nabloeden bij curettage?

Discussie in 'Miskraam' gestart door newdawn, 13 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    ik heb gisteren een curettage gehad en toen ik wakker werd uit de narcose had ik erg last van bm krampen, ze gaven me een zetpil. Ook heb ik pillen meegekregen die pijnstillend en ontstekingsremmend zijn. Deze pil heb ik gisteravond ingenomen rond 11 uur en vanavond rond dezelfde tijd moet ik weer 1. Maar ik verlies bijna geen bloed en krampen voel ik ook niet. Er is me verteld dat ik wel een week bloedverlies kan verwachten en dat deze dan ook heviger kan zijn als een gewone menstruatie. Moet het soms nog op gang komen? Of wat ik zelf bedacht: worden de krampen en bloedverlies onderdrukt door de medicijnen?

2. LianneE

LianneE Niet meer actief

He newdawn, ik heb bij mijn MA in augustus ook een curretage gehad en was ook voorbereid op het ergste maar ik heb geen pijn gehad en ook nauwelijks bloedverlies. Oke in het ziekenhuis toen ik uit de o.k. kwam wel maar dag erna was het eigenlijk al minimaal (vooral bruin). In het totaal 2 dagen. Toen het ziekenhuis belde dit ook nagevraagd en zeiden ze dat het dan waarschijnlijk gewoon goed schoon was geworden bij de curretage.

Vervolgens werd ik na 35 dagen heel licht ongesteld, toen weer na 19 dagen heel heftig en daarna was mijn cyclus weer op de rit.

veel sterkte met het herstel, lichamelijk en geestelijk!

3. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    ok dus dat kan ook. Werd je hier toen niet onzeker van?
    Het mag van mij nu wel even goed bloeden, klinkt gek, maar denk dat ik het dan beter kan verwerken.

4. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Weinig bloedverlies is ook helemaal normaal. Het komt niet door de medicijnen, die zijn alleen tegen de krampen. Als he die niet meer hebt hoef je ze ook niet te nemen. Sterkte!

5. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Bij mij kwam er veel tijdens en na de operatie, toen een paar dagen niets en daarna heel lang heftig gevloeid

6. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ja zeker wel. Ik was volgens mij op vrijdag gecurreteerd en het ziekenhuis belde toen dinsdag geloof ik en toen heb ik het ook gelijk gevraagd. Je hebt kans dat het rustig blijft maar het kan ook nog komen dat bloeden. Wisselt per persoon. Vond het sowieso heftig hoor, de dag zelf en de dag erna was ik vooral 'opgelucht' dat het achter de rug was. De klap kwam pas paar dagen later :(

7. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.402
    1.180
    113
    Hier na curretage alleen de dag zelf gebloed, en de nacht erna.. voor de rest niet meer.. ook geen pijn oid.. overlegd met gyn maar die gaf al dat het wss gwn mooi schoon gemaakt was..

8. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    nou ik snap er niks meer van:(. De hele tijd vanaf de curretage vorige week donderdag bijna geen bloedverlies (behalve dan gelijk na de curretage in het ziekenhuis). Echt maximaal een mini-miniveegje per dag. En nu zonet allemaal bloed :$ Hoe kan dat nou? Komt het nu nog een keer?
    Bah ik had net zo'n zin om er weer een leuk weekend van te maken:cool:

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik heb 2 dagen na de curretage een flinke nabloeding gehad met allerlei stolsels. Volgens de gyn kwam dit vaker voor. Ging gepaard met flinke krampen. Toen het eruit was was de pijn gelijk over. Verloor ineens we een flinke soepkom vol

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mij werd verteld dat ik na de curettage de bloeding mocht vergelijken met een menstruatie evt iets heftiger. Zelf heb ik maar drie dagen wat gevloeid, maar vooral bruin.
    Na drie weken verloor ik ineens wel een theeglas vol water, alsof de kraan open werd gezet.... bij een echo bleek dat er een soort van "meertje" was ontstaan waarin bloed was verzameld en dat was overstroomd. Vandaar ook de grote hoeveelheid.
    Daarna was het "klaar"

11. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik heb na mijn curretage eigenlijk ook helemaal niet gebloed. Alleen een uurtje een rood vlekje in verband maar hierna niks meer.
    Het duurde bij mij hierna wel ruim 3 maanden voor de eerste bloeding. Die was echt mega heftig. Heel veel bloed en stolsels en dikke drap. Maar was allang blij dat er weer wat gebeurde.

Strekte met het verwerken van je verlies.

Deel Deze Pagina