Visoliecapsules tegen hormoonschommelingen slikken.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hummeltje83, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat ik wat schommel door hormonen in mijn stemming kreeg ik het advies visopiecapsules te gaan slikken van mijn verloskundige.
    Af en toe lijk ik wel ongesteld te moeten worden ;).

Zijn er er meer die dit slikken? Zo ja waar slik je het voor?
    Schijnt voor meerdere dingen heel goed te zijn.

Wanneer voelde of merkte je effect?

Of was het zinloos?

Alvast bedankt.

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    wist niet dat dit daartegen hielp! Goeie tip!

massaal aan de visolie capsules dan maar? :D

3. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook niet maar blijkt zo wel te zijn. Daarom dacht ik ga op zoek naar ervaringen en anders is het mogelijk een goede tip.
    Aangezien wij (meeste) zwangeren altijd zo redelijk en vriendelijk zijn ;).

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik slik nu al weken Davitamon mama + visolie en ben nog steeds afentoe heel erg pms achtig hoor. :p
    Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk, bij mij persoonlijk verandert het niks.
    Onstpanning (warm bad, goede wandeling, etc) werkt bij mij veel beter dan een beetje visolie.

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    misschien is dit ook een beetje psychisch ofzo. Als je er in gelooft helpt het, zo iets...

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik gebruik het ook. Je moet wel de visolie met EPA en DHA hebben, dus de goedkopere potjes van de doorsnee drogist heb je meestal weinig aan: het loont echt wel om daar even in te investeren.
    Ik ben het gaan gebruiken omdat door/na de miskramen mijn schildklier van slag was en visolie idd helpt om je hormonen/schildklier te reguleren. Dat heeft idd geholpen :)
    Verder slik ik het nu omdat het ook een gunstig effect zou moeten hebben op het voorkomen van ADHD bij je kind, (mijn man heeft ADHD en gebruik tijdens de zwangerschap zou het ontstaan van ADHD bij je kind dus helpen voorkomen). De 2 oudste kids van mijn man hebben beiden klachten die ook erg in die richting wijzen, Thirza heeft vooralsnog nergens last van en ook deze tweede hoop ik dat lot dus te besparen hiermee :)

7. raspberry

Nee, hier is echt wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Is bewezen GEEN placebo-effect :) (Alhoewel dat misschien een beetje extra zo werkt, als je weet dat het zou moeten helpen en om die reden bewust visolie slikt ;)).

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ohw, intressant ik wist niet dat daar ook nog verschil in zat.
    En waar haal je die vandaan, bij de Apotheek?

9. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb de visolie capsules van vsmmama tijdens mijn zwangerschap geslikt, maar meer omdat ik geen vis lust :-D. Ik had weinig last van moodswings, maar of het door de visolie kwam......

10. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Ik slik visolie capsules omdat deze goed zijn voor je huid.

11. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik slik ze ook, van VSM Puur mama. Maar meer omdat het goed is voor de ontwikkeling van de hersenen van je baby. Bij mijn zoontje heeft dat goed uitgepakt ;), dus deze keer weer braaf geslikt. Heb geen last van moodswings tijdens m'n zwangerschap dus of het daarvoor helpt?? Geen idee :D

12. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk al jullie reacties. Bedankt.
    Ik heb ook die met EPA en DHA gekocht.

Meer ervaringen zijn uiteraard welkom.

13. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Misschien een domme vraag maar gewoon vis eten moet dan ook helpen toch? Ik slikte die capsules maar las dat dat niet nodig was als je regelmatig vis at, vandaar....

14. LLooijschelder

LLooijschelder Actief lid

19 jan 2011
    219
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tarwekiemolie capsules schijnen daarvoor goed te zijn.
    Helpt ook om een eventuele postnatale depressie te voorkomen.
    Kijk maar eens op de site van JAC zitman.
    Even Google JAC zitman tarwekiemolie capsules.
    Heb me goed gevoeld tijdens het slikken hiervan, en na mijn bevalling was ik erg snel hersteld had trouwens een bevalling die maar 3 uur duurde.
    Echte aanrader die capsules.

15. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik slikte het al tegen juigdpuistjes. het helpt ook in iets hogere dosis tegen de zogenaamde zwangerschapsdementie. En is gewoon gezond voor hart en bloedvaten en voor de ontwikkeling van (oa de hersens) van je kind.
    verder eet ik gebroken lijnzaad wat goed is voor de stoelgang (beter dan welk medicijn dan ook) en daar zitten ook de omega vetten in.

16. LLooijschelder

LLooijschelder Actief lid

19 jan 2011
    219
    0
    16
    NULL
    NULL

Is dat wetenschappelijk bewezen dat het goed is voor de ontwikkeling van de hersentjes?
    En mag je het gebruiken met borstvoeding geven?
    Heb het namelijk niet geslikt tijdens mijn zwangerschap heb ik nu spijt van zo te lezen.
    Maar heeft het effeckt als ik het slik tijdens het geven van borstvoeding op mijn kind?

17. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Visolie is gewoon supergezond, dat is bewezen ja met name voor hart en bleodvaten en de hersenen. Dus ook voor jezelf. Plus het heeft een goed effect op je huid. Ik ga het zeker doorgebruiken tijdens borstvoeding.

18. raspberry

Ja, dat is bewezen.
    Spijt hebben, hoeft niet, 't is natuurlijk ook niet zo dat als je het niet slikt, de ontwikkeling van de hersens ineens niet goed gaat. Maar het heeft gewoon een gunstige invloed.

19. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Ik slik de extra krachtig van de Hema, zit ook borage olie in wat extra goed is voor je huid.
    Goede EPA en DHA dosis.

Ik slik ze dagelijk, smorgens bij mn gravitamon met een groot glas melk.

20. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Kleine aanvulling: door melk worden bepaalde vitamines en mineralen niet opgenomen in je lichaam. Het beste is om je vitamines net water in te nemen.
    Bijvoorbeeld met ijzer. Als je ijzer neemt (bruine boterham met appelstroop) dan wordt er niets van opgenomen als je er melk bij neemt.
    Zuivelproducten remmen die opname, beter water of vruchtensap bij de maaltijd drinken en melk op losse momenten.

Deel Deze Pagina