toekenning wazo uitkering?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by mamatje, Nov 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamatje

mamatje Actief lid

Aug 14, 2007
    417
    0
    0
    Hey dames,
    Nu snap ik er niks van heb vandaag een brief gehad van de uwv dat ik een wazo uitkering ga ontvangen?
    Is dit de gang van zaken als je zwanger bent. Dit is pas mijn eerste zwangerschap dus weet van niks ik dacht krijg gewoon doorbetaald door mijn werkgever? Heb tot zes weken voor mijn verlof gewerkt.

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ja, dat is de gang van zaken. In het geval van een zwangerschap betaalt UWV je zwangerschapsuitkering en niet je werkgever. Meestal gaat het overmaken van de uitkering wel via je werkgever, maar dat hoeft niet per se.

3. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Je werkgever heeft deze uitkering voor je aanvraagd. Hij heeft ervoor kunnen kiezen om zelf je salaris door te betalen (dan zie jij geen geld van het UWV, maar je werkgever wel), of dat hij jou geen geld doorbetaalt, maar dan krijg jij dus geld van het UWV.

In de brief zal waarschijnlijk staan wat er is afgesproken. Sowieso, of jij nu de uitkering rechtstreeks ontvangt van het UWV, of je werkgever: je krijgt altijd een berichtje van hen dat er voor jou een uitkering is aangevraagd. Anders zou het ook fraudegevoelig zijn en kon iedere werkgever voor al zijn vrouwelijke medewerkers zomaar uitkeringen aanvragen, terwijl die vrouwen helemaal niet zwanger zijn. Het extra briefje naar jou is zodat jij zelf ook op de hoogte bent.

Groetjes,
    Josien

4. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ja.

Share This Page