Hallo, Mijnzoontje is nu ruim 6 maanden en sinds begin deze week komt hij weer rond 4 uur, eerst dacht ik nog dat t gewoon 1keertje was maar helaas klokslag 4u is het raak. En dat terwijl t vorige week nog 6.30 was, nou vroeg ik me af of dit bij meer meiden zo is en dat t geen gewenning is ofzo? Oja hij krijgt al wel bijvoeding. ben benieuwd liefs violet
hier komt mevrouw tegenwoordig ook weer in de nachten... om een uur of 3 a 4 .... terwijl ze eigelijk vanaf de geboorte gewoon doorsliep...
Hoi, Bedankt voor jullie snelle reacties Gelukkig dat ik niet de enige ben dat stelt toch weer gerust! Ik vind die overschakeling altijd wel lastig heb je net een lekker ritme, besluit meneer dat t weer anders moethihi Maar gelukkig went alles ...nou ja bijna alles liefs Violet
Hier ineens weer 2-3 nachtvoedingen, het zal er wel bij horen, al is mijn dochtertje nog wel wat jonger natuurlijk.
Sinds een paar dagen (sinds ik ben begonnen met groente en fruit) komt mijn dochter ook weer eerder sochtends. Ze sliep altijd tot min half 8, maar nu is ze al een paar dagen tussen 5 en 6 wakker geworden. Snapte er al niks van, maar als ik dit topic zo lees is het wel normaal blijkbaar.
Ik wilde net de vraag stellen Dochterlief kwam ook ineens vannacht. Ze was ook erg aan trappen, volgens mij was ze het niet eens met stukje kiwi wat ze gehad had. (dacht maak een moesje van banaan met kiwi, maar misschien was het daar nog wat te vroeg voor) Maar nu lees ik dus dat het vaker gebeurt rond deze tijd. Even aanzien dus.
hier sinds hij 5 maanden is gemiddeld om de nacht een nachtvoeding rond 3 uur/ 3.30 van 2 tot 5 maanden sliep hij van 20.00 - 8.00 ik geef er gewoon aan toe ook al baal ik er wel eens van. soms slaapt hij ineens weer een paar nachten door
Ik kreeg de tip (omdat het heel vaak bij borstgevoede kindjes voorkomt) om zelf niet uit bed te gaan. Immers mama=borst!!!! Ze hoeven in principe 's nachts geen voeding, dit hoefden ze anders ook nooit. Dus als tip om gewenning te voorkomen (wennen gebeurt snel, en afwennen duurd lang!) zelf niet meer uit bed gaan. Niet bij het eerste piepje erheen gaan en pakken, de baby moet eerst goed huilen. Dan manlief eruit om in bedje te troosten (papa heeft geen borst, en dat weten ze), eventueel beetje water uit fles geven. Dit helpt!! Mijn dochter kwam vannacht ook ineens om 2 uur.....helaas. Ze heeft 1 minuut aan de borst gedronken en lag toen weer te pitten, dus dorst was het zeerzeker niet. Een enkele keer kan heus wel, maar denk wel om die gewenning!! Deze tip kreeg ik ook alleen maar van een moeder die er ervaring mee heeft.... Hoop dat jullie er iets aan hebben.
Ha mirthe, Ja als dat zou kunnen zou ik wel proberen maar ja ben alleen, man werkt in het buitenland dus dat gaat niet lukken Maar vannacht was het alweer half 5 dus ik mag niet klagen.
heel herkenbaar. Wij begonnen na 6 mnd volledig bv met de bijvoeding en ineens weer een nachtvoeding en een late avondvoeding...die avondvoeding is er meestal nog steeds. Zal er dus wel bijhoren. Nu soms een nachtvoeding, maar dan is er vaak iets. Tandje of ziek/verkouden. Over wennen: je kindje kan ook mamahonger hebben. Hier op cb (waar ze dus geen verstand van bv hebben) zei de arts met 6 mnd: je kindje heeft nu geen nachtvoeding meer nodig, laat maar huilen. Tja, dan denk ik: bekijk het maar! voeden op verzoek is voeden op verzoek. dan heeft ze t op dat moment nodig. Maar ieder zijn eigen manier om het te doen hoor!