Doe ik het wel goed? Baby 8 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door ZonStraal, 26 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Hoi Dames,

Ik twijfel enorm over de voedingsschema van ons dochtertje. Graag zou ik jullie advies hierop willen.
    06.30-07.00 Fles pap (150cc)
    09.30-10.00 Fruit
    12.30-13.00 Melk (100cc) meer wilt ze niet
    15.00-15.30 Koekje + diksap
    17.00-17.30 Groenten + yoghurt
    20.00-20.30 Melk (180cc + 3 rijstebloem)

In de nacht wordt ze nog 1x wakker omdat ze echt honger heeft. Dus maak ik een klein flesje melk van 120cc om te drinken.

Het CB raad me aan om haar boterhammen te geven om 12.00 uur en hierna flesje melk. Maar ze drinkt nu al maar een klein beetje melk omdat ze meer niet opkrijgt. Ik ben al blij als ze een halve boterham opeet.
    Ik vind haar eetschema een beetje raar, omdat ik een totaal anders schema had bij mijn zoontje. Ik probeer het los te laten om te vergelijken ;)

We hebben een paar keer geprobeerd haar midden in de nacht te laten huilen zodat ze zou leren door te slapen (advies CB). Maar dit werkte niet. Na 15 min. was ze echt helemaal overstuur en ze had toch echt wel honger! Dus dat heb ik ook losgelaten dat ze nu al 'moet' doorslapen.

Daarnaast ben ik bang dat ze te weinig melk binnenkrijgt. Ze is echt niet te dun voor haar leeftijd. Ze is echt een fijne baby, lekker vrolijk en alert. Ze zit zelfs iets boven de gemiddelde groeicurve.

Hoor graag van jullie.
    Liefs,
    Zonstraal

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Waarom probeer je geen boterham 's middags??
    Ook al is het nu misschien maar een halve, dat maakt dan toch niet uit? En dan even kijken hoeveel melk ze er bij drinkt...
    Evt 's morgens pap maken met 200cc melk en 's avonds nog wat erbij doen als je denkt dat het niet genoeg is?

Het is toch steeds weer uitproberen wat werkt.
    Misschien het fruit naar de middag verplaatsen dat ze tussen de middag wat meer honger heeft of zo ipv of ruilen met koekje + diksap??

Zou haar 's nachts ook niet laten huilen hoor! Evt kun je de fles 's nachts steeds wat kleiner maken en/ of minder scheppen in verhouding met het water. Zo deden wij het en ineens sliep ze (weer) de hele nacht door (bijv 120/4, naar 120/3, 90/3, 90/2 etc), had ze het niet meer nodig.

Succes ermee, blijft toch altijd proberen en wisselen!!

3. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

als ze vrolijk en allert is zou ik me geen zorgen maken.
    volgens mij is het advies met die leeftijd 600 ml per dag.
    en s'nachts tja onze zoon krijgt ook s'nachts voeding ook omdat hij overdag niet de 600 haalt maar ook omdat hij dat gewoon nodig heeft. ik zou ook daar niet druk over maken, als ze dat nodig is naja dan is dat niet anders.
    soms meld onze zoon zich een keer extra per nacht dan krijgt hij ook gewoon voeding want dan slaapt hij gewoon lekker verder.
    laten we hem huilen dan duurt het heel lang voor hij weer slaapt.
    ik zie niet in waarom je het niet goed zou doen hoor.

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi,

Ik zou ook het fruit verplaatsen naar de middag of s ochtends een half potje fruit en smiddags de rest. Kijken of ze dan rond het middag uur een broodje wil met wat melk?

Moeilijk he met die schema's. Bij mijn dochter gaat het ook zo anders als bij mijn zoontje nu. Hij wil s nachts ook nog wel eens drinken maar vaak slaapt hij ook door. Altijd maar die twijfels ;).

Wil je de rijstebloem savonds niet vervangen voor Bambix? Rijstebloem doet volgens mij niet zo veel op die leeftijd.

Succes, Charlie

5. ZonStraal

Hoi Dames, Bedankt voor jullie reacties! Ja het is ook wat hoor met die schema's.

Ik ga zometeen een half potje fruit geven ipv hele. Daarna mag ze gaan spelen kijken wanneer ze weer komt. Ik heb echt behoefte aan een soort van ritme. Wil heel graag dat zij genoeg binnen krijgt, omdat ze al ijzertekort heeft is het juist voor haar belangrijk om goed te eten en drinken :D

Gisteravond een dikke plasluier gehad en volop aan het boeren terwijl ze echt niet veel op had, blijkbaar voor haar doen wel.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou proberenL
    ontbijt: pap 180/6 + bambix
    tussendoor: stukjes fruit + drinken
    lunch: brood + 1204 cc melk
    tussendoor: rijstwafel of fruit + drinken
    diner: warme maaltijd + volle yoghurt of kwark
    voor het slapengaan: kleine fles
    en bijvoorkeur in de nacht water

Ik zou proberen een kleinere fles na het eten te geven. 's nachts te susses met water en in de ochtend een flink ontbijt.

Ze krijgt zat melk binnen (zeker met die nachtvoeding er nog bij)

7. ZonStraal

Ik heb het fruit naar de middag verschoven vandaag en het resultaat ... mevrouw heeft 1/4 op. Daarna hoefde ze niet meer.

De boterham was vandaag niet eens de helft van de helft, hierna hoefde ze niks meer. Heeft erna 100cc melk op en is daarna heerlijk gaan slapen.

Ik zag vandaag in haar mondje dat haar hele boven- en onderkant gezwollen en rood is. Dus dat verklaart volgens mij ook het minder willen eten en drinken. Kan ik best begrijpen :D

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wij hadden met 8 maanden:

Borstvoeding
    Boterham met thee
    Slapen
    Fruit met water
    Boterham met thee
    Fles melk, 4 scheppen met 150 water (die krijgt hij nu niet meer)
    Slapen
    Eventueel een rijstewafel met water
    Avondeten
    Borstvoeding (werd met 9 maanden een fles melk, 4 scheppen met 150 water)

9. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Hier gaat momenteel op:
    7.30 pap 90+3 plus bambix, plus flesje 90+3 (hele mep als pap wil ze niet, maar zo gaat het ook).
    9-9.30 fruit met water/diksap
    11.30 halve boterham plus 90+3
    15.00 fruit met water/diksap of kleine 100cc yoghurt
    18.00 groente/aardappel met wat yoghurt
    19.00-19.30 120+4

Daarna slaapt ze de hele nacht door. Grotere fles 's avonds zijn we vanaf gestapt omdat ze daar een flinke hoeveelheid van laat staan.

10. ZonStraal

Ik zie dat niet iedereen zijn kind aan de 600cc melk komt. Misschien moet ik ook van dat idee eens afstappen, zodat ik wat relaxter kan zijn met voeding betreft.

Ik ben nu TE geobsedeerd door wat ze binnen krijgt en dat ze haar flesjes melk niet op krijgt. Misschien moet ik kleinere porties aanbieden en meer gespreid over de dag met andere soorten vloeibaar zoals water, diksap etc.

Deel Deze Pagina