En nu?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hope, 10 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    hallo meiden,

    even een bericht van mij.
    Ik mag eigenlijk niet op de PC, niet van de HA en niet van mijn man.
    DE klachten aan mijn handen zijn namelijk van over belasting door.........
    de PC, in combinatie met de fybromyalgie.
    Het gaat wel al iets beter, maar bij enige inspanning met rechts wordt het duidelijk erger.
    De HA zei ook dat ik mer echt aan moest houden, dat het anders RSI kon worden

    Mijn andere topic zit een slotje op, dus start maar opnieuw.
    Ik heb gister de uitslag van het chromosomenonderzoek gekregen, via de post!
    Ik hoor het de gyn toen nog zeggen: We kunnen dat onderzoek wel doen, maar reken er maar niet op dat daar wat uitkomt, meestal vinden ze niks!
    Wat blijkt nu? Ik heb een chromosoomafwijking waardoor de MK ontstaan.
    Heb gister nog met de gyn gebeld, zij zelf wist niet precies om welke afwijking het ging, maar het leek haar verstandig om even niet zwanger te raken! Alleen al die woorden maken me bang.
    Ze legde me nog vanalles uit, en zei dat ik contact op moets nemen met ZH maastricht.
    Daarheen gebeld, nu kon ik 12 september pas terecht, of vandaag.
    Dus we moeten vandaag naar maastricht naar de poli klinische genetica.
    Ik had verwacht mijn vakantie wel anders in te luiden.
    Ik weet niet wat ik ervan moet verwachten, ik heb al alles de revue laten passeren: gehandicapt kind krijgen, geen kinderen kunnen krijgen, IVF?
    En dan die paar mensen die we het verteld hebben met opmerkingen, die uiteraard goed bedoeld zijn zoals: Misschien valt het wel mee, blijf postief!
    In godsnaam hoe kan ik hier nou positief over blijven.
    We hadden geen moment rekening ermee gehouden, dat het een foute uitslag zou zijn, want het kwam immers niet vaak voor.
    Vanmiddag om 15:00 moeten we erheen, ik denk dat we de komende maanden nog veel ZH gaan zien.
    Potverdorie ging het juist psychisch zo goed met me, ik ben nu echt een wrak

    Moet dalijk nog een paar uur werken en dan (vakantie?) naar het ZH.
    Ik weet niet of ik straks de kans krijg om te vertellen hoe het in het ZH is gegaan, daar mijn man liever niet wilt dat ik mijn handen belast met het typen.
    We zijn het hele weekend weg, dus mogelijk dat ik pas na het weekend kan reageren.
    Willen jullie aub heel hard voor me duimen, dat ze me vanmiddag toch iets positiefs kunnen vertellen? dat het niet zo erg is dat ik hier op dit forum geen plaats meer heb, omdat ik ga horen bij de vrouwen die nooit kinderen kunnen / mogen krijgen?

    Ik ben echt ten einde raad, en inmiddels na dit lange bericht weer pijn aan mijn hand. Maar dat zal me nu worst zijn, ik wil nu eerst duidelijkheid.
    Het kan toch niet waar zijn dat onze allergrootste wens dalijk nooit in vervulling kan gaan?

    Hope
     
  2. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Lieve Hope,

    Bah wat naar! Ik kan me voorstellen dat je heel verdrietig bent en dat je dit toch even van je af wilde schrijven. Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop heel erg dat het mee valt voor jullie! Ik duim En als je straks toch wilt reageren misschien kan je man een stukje voor je typen! Heel veel sterkte meid! Liefs en een knuffel Ester.
     
  3. aly

    aly Bekend lid

    5 okt 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    heel veel sterkte en ik duim met je mee voor een positieve uitslag vanmiddag.
     
  4. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Jeetje Hope, wat lees ik nu? Pfff, wat een schok!
    Ik ga heeel hard voor je duimen en hoop dat je positief bericht krijgt. Ik zie dat je nu al een beetje van het ergste uitgaat, je moet het natuurlijk nog laten bezinken..
    Sterkte vanmiddag, ik duim voor je.
    Rustig aan met je handen he! Wij begrijpen het wel als we niet onmiddellijk van alles te horen krijgen. Jij gaat voor.

    liefs en knuffel (een hele dikke),
    Amber
     
  5. daan75

    daan75 Actief lid

    7 aug 2006
    373
    0
    0
    randstad
    hey meis,
    heel veel sterkte vanmiddag in het ziekenhuis.
    ik duim voor een goed bericht.

    Liefs,
    Daan
     
  6. elle

    elle Actief lid

    Sterkte!
     
  7. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Superveel sterkte! Ik hoop dat je toch goed nieuws krijgt vanmiddag!

    Groetjes,
    Josien
     
  8. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Lieve Hope,

    Heel veel sterkte, en ik begrijp dat je alles de revue laat passeren. Ik hoop wel dat het een afwijking is, waar veel aan gedaan kan worden.

    Succes, en we horen je wel weer.

    Liefs,
    Elvira
     
  9. jennie72

    jennie72 Bekend lid

    6 jan 2007
    899
    0
    0
    Ach lieverd het zit je ook niet mee he. :( Wanneer ga je er wat van horen? Wat erg, :cry: Dit kost tijd om het een plekje te geven.
    Lieverd ik hoop je binnenkort weer te spreken op de MSN. Kunnen we even bij praten, ;) .
    jennie
     
  10. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Jeetje Hope wat een verhaal.......
    Begrijp dat alles nu heel verwarrend is.
    Hoop dat je duidelijkheid hebt gekregen in Maastricht.....
    Succes en veel sterkte!
     
