overgevoelig voor bepaalde geluiden

Discussion in 'De lounge' started by senta, Jan 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. senta

senta Niet meer actief

Hoe gaan jullie hier mee om, ik kan heel slecht tegen bepaalde geluiden dan heb ik het over geluiden die geloof ik een groot gedeelte van de mensen niet horen.

Om een voorbeeld te geven een stekker die in het stopcontact zit en er wordt niets mee gedaan (telefoonoplader) dan hoor ik een hele hoge piep, niet hard maar zeer storend.

Een stroomsysteem om katten binnen of juist buiten te houden die hoor ik niet alleen maar voel ik ook. Lange tijd zei iedereen je stelt je aan, maar inmiddels een bekende die er ook last van heeft. En langzaam aan wordt het steeds hindelijker, Het is niet dat ik er dagen van wakker lig, maar wel zeer irritant.Lijkt ook wel heviger te worden moet ik zeggen.

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dat van die telefoonoplader hoor ik ook! Afschuwelijk!
    Zou toch even naar huisarts of oor iets gaan..

3. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Heel herkenbaar!!
    De oplader inderdaad die nog in een stopcontact zit en mijn man hoort t niet en snapt niet waar ik zo geïrriteerd van raak. Maar ook als ze verderop buiten de auto gaan stofzuigen.
    Zo'n mosquito, om hangjongeren te weren, erg leuk (niet!!)

Vaak zijn het inderdaad tonen die ik wel hoor maar andere in mijn omgeving niet. Erg irritant!

4. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

Feb 27, 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Een apparaat dat op stand-by staat... Ook zo irritant

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
  6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik heb het bij geluidsoverlast van een tv die hard staat. Een auto die hard geluid maakt. Onze hond die hard blaft.

Ik word we agressief van en heel erg opgefokt. Dit is erger geworden na de geboorte van onze dochter. Ze was een huilbaby.

Wat ik er tegen doe?

Proberen te ontwijken/ oplossen.

Ik ben zelfs weleens na een half uur bij mensen weg gegaan met een hoofdpijn smoes, omdat de tv daar enorm hard aan stond en de kinderen alleen op hoge schreeuwerige manier met elkaar communiceerden. Dat trek ik gewoonweg niet.

7. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

Dec 3, 2011
    3,069
    1,124
    113
    Female
    Ey hier heb ik toevallig ook last van. Ik dacht dat ik gewoon een beetje raar was :D

8. senta

senta Niet meer actief

Schijnbaar totaal niet raar. Ik kan het helaas neit ontwijken buren hebben ook een schriksysteem, ze zetten hem inmiddels in de nachten uit, kon er echt niet van slapen. Heb het hen verteld. en ze waren erg begripvol. Maar het zijn de kleine dingen inderdaad. Terwijl ik juist niet het gevoel heb een enorm goed gehoor te hebben, ben een keel neus en oren plus holtes klant dus dat is het niet. Man snapt het vaak ook echt niet. die hoort het niet. Ik heb het idee dat onze kleine het wel hoort trouwens die reageert op dingen die ik ook hoor en mijn man niet

9. Amezen

Amezen Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik heb ook l;ast van veel geluiden, maar anders dan de geluiden doe jij omschrijft. Ik lijk alles veel harder te horen dan anderen en sommige geluiden (zoals het herhaaldelijk 'open en dicht klikken' van een pen) gaan echt letterlijk door merg en been.
    Als kind werd ik hier enorm mee gepest en ging men het expres doen. Ik heb nu geleerd er niks meer van te zeggen maar het voelt nog steeds verschrikkelijk!
    Ik zou echt willen dat ik er wat aan kon doen, maar ik weet niet wat?

10. glimworm

glimworm Niet meer actief

als ik savonds boven in bed lig hoor ik de koelkast brommen, (manlief hoort niks ;)) de koelkast is van vorig jaar en is verder niet heel gehorig dus eigenlijk zou je hem ook niet moeten horen. het duurt dan wel even voor ik in slaap val en het niet meer hoor.

ik kan absoluut niet tegen het geluid van het knakken van vingers en nekken ed.

en ik ben heel gevoelig voor geluiden die op een tandartsboor lijken, maar dat zullen vast veel meer mensen ook hebben.;)

11. marietje85

marietje85 Bekend lid

Aug 2, 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik hoor ook heel veel geluiden die mijn man niet hoort. Ik kan me ook heel erg ergeren aan de hele zachte geluiden die bijv. bij de buren vandaan komen. Probeer zo min mogelijk aan mijn irritatie daarover toe te geven. Het heeft regelmatig tot ruzie met mijn man geleid. Ik was dan uit m'n humeur als ik de hele dag zachte geluiden had gehoord.

Heb nu de hele dag een tv of radio aan zodat ik zo min mogelijk andere geluiden hoor. Maar 's nacht lig ik nog regelmatig wakker van allerlei geluiden.

12. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Ik hoor dat ook van die telefoonoplader. Ook de babyfoon in de oplader zorgt altijd voor een irritante hoge toon. Ook als telefoon op oplader zit en ik raak hem aan dan blijft het door mijn hand heen tintelen. Als ik onder hoogspanning doorfiets idem dito hele vreemde tinteling in handen. Vraag me af of meer mensen dit hebben.

13. Username

Username Niet meer actief

Heel herkenbaar! Ik hoor de (gloednieuwe koelkast) brommen, de ruis van de tv op standby en nog veel meer van die geluiden die anderen niet horen. Heel irritant, want mensen kijken me vaak raar aan. Maar ik trek t echt slecht...
    Ik hoor ook letterlijk alles bij de buren trouwens. Niet dat ik dat nu wil of dat zij zo luid zijn, ik kan er niks aan doen, ik hoor het nu eenmaal. Heel vervelend want ik word echt helemaal gek van het gegil van ons buurmeisje van 4. Akelige frequentie is dat en ze houdt het rustig een paar uur af en aan vol....

14. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Ik heb het ook, heel vervelend.
    Heb er ook veel hoofdpijn door.
    Volgens mijn moeder was ik als baby al heel gevoelig voor geluid en ziet zij dat nu ook in mijn dochter terug.
    Helaas...

Ik ben hier eens het hele huis doorgelopen vanwege een suis die mijn man echt niet hoorde. Alles uit de stopcontacten gehaald en overal de stroom eraf, niets hielp. Later bleek het bij de buren vandaan te komen, zo vervelend!

15. Meril

Meril Bekend lid

May 3, 2008
    671
    0
    0
    Hooggevoeligheid? Hier ook last, vooral van contactgeluid buren (basgeluid, hakken, muziek van buiten).

Op werk hoor ik bijv de klok tikken en kan me daar dan heel erg aan storen, net nog vriendlief die zijn nagels knipt, arghhhhhh, smakken, snuffen, tja, best veel eigenlijk...

Dochtertje heeft het ook, hoort ook heeeel veel, ik probeer het voor haar niet negatief te benaderen maar is wel lastig. Dus als zij zegt iets te horen gewoon benoemen wat het is zonder te zeggen dat het naar is of irritant. Ze roept wel vaak dat ze herrie hoort...

Tja, vind het ook lastig maar geen idee wat er aan te doen. Als ik iets hoor ga ik me erop focussen en dan wordt het erger, maar kan me er ook niet voor afsluiten...

16. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik heb het ook,ik zeg altijd: ik hoor stroom ;)
    De telefoonoplader (van IPhone niet zo gelukkig), de dimmers van de lampen en bij mijn ouders thuis ben ik een keer uit bed gegaan omdat ik gek werd van een hoge toon. Ik ben het geluid gaan volgen.. de overloop over,de trap af, slaapkamer van mijn ouders binnen en zo naar de badkamer van mijn ouders waar zo'n klein nachtlampje in het stopcontact zat.. Dat was de boosdoener! Gelijk eruit getrokken en hopen dat m'n vader niet valt als hij vanuit de badkamer naar de wc loopt..:)

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat lijkt me lastig, als je alles hoort...... Hier het tegenovergestelde, aangezien ik slechthorend ben, wanneer ik mijn hoorapparaat in heb, hoor ik "alles" (bij lange niet ;)) maar dat vind ik al zo storend, al die geluiden dat ik mijn hoorapparaat dus nooit in heb.

18. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    Herkenbaar!

Tv op standby, katten afschriksysteem schrikt mij af, koelkast, opladers, hondengelik, nagelbijten, tv/muziek... Ik word er ook agressief van.
    Vreselijk, want mijn man heeft een gehoorbeschadiging!
    Dus hij zet de tv op volume 15 terwijl 10 voor mij de max is.

Hetzelfde heb ik met licht. 'S avonds autorijden is geen doen.
    De koplampen van andere auto's doen vreselijk veel pijn.
    Scherm van mijn mobiel/tablet/laptop staat op gedimd...

Mijn dochter maakt veel "muziek". Zingen, piano, trommel etc.
    Geweldig.... Totdat de blokfluit erbij komt...
    Huilbaby's... Mijn grootste angst! Maar dat is onmacht niet mijn maffe afwijkingen hihi

19. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

Jan 1, 2009
    6,729
    0
    36
    Hier ook herkenning, we hebben een deurbel die in het stopcontact zit, ik ben de enige die de hoge fluittoon hoort.
    Opladers inderdaad, geluiden ver weg, zoemen van een stand-by apparaat..
    Ook maakt mijn man weleens bepaalde geluiden richting onze dochter (bijvoorbeeld het tsjilpen van een vogel nadoen) en dan moet ik m'n best doen om niet boos te worden en 'hou op!' te roepen.
    Hij snapt het niet altijd, maar sommige geluiden gaan inderdaad door merg en been..

20. eef80

eef80 Niet meer actief

Zo, dat lijkt mij best pittig! Want stroom geluid kan je niet echt ontwijken!

Ik kan zelf ook heel slecht tegen geluid. Hoge piepjes, brommen maar ook op feestjes ben ik bijna niet te vinden als er veel mensen (herrie!) is. En dan vaak ook de muziek nog hard aan!
    Vorig jaar zat ik een huisje ergens in een saai boeren dorp in de bossen. Ik wist niet wat ik mee maakte! Geen verkeer, geen continu gesuis, brommers zonder uitlaat, ruziënde buren ;), brommen van airconditioning van winkels (ik woon nogal druk maar gelukkig in een goed geisoleerd huis)
    Daar kwam ik helemaal tot rust! Best vervelend want de wereld is nu eenmaal luid.
    Nu zei iemand jaren terug tegen mij dat ik eens moest kijken naar HSP (high sensitive person) en hier herkende ik mijzelf helemaal in!

Misschien herken je jezelf ook. Er staan vaak goede tips bij.

Waar ik trouwens nog het aller gevoeligst voor ben zijn de huiltjes van mijn kinderen. De eerste heeft de eerste 7 maanden voornamelijk gehuild. En niet normaal maar gekrijst op de toppen van zijn longen. Zó zielig voor hem! Door het geluid wat door merg en been ging had ik hele dagen dik kippenvel en stond mijn lijf onder hoogspanning. Ik kon ook niet meer nadenken met het geluid. Met mijn jongste heb ik het 4 maanden gehad. Ik, de geluksvogel, had weer een baby die 12 uur per dag niet huilde maar krijste. Ik heb oordoppen in gedaan, het ging na het dempen van het geluid iets beter.

Share This Page