Word je standaard op vit. b12 tekort geprikt na doodgeboorte?

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Luvv, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Weet iemand dit? Ik heb een kennis die me er op wees dat b12 tekort bloedproppen kan veroorzaken en laat onze dochter nou net zijn overleden door een bloedprop in de navelstreng. Ik heb even de symptomen erbij gepakt en een aantal komt overeen met klachten die ik heb... Heb morgen controle en dan vraag ik het sowieso, maar misschien dat iemand van jullie dit toevallig weet.

2. Weet je het al? Lijkt mij persoonlijk niet, dat moet je zelf gewoon aanvragen..

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

En heb je het kunnen vragen? Bij mij werd het gecontroleerd toen ik 6 weken zwanger was van mijn dochter, b12 bleek toen laag te zijn (127). Daar is toen niets mee gedaan, de gyn vond het niet alarmerend laag (ti de ondergrens is 200 :x) Achteraf blijkt dat je met een te laag B12 5 keer meer kans hebt op een doodgeboorte (door een neurale buisdefect) :$ En dat je idd een hogere kans hebt op bloedpropjes. Ik heb trombose en longembolie gehad jaren geleden en toen ook al een te laag b12. En ik weet vrijwel zeker dat ons meisje een open schedeltje had door een te laag b12. Zeker laten controleren dus en goede supplementen nemen indien het te laag is of aan de lage kant (smelttabletten of injecties). Sterkte met je verlies... :(

4. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Hoi, Helaas wordt er niet standaart geprikt op vit. b12. Ik heb hier ook last van en heb bij beide zwangerschappen dit zelf aan moeten geven. Bij mijn jongste zat ik veel te laag 93 en moest toen om de 2 week eerst een injectie en daarna om de 6week, dus gewoon zelf aangeven.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik ben benieuwd of je meer weet, ts?

Hey mamajanneke, ik herken je aan de namen van je kindjes :D We hebben nog samen bij LE gemaild, op de BOK-lijst! Leuk je hier te zien :)

6. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Sorry voor de late reactie maar ik was er wel op geprikt.

Deel Deze Pagina