Onzekerheid, overproductie?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Samba25, 5 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn dochter geeft sinds een tijdje veel melk terug, direct na de voeding, een half uur erna en 2 uur later kan het ook nog terugkomen.
    Haar bedje is vaak nat tot op het matras en zo ook de kinderwagen etc. Omdat mijn andere dochter Phylorusstenose gehad heeft, heb ik gevraagd om een echo in het ziekenhuis, deze vandaag gehad maar gelukkig (nog) niks te zien.
    Toen contact gezocht met het consulatiebureau en deze vertelde mij dat ik wellicht teveel melk heb.
    Ze is naast het vele teruggeven erg onrustig tijdens het drinken, eerste 5 min gaat nog maar daarna gaat ze loslaten, en dan huilen en zoeken, dan drinkt ze weer even en laat weer los etc. Ook verslikt ze zich vaak, hoest en de melk loopt tijdens het voeden ook naast haar mond eruit. Ze is ook totaal niet tevreden erna. Al ligt ze er een uur aan. Ik heb geprobeerd 1 borst per keer aan te bieden maar ook hierna blijft ze ontevreden, huilen huilen, en zoeken en happen.
    Andere borst toch nog aangeboden maar ook dit maakt niks uit.
    Ik heb het idee dat ze genoeg heeft gedronken maar nog zuigbehoefte heeft. Een speen wil ze niks van weten, of tenminste niet diegene die ik heb aangeboden ( difrax en Nam).
    Daarnaast heeft ze goede volle luiers maar wel elke luier ontlasting, welke de laatste dagen echt groen is!
    Vandaag is ze gewogen bij het CB en is in 2 weken 700 gram aangekomen!
    Ze vonden het daar ook wel erg veel.
    Savonds oefen ik soms met een flesje moedermelk en dit gaat goed. Deze drinkt ze gewoon leeg zonder onrustig te worden.
    Wordt hier erg onzeker van en een beetje gefrustreerd eigenlijk, ik leg haar vaak aan want anders blijft ze huilen en zoeken. Doe ik dat wel goed?

Ik hoor het graag!

Deel Deze Pagina