En nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door dds, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Wat erg voor jullie zeg. Mijn man zou zeker anders reageren. Je moet het uitpraten. Wellicht zit er echt iets in dat hij zijn baan bjv gaat verliezen en er erg mee zit. Nog is het geen excuus maar sommige mannen zitten zo raar in elkaar. In ieder geval sterkte!!!

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Daarin heb je helemaal gelijk, maar er zijn wel kinderen bij betrokken. Het maakt ook niet uit hoe ernstig het is, als je als vrouw naar je man belt en zegt hulp nodig te hebben vindt ik het niet meer dan normaal dat je dat dan ook van je man krijgt, zeker als er kindjes bij betrokken zijn. Is natuurlijk heel anders als vrouwlief elke dag zou bellen als er een scheet dwars zou zitten oid maar ik geloof niet dat dat hier het geval is. Dan nog....is ts thuis gekomen en heeft hij nog niks aan haar gevraagd, dat had hij op zijn minst toch kunnen doen. Interesse en medeleven tonen is toch niet zo heel gek? Nee sorry.....ik vind niks een excuss voor dit gedrag.

3. MHMW

MHMW Niet meer actief

Er is al genoeg over gezegd. Ik wil je heel veel sterkte wensen!

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

vind het altijd moeilijk oordelen zo van achter de pc..
    keur zijn gedrag ook zeker niet goed hoor dat zei ik al in mijn eerste post..

5. mamavanwilliam

mamavanwilliam Actief lid

15 jun 2012
    304
    0
    0
    NULL
    goeree-overflakkee
    Veel sterkte meid! En laat hem dit topic lezen..

6. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hallo iedereen!

Hier dus een reactie van de andere kant van het verhaal..(de man)
    Er zit wel degelijk meer achter. Laat ik met het belangrijkste beginnen: Mijn gezin betekent ALLES voor mij! Zij staan op nr 1!

Ik zou alles wat ik bezit zo inruilen voor hun, niet normaal hoeveel ik van hun hou. Inderdaad speelt er iets op mijn werk en loopt het allemaal niet zo lekker. Prestatiegericht werk en momenteel zitten we in zwaar vaarwater. Ik verdien aardig, mijn vrouw werkt al minder, dus ik vind het zeker mijn morele plicht om ons gezin te onderhouden.

Ik zat net in een overleg met mijn manager etc en de toekomst moet gewoon veel beter, anders kunnen er wel eens mensen uitvliegen. Daarbij spelen er ook " niet werk" gerelateerde dingen mee..De kerstdagen dit jaar zijn niet echt " warm " te noemen binnen mijn familie..Mijn vader is al alleen sinds mijn moeder is overleden en dan kiezen mijn zussen ook nog eens om met kerst te gaan werken. Zitten we bij mijn pap met ons gezinnetje, dat knaagt en doet mij veel pijn..Oud en nieuw zelfde verhaal..Noem mij maar oubollig, maar juist die periodes wil ik graag bij mijn familie zijn met ons gezin..
    We hebben veel meegemaakt de laatste 5 jaar van onze relatie, warmte betekent veel voor mij, nog meer dan voorheen..

Neemt niet weg, dat mijn reactie zeker niet goed was..Eerlijk? Ik had het eerst geeneens door toen mijn vrouw belde..Zat zo met het slechte nieuws van mijn werk in mijn hoofd/te verwerken..5 min later drong het door en reed ik gelijk naar haar toe..Toen belde ze dat ze al naar huis kwam..Ik kwam eerder thuis dan haar, gaat weer de werktelefoon..Belangrijke klant en dat gesprek duurde gewoon even lang..Inmiddels hoorde ik mijn vrouw beneden rommelen en had ik het idee dat alles in orde was..

Nogmaals, als er iets met mijn gezin zou gebeuren, is voor mij niet te behappen. Ik heb " een day after " de situatie in een juist perspectief kunnen zetten en ben heel blij dat alles goed is met mijn kroost en vrouw!! Ik denk dat hier sprake is van te weinig communicatie tussen ons..Mijn vrouw was/is nog niet op de hoogte hoe het gaat op mijn werk (pas een dag) en ook niet hoe ik de kerstdagen zie aankomen..Had ik dat gelijk met haar besproken, dan was er misschien meer " begrip " geweest..Ik zet begrip tussen aanhalingstekens, gezien ik niet om begrip vraag..Ik had anders moeten reageren..Excuus...

Ik wil nog wel even vermelden van de reacties hier: Ga weg bij je man, bla,bla...Pardon? Jullie geloven ook dat morgen de wereld vergaat omdat dat ook op internet staat? Er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal..Met deze reactie vraag ik niet om jullie medelijden hoor, maar wou het wel even vermelden..

Ik hoop dat ik zo enig duidelijkheid heb kunnen geven omtrent de situatie...(de fout ligt bij mij, maar is niet zo zwart/wit als deze geschetst is hier)

Gr

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    R-E-S-P-E-C-T man van DDS. :) Ben "blij" dat er meer achterzat en goed het verhaal ook van jouw kant te horen. Ik bied bij deze mijn nederige excuses aan voor mijn voorbarige conclusie. :)

8. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Duidelijk verhaal. En er wordt wel vaker erg fanatiek gereageerd hier. Dat moet je echt negeren als je zo'n reactie ziet.

9. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Netjes dat je hier ook gereageerd hebt. Hoewel je dit natuurlijk niet verplicht bent aan ons.

Ik heb gisteren ook gereageerd met de reactie of je wel van deze planeet kwam. Blijf er nog steeds bij. Als je vrouw een ongeluk heeft gehad en de achteruit ligt eruit en ze moet zo naar huis rijden is natuurlijk niet netjes. Ik denk ook dat zij erg geschrokken was. (ik heb niet gezegd dat jullie maar uit elkaar moesten)

Wel vind ik van de TS dat ze dus niet het hele verhaal neer heeft gezet en daarbij niet heeft vermeld dat jij dus al wel onderweg was naar haar op het moment dat het tot je doordrong. Ik blijf erbij dat jullie eens een goed gesprek aan moeten gaan met elkaar. Laat je werk niet tussen je gezin en jou in komen te staan!!

Zo zie je maar dat een verhaal twee kanten heeft. Neemt niet helemaal weg dat het een verkeerde reactie van jou kant was. Hopelijk komen jullie er samen uit.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wat rot van je werk en de smet op de feestdagen. En er speelde dus idd meer, gelukkig geen relatie gerelateerde dingen :)

Zo zie je maar, idd twee kanten aan een verhaal. Scheelt weer een scheiding, die conclusie werd idd schrikbarend snel getrokken.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    TS was idd niet helemaal volledig in haar verhaal, maar aan de andere kant weet ik wat extreem zware werkdruk met je kan doen. Dus voor mij persoonlijk vind ik dat al een stuk meer verklaren. Voor mij promoveert DDS-man dan ook van "kloothommel naar best wel oke man". ;)

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    DDS: wat lief dat je man hier ook reageert. Zo zie je maar: een verhaal heeft altijd 2 kanten!
    Ik wilde je even een hart onder de riem steken dat ik ook zo'n vent heb die zo kan reageren.
    Ik was eens met mn zus winkelen in ene overdekt winkelcentrum tot er werd omgeroepen dat er een verdacht pakketje was gevonden en iedereen werd verzocht het winkelcentrum te verlaten. Er ontstond meteen paniek, mensen begonnen te rennen en het was rete druk in de parkeergarage. Wij waren zelf niet echt onder de indruk, maar door de massale drukte kregen we het ineens best benauwd. Wegwezen!! Ik liet mn zus rijden, aangezien ik zelf niet zo goed ben in parkeer garages ;)
    Maar door de drukte en stress raakte ze een paaltje. Lakschade.
    Ik belde later mn man op om het verhaal te vertellen en het enige waar hij over kon zeiken was die schade en hoe ik zo stom had kunnen zijn om haar in mijn auto te laten rijden!!! Niks geen bezorgdheid om mij of weet ik veel wat er had kunnen gebeuren als er echt een bom was ontploft daar in het winkelcentrm bij wijze van!!
    Hier heb ik ook echt een paar dagen "last" van gehad. Dat hij ZO zakelijk kon zijn!!
    Later ook nog eens meegemaakt met een aanrijding door mijn schuld. Ik voelde me zo ontzettend stom en schuldig, hoewel de schade achteraf mee viel. maar op dat moment wist ik het nog niet en mn man ook niet. Hij kon alleen maar foeteren dat ik beter had moeten uitkijken. Alsof ik dat zelf niet wist.... !!

Als ik dit van een ander zo lezen zou ik ook denken van; wat doe je nog bij zo'n hork!! Hij houdt niet van je etc.
    Maar in mijn geval is mn man ook het type: broodnuchter, zakelijk ingesteld, en ik moet zijn reactie ook los zien van zijn gevoel voor mij. Inmiddels na 13 jaar weet ik dat ik het me niet al te persoonlijk moet aantrekken. het is een soort van eerste fight or flight reactie en pas daarna "komt ie bij positieven" en is hij in staat tot troosten of wat dan ook.
    Moet zeggen dat ik er na al die jaren nog niet aan kan wennen hoor, maar inmiddels weet ik dat ik het niet al te gevoelig moet oppakken.

13. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Hier ben ik het helemaal mee eens.

14. MHMW

MHMW Niet meer actief

Doe mij zo'n vent! Ik vind je reactie echt top!

15. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Thx!! Alvast bedankt iedereen voor wat meer begrip..(nog steeds de man hier)..Vrouw heeft uitje van werk...

Trouwens, ben liever aan het werk hoor..Vandaag de hele middag de kids en avond ook..Man!! Respect voor moeders de vrouw..Gewoon een fulltime baan..Pffffff...Lijkt wel of het huis ontploft is hier, haha...

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ga nog even zo door en je bent DE HELD van alle vrouwen op ZP! :D

17. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nou zo zie je maar weer, een verhaal heeft altijd twee kanten.
    Fijn dat het weer goed is tusse jullie.

18. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Dat hoeft nu ook weer niet...:cool:

19. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Uhm..Vrouw weet niet dat ik gepost heb hoor..Eerst maar eens even goed praten..

20. Lenthe1987

Lenthe1987 Actief lid

20 aug 2012
    477
    33
    28
    bizar verhaal zeg. Een verhaal heeft altijd twee kanten, maar goed het is nu toch al gebeurd. Hoop dat alles weer goed is tussen jullie

Deel Deze Pagina