En nu?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nathalie1973, 5 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Justin heeft een blaasontsteking
    Nu moet hij van de dokter heel veel drinken,maar hij drinkt de laatste tijd slecht :(

Neemt een paar vluchtige slokken en laat na een krappe minuut los en wil niet meer drinken.

BV uit de fles wil hij niet meer(sinds een poosje)
    Heb BV met Nutriton geprobeerd en ook dat wil hij niet

Water en diksap wil hij ook niet.

Dan stuit ik op een probleem,want hoe krijg ik dan voldoende vocht binnen.

Heb toenstraks een fles Friso comfort 1 klaargemaakt en die ging in 1 teug leeg(200 cc)10 minuten na die fles heeft hij nog 5 minuten bv gedronken.

Nu vroeg ik me af......Als ik nou gewoon een voedingsschema aanhoud met FV.
    Dus gewoon 4 a 5 flessen friso comfort,zijn fruit en groente en bied hem tussendoor als dorstlesser BV aan,zou dat kunnen?

Ik denk zelf dat de BV wel terug zal lopen,maar het kereltje heeft nu extra vocht nodig en weigerd voldoende uit de borst te drinken :cry:

2. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    hoi!

zoals ik het begrepen heb mag je naast volledige FV altijd BV op verzoek aanbieden, die extra BV kan nooit te veel zijn... iemand anders die dit kan bevestigen?

en beterschap voor Justin, sneu zeg... zie je ook dat hij pijn heeft tijdens het plassen?

3. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik merk verder niet veel aan hem,behalve dat zijn luiers erg stinken.
    Hij heeft een stevige AB kuur gekregen en ruim een week geleden had hij nog een AB kuur voor zijn keelontsteking :(

Gaat dus echt niet lekker de laatste tijd!

Met zijn blaasontsteking ben ik toch wel erg geschrokken
    Mijn oudste zoon had een reflux in zijn urine wegen en begon ook met een blaasontsteking wat eindigde in een zware bloedvergiftiging en hersenvliesontsteking,hij heeft destijds moeten knokken voor zijn leven.

Toen de dokter mij vanmiddag opbelde dat Justin zijn plas niet goed was ,gingen alle alarm bellen rinkelen hier :(

Na deze AB kuur moet zijn urine op kweek gezet worden en daarna verder kijken wat er moet gebeuren(evt onderzoek ect)

4. appeltje

appeltje Niet meer actief

Wat vervelend joh! Zo zielig voor je mannetje.

Over de melk... kan je niet eerst de borst aanbieden en daarna pas kv aanbieden? En als je Friso mixt met bv? Ik denk dat juist nu jouw antistoffen van groot belang zijn, dus ik zou dat wel aanraden.

Blijf je wel kolven om je productie stabiel te houden? Zodat hij als hij straks weer beter is weer volledig aan de borst kan. Of wilde je toch beginnen met afbouwen?

5. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Nee wil helemaal niet stoppen,maar zit nu gewoon even met een dillema.
    Ik denk inderdaad eerst borst en dan het eventueel tekort aanvullen met friso en tussendoor afkolven zodat alles op peil blijft.

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Nathalie, waarom haal je geen domperidom? eventueel in overleg met een lk.(dit vergroot de productie en dus je hoeveelheid melk)
    Daarnaast zelf tenminste 2 liter water per dag drinken.

Juist omdat Justin een ontsteking heeft, is BV belangrijk.
    Ik zie dat hij bijna 6 maanden is.
    Waarom geef je niet wat extra fruit, daar zit veel water in. Heb je sowieso al gewoon water geprobeerd, eventueel aangelengt met diksap o.i.d.?

Ik zou zoveel mogelijk Justin aanleggen,eventueel iedere 2 uur, en daarnaast zoveel mogelijk fruit/groente geven.
    Bv-is veel waterig dan kv, dus door de kv zou hij sowieso minder willen aangezien dit de maag langer volhoudt, en dus minder snel wil drinken.

7. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

1 aug 2008
    159
    0
    0
    Als je van plan bent borstvoeding te blijven geven ben ik het wel eens met Jingels in die zin dat borstvoeding sneller verteerd is en de kleine sneller dorst zal hebben dan wanner hij flesvoeding zou krijgen waardoor hij langer verzadigd is, je weet met het geven van borstvoeding helaas niet wat de kleine man drinkt, het ene kindje doet een half uur over zijn voeding om genoeg te hebben daar waar het andere kindje met 5 minuten al klaar is.

Ik zou wat dat betreft de kleine zeker vaker aanleggen desnoods elk uur even, fruit is ook een goede optie want daar zit ook ontzettend veel vocht in. Het geven van een flesje lijkt in eerste instantie wel een oplossing omdat je zo ziet dat wat hij naar binnen krijgt, maar je produktie zal zeker terug gaan lopen als je niet ook zou blijven kolven en daarbij als hij straks zo gewend is aan de fles wil hij misschien niet meer aan de borst blijven drinken. Tis een dilemma maar persoonlijk zou ik toch borstvoeding blijven geven ondanks dat je niet weet wat hij per keer drinkt. Heel veel succes meid dit zijn altijd van die rotdingen die je heel erg onzeker kunnen maken.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je kunt ook door zijn fruit of groente wat extra water doen (of melk). Dat doe ik als Thijmen moeilijk drinkt. Dan krijgt ie in elk geval wel vocht binnen. Andere optie is om yoghurt of danoontje (als ie dat al krijgt) te verdunnen met melk en dan met een lepel geven.

9. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Jingels ik slik sowieso elke dag al 1 a 2 domperidon.
    Zodra ik stopte merkte ik gelijk weer een terugval,dus vandaar dat ik standaard al 1 of 2 slik.

Ik heb alweer een nieuwe oplossing gevonden!

Hij wil de borstvoeding graag koud drinken en uit een difrax flesje met zo'n opening erin.
    Hij wil het gewoon zelf doen ;) :)

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Pfieuw * opgelucht* ;)

Deel Deze Pagina