En nu wordt het een jongen, toch??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jo86, 17 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nou inderdaad, hier vonden mensen het al jammer dat de 2e geen meisje was.

De derde dus wel en ik werd zoooo misselijk van iedereen die debiel enthousiast deed.. Alsof een jongetje erbij niet net zo leuk was geweest!

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik vind het juist fijn dat mensen dat durven uit te spreken ipv altijd maar de cliché "als het maar gezond is". Het gedeelte "als het maar gezond is" is bij mij namelijk vanzelfsprekend.

Ik heb een collega met 3 oudere zussen en hij is dus een man en zij hebben een hele bijzondere band maar dat wil niets zeggen natuurlijk :).

Dus omdat jij de moeder bent kan je een toekomstbeeld hebben maar de overgrootouders niet? Ik vind dat een beetje te simpel gedacht eigenlijk.
    Mijn ouders en schoonouders zullen ook een bepaald beeld hebben bij onze toekomst en bij die van onze zoons :).

Ik zie mezelf zelfs al als oma met mijn kleinkinderen leuke dingen doen :).

3. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Hier een 5e meisje onderweg, en ik hoor dit al vanaf de 2e zwangerschap..

Mijn conclusie: het zegt meer over de mensen die het zeggen dan dat het iets met je zelf of je eigen gezin te maken heeft.

De mensen die het zeggen projecteren hun eigen wens/gevoel op jou, als zij zwanger zouden zijn van een 4e zouden ze na 3 meiden graag een jongen willen hebben, maar ze houden geen rekening met het feit dat de moeder in spe er dus anders over kan denken.. gewoon lekker laten praten, bijna al dit soort reacties zijn projecties. ;)

4. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Ja precies, denk ook dat mensen dat idd doen!

Leuk zeg trouwens 5 meiden strakjes :)
    Lijkt me voor je dochters ook heel leuk!

5. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Haha hier ook hoor! Heb 2 meiden van mijzelf en een stiefzoon... Maar heel eerlijk... Ik hoopte op een jongen gewoon omdat het mij zo leuk lijkt en ook voor mijn stiefzoontje een broertje geweldig! Ergens snap ik de reacties dus wel... Mijn schoonouders hebben nu 1 kleinzoon mijn stiefzoon en verder alleen kleindochters dus voor hun ook erg leuk ;)...

We krijgen wen jochie hihi was wel ff schrikken stiekem dacht ik nog een meisje wat overigens ook heel leuk was geweest hoor!

6. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    had precies hetzelfde netjes aan de pil en zwanger...enkel had ik twee jongens....mijn huwelijk heeft zelfs op het spel gestaan! ik kon geen abortus plegen....dat voelde zo fout, niet omdat het mss wel een meisje kon zijn, maar omdat het een mensje is! je gaat oor een kindje niet voor een geslacht......

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mijn ervaring is dat mensen altijd wel iets te zeggen hebben. Niet druk om maken, jij weet beter :D

8. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe

Dank je wel, we voelen ons dan ook heel rijk met ons 5 tal meiden! :)

9. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    oh pfffff.... ik kreeg al soms zulke lauwe reacties omdat we een 2e meisje kregen... "oh ja, dat is ook wel leuk"... "nou, in ieder geval wel handig met kleertjes!"etc..
    ik vond het extra vervelend omdat ik stiekem zelf ook wel dat ideaalbeeld had van 'van allebei 1'... (inmiddels echt van teruggekomen, want 2 zusjes is echt super!) ben alvast een beetje bang voor de reacties als wij een 3e meisje zouden krijgen

10. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Sorry hoor :) haha ;)

Ik heb voor een Turks stel gewerkt, woonden al 25 jaar in nl en waren desondanks nog heel ouderwets. Ze behandelden me slecht tót ze hoorden dat ik twee zoons heb, vanaf toen kreeg ik respect.

11. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Pff het lijkt wel alsof het nooit goed is hé:)

Hier onverwachts zwanger van de 2e..
    En er zijn mensen die mij serieus niet eens gefeliciteerd hebben! Alleen: "Zo snel al?"
    "Is dat wel goed voor je lichaam?"
    "Zoo, dat gaat zwaar voor je worden!"
    En ook: " Nu maar hopen voor je vriend dat het een jongen word"

Echt belachelijk :) die commentaren!

Het is voor ons ook een shock geweest dat ik zo snel alweer zwanger ben..(gaf nog volledig borstvoeding en voor mijn dochter zijn we 2,5 jaar bezig geweest)
    Gelukkig zij wij er blij mij, en of het een jongen of meisje wordt maakt ons niet uit.

12. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Ook belachelijk zeg!;)
    Heb daar zo'n hekel aan dat soort mensen bah

13. Rana84

Rana84 Actief lid

12 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Apart he! Ik vraag me af of dat nog zo is in de turkse gemeenschap? Mijn man is arabisch en daar is dat helemaal niet zo. Mijn schoonvader en zwager waren juist heel blij dat we een meisje kregen en mijn man nog blijer. Hij wil het liefst alleen maar meisjes :D

14. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Eerlijk.... Als ik alleen jongens of meiden zou hebben, maakt niet uit!! Maar! Ik zou mij altijd af blijven vragen hoe dan een jongen/meisje van ons zou zijn geweest :)

Hier 2 jongens en een meid.... Voor een 4e zou mij een jongen weer leuk lijken. Lichte voorkeur ;)

15. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Ik ben nu zwanger van de derde, heb al twee dametjes en veel mensen zeggen "hoop wel voor je dat dit een jongen is..." Waarom?! Ik hoop vooral op een gezonde baby, en ik zou het juist ook geweldig vinden als er nog een meid bij komt! Ik wil wel zo'n "robert-ten-brink-familie" :D

Maar goed, mensen hebben altijd een mening, heb je je kids snel op elkaar, zit er lang tussen, te veel jongens, alleen maar meisjes, drie is zo druk, een is zielig, twee zo gemiddeld hahahaha, altijd wat. Ik krijg weinig "goh wat leuk voor je gefeliciteerd" Altijd "jeetje dat is wel druk dan he (mijn meiden zijn straks 2 jaar en 4 jaar als de baby komt), blijf je dan zoveel werken (werk 4 dagen)?

Jammer he, dat je je zelf altijd moet verdedigen?

Deel Deze Pagina