan, succes meid!
Ik vind sommige reacties hierboven raar... Vaak lees ik topics en denk ik "hier ben ik het absoluut niet eens mee" maar als ik dan de reacties lees blijkt iedereen er mee akkoord te gaan dus houd ik wijselijk mijn mond. Maar nu lees ik dat TS kinderachtig zou zijn? Euh... als mijn man niets zou doen in het huishouden en dan toch nog zou eisen dat ik mee ga verven aan een zolderkamer zou ik hem verdorie in 8 talen eens uitleggen waar hij zijn verfborstel kan steken. Sorry hoor. Als je beiden een fulltime baan hebt en enkel de vrouw het huishouden doet is het toch maar meer dan normaal dat de vent dan de klusjes ook op zijn eentje doet. TS, praat met je man, maak het hem duidelijk dat als hij de ramen niet lapt, jij niet gaat verven zou ik zeggen. Sterkte.
Mijn hemel zeg. Gooi het raam open van je dakkapel, trek je kind oude kleding aan, neem wat speelgoed mee naar boven en ga gewoon verven. Iedereen kan toch verven? Kom op zeg, niet zo aanstellen hoor. Het is jullie huis dus vind ik ook dat jullie er samen aan kunnen werken. En wil je toch niet verven met je kleintje erbij dan doe je het als je man thuis is, kan jij verven en hij even oppassen. Probleem opgelost toch?
Zal gewoon tegen man zeggen als de zolder zo ver van kant is (geen rondslingerende stekkers draden gevaarlijke gereedschap dat je dan best wel even met je kind wil verven maar nu niet. Want dat is wat ik begrijp dat het een puinzooi is op dit moment. En verf dampen hoef niet waterverf gebruiken werkt prima. Zwangere vrouwen mogen ook met waterverf spelen dus een kind ook.
Natuurlijk kan hij dat ook maar nogmaals, je hebt samen een huis dan kan je er toch ook samen aan werken? Wat er is er nou zo erg aan om even te helpen met verven?
daar is niks ergs aan maar het ging meer om, dat jij schreef als hij thuis is, hij op het kind kan letten en ts dan kan verven. Mijn man zou dan zelf gaan verven ondanks dat ik de hele week thuis ben, en hij werkt. tis maar waar je prioroteit ligt...of bij de bank of dat die dakkapel afkomt
Mijn man zou het ook doen maar ik zou zelf dan ook zoiets hebben van ik doe het wel dan kan jij even op de bank liggen. Ben van mening dat een man niet alleen maar de klusjes in huis hoeft te doen omdat hij man is. Maar helaas verwacht de vrouw tegenwoordig een beetje veel van een man. Wij zijn niet van porselein
Ik heb niet alles gelezen, dus misschien een overbodige reactie. Als wij klussen, dan beginnen we pas om 7 uur. De kids liggen dan op bed en kunnen we samen aan de slag. Het boorwerk en andere klusjes die voor overlast zorgen, doen we in het weekend. Maar verven kun je beide toch gewoon in de avonduren doen, wanneer jullie kleine op bed ligt.
Nee, maar de man van TS doet geen flikker in het huishouden, zijn eigen kind naar bed brengen is teveel gevraagd en als TS aanbiedt dan te gaan schilderen wil hij niet op zijn eigen dochter 'passen'. Zo'n vent hoeft van niemand te verwachten dat zijn vrouw op zolder gaat staan schilderen, want hij verwacht dat hij niks in het huishouden hoeft te doen alleen omdat hij MAN is. Pff. Wij verwachten helemaal niet teveel van de man, de man anno 2014 kan gewoon niks behalve zeuren en slap op de bank liggen. Moederskindjes, bah. Ben het eens met podiki.