  11. Sabrien

    Sabrien Fanatiek lid

    8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Heel veel sterkte, hoop dat het allemaal meevalt!

    Gr. Sabrina
     
  12. Diana

    Diana Bekend lid

    27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    meissie toch :(
    je krijgt toch behoorlijk wat voor je kiezen.
    Ik duim voor je dat het misschien toch allemaal meevalt...... ;)

    liefs
     
  13. Niet meer actief

    Nou, het zit ook allemaal echt niet mee :(

    Heel veel sterkte en succes in het zh vanmiddag!
    Ik duim dat ze positief nieuws voor jullie hebben!

    Nogmaals veel sterkte!

    Dikke knuf!
     
  14. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    nou meiden, daar ben ik dan.
    Ik "mocht" van mijn man zelf even posten ;)

    pfff, waar moet ik beginnen?
    Het was zeer heftig nieuws wat we vanmiddag kregen, maar gelukkig wel positiever dan ik van te voren had gedacht.
    Ik heb dus een zeer zeldzame chromosoomafwijking.
    dit komt maar bij 5% van de wereld bevolking voor.
    Het is een hele ingewikkelde materie, maar dat bespaar ik jullie effe en mezelf, anders moet ik teveel typen haha
    Het komt erop neer dat ik door deze afwijking 40% kans heb op een Miskraam.
    20% kans op een gezond kind, en 40% kans op wel een zwangerschap die doorgaat, maar waarvan zeker is dat het kindje zal overlijden tijdens de zwangerschap of vlak na de bevalling.
    De arts heeft het ons allemaal precies uitgelegd en laten zien op een schema.
    Wat houdt het nu inhoudelijk in?
    Ik mag gewoon zwanger raken, al dan niet op de natuurlijke manier of met hulp.
    Ik moet alleen rekening ermee houden de kans op een MK groot is.
    als de zwangerschap wel goed gaat is het advies om een vruchtwaterpunctie te laten doen met 15 weken, dan kunnen ze zien of ons kindje dat afwijkende chromosoom ook heeft.
    Als dat het geval is, komen we voor de keuze te staan om het kind weg te laten halen, of de natuur zijn gang te laten gaan.
    Maar dit kind zal het hoe dan ook niet overleven.

    als laatste strohalm, als het het b.v mis blijft gaan, mogen we voor IVF gaan, dan zoeken ze van te voren de "slechte" embryo`s uit, en plaatsen alleen goede, zonder dat chromosoom terug.
    maar ook dan wil het nog niet zeggen dat je zwanger raakt, zoals bekend is bij IVF.

    Mijn hoofd zit er helemaal vol van, maar ben wel opgelucht dat er nog kansen zijn.
    Schaam me dat ik me zo druk heb gemaakt.
    Maar het is natuurljk niet niks, en de kansen liggen toch anders als bij een gezond chromosomenaantal.

    Ik wil het hier nu even bij laten, zou zoveel meer wille scrijven, maar dat laten mijn handen niet toe.

    Ik post na het weekend wel weer.
    Ik ga nu iig wel genieten van mijn vakantie, dat kon ik vanmorgen nog echt niet zeggen.
    Als iemand hier ervaring heeft met afwijkende chromosomen, zou ik graag ervaringen willen uitwisselen.

    Hope
     
  15. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Pffff heel veel sterkte hoor :(
     
  16. mamajanneke

    mamajanneke Fanatiek lid

    22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    jonge zeg! wat een berichten hebben jullie te verstouwen gekregen.
    neem de tijd om alles te laten bezinken, want het is niet niks allemaal.
    ik zou je ook zo veel willen zeggen, maar ik weet ook niet precies hoe wat te zeggen.
    het zijn moelijke keuses en kans op heel veel verdriet.
    naast de miskramnen die je al hebt gehad.
    toch is er nog wel een kans op kindje en eerlijk ik gun het je!

    heel veel sterkte hoor!
     
  17. mussie

    mussie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Lieve lieve schat,
    wat een ellende voor jullie :cry: Ik weet echt niet zo goed wat ik nu zeggen moet. Er zijn gelukkig nog kansen, daarom blijf ik voor jullie hopen en duimen! Ik gun het jullie zo!
    Lieverd, je weet het, ik ben er voor je!
    Liefs en een hele dikke knuffel, mussie
     
  18. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hope,

    wat een naar bericht lees ik van je! ik hoop heel erg dat jullie eventueel met behulp van IVF alsnog jullie wens in vervulling mogen laten gaan. heel veel sterkte met het verwerken van dit bericht en probeer toch te genieten van je vakantie!
    Ik blijf je volgen..
     
  19. marina99

    marina99 Bekend lid

    12 sep 2006
    913
    0
    0
    zo dat was schrikken,maar wel goedn dat jullie zo snel al uitleg kregen en duidelijkheid natuurlijk.heel veel sterkte iig.hou ons maar op de hoogte
     
  20. Chantal87

    Chantal87 Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    o nee hope het zit je ook niet mee.
    ik hoop dat er toch eens een wondertje bij
    je mag komen ook al is het met hulp.
    liefs en een DIKKE KNUFFEL
    van chantal.
     

Deel Deze Pagina