En nu?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hope, 10 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantal87

    Chantal87 Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi Silla,

    ik ken jou verhaal niet maar wat ik nu lees zegt genoeg.

    dus kan jou niet overslaan ook een dikke knuffel.

    liefs Chantal.
     
  2. mussie

    mussie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Lieverd, heeeeeeeeeeeeeeel erg veel sterkte/succes morgen. Je weet: ik denk aan je!

    Liefs en een hele dikke knuf, mussie ;)
     
  3. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    @Silla, bedankt voor je antwoord.
    Denk nu maar eerst aan jezelf, dat is nu het belangrijkste.
    IK hoop dat je gauw weer de kracht krijgt om er weer positief tegenaan te gaan.
    Liefs en een knuffel van mij.

    Ik kwam even kijken of er nog gereageerd is op mijn topic en tot mijn blijde verbazing zie ik dat mijn "oude" vriendinnetjes hebben gereageerd.
    Karin, Chantal en Mussie het doet me echt goed dat jullie aan me denken.
    Ik vind het wel heel spannend hoor vanmiddag.
    Ik hoop vanaf vanmiddag weer plannen te kunnen maken over wanneer wat gaat starten, enz.
    En zoals jullie zien, heb ik weer een avater.
    Deze staat symbool voor hoop en vertrouwen houden, dat ooit eens het handje van ons kindje in mijn hand ligt.

    Ik ga weer heel hard mijn best doen om alles positief te benaderen.
    Het zal niet altijd meevallen, maar ik weet wel dat je met hoop en vertrouwen verder komt dan met alleen negatief denken.
    Nu moet ik het nog in de praktijk brengen ;)

    Liefs Hope
     
  4. mussie

    mussie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat ga je redden, je bent sterk en een kanjer! Nogmaals heel veel sterkte vanmiddag!
    Liefs, mussie
     
  5. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:
    Ik ben helemaal blij!
    De gyn kon zich er helemaal in vinden dat wij starten met IVF met PGD.
    We worden doorgestuurd naar maastricht.
    Hij testte ons wel nog eerst, of we er wel echt goed over nagedacht hadden, maar toen hij onze argumentatie hoorde, wist hij dat wij er wel degelijk over nagedacht hadden.
    Ik liep echt met een big smile uit het ZH.
    Nu zouden we eigenlijk al a.s donderdag terecht kunnen in maastricht.
    Maar na even gepraat te hebben met mijn man hebben we toch besloten om voor de afspraak in oktober te gaan.
    WE zijn nu allebei zo op en gespannen van alles, onze vakantie is voorbij, maar hebben geen moment echt rust gehad.
    Dus we laten het nu een maandje allemaal bezinken, pakken ons werk op en gaan vooral dit laatste vrije weekend extra genieten van elkaar.
    En dan 3 oktober gaan we op intake in maastricht.
    ER valt echt een last van me af.

    Nou meiden een fijn weekend, Hope
     
  6. marina99

    marina99 Bekend lid

    12 sep 2006
    913
    0
    0
    dat is wel n opluchting zeg,heel veel succes hoor! ;)
     
  7. Chantal87

    Chantal87 Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    lieve hope,
    klinkt positief meid houden zo.
    ik hoop dat je voor je zelf echt een maandje
    rust kan hebben en dan oktober met frisse moet
    voor de intake.
    jij ook heel fijn weekend samen met je mannetje.
    liefs van Chantal.
     
  8. mussie

    mussie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Lieverd, dit is fantastisch nieuws \:D/ Zie je...................alles gaat goed komen wijfie!
    Geniet van jullie weekend saampjes.
    Liefs en een hele dikke knuffel, mussie
     
  9. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    We zijn zeker blij, maar denken dat die rustperiode ons wel goed zal doen.

    We proberen gewoon positief te blijven, al is dat niet altijd makkelijk.

    Hope
     
  10. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    haai lieve Hope ...

    ff rust is super , neem de tijd voor elkaar en dan OP naar Maastricht ..go for it girl ...ik ben trots op jullie knuf asjuh
     
  11. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Asjuh,

    leuk om van je te horen.
    Hoe is het met jullie?

    LIefs Hope
     
  12. Silla

    Silla VIP lid

    31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi Hope...

    Ben je al in Maastricht geweest? Hoe is het vergaan.
    Nou het terugtrekken van het forum lukt me niet hoor hihihhihi. Ik ben verslaafd zeg maar whahaahaha
    Dip is weer over...gewoon een gevalletje van zware PMS!
    Ik ga deze ronde weer proberen met ovulatietesten dus keep the fingers crossed.

    Groetjes Silla
     
  13. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Silla,

    Gelukkig dat het nu weer beter met je gaat.
    Vervelend die PMS.
    We zijn nog niet naar, maastricht geweest, 3 oktober pas.
    Ben er nu echt rustig onder nu ik weet dat we daarheen mogen.
    Ook ik ken die dipjes, heb dan wel geen PMS, maar mijn stemming wisselt wel met de dag.
    Ik weet ook niet waar ik nu echt kan meepraten.
    Ik hang nu echt overal tussen in.
    Vind het moeilijk om hier in te springen bij het IVF topic en die site van translocatie wat jij me had gegeven is niet echt actief.
    Terwijl je eigenlijk wel veel behoefte hebt om met lotgenoten te praten.
    Want ik merk toch steeds meer dat mensen in mijn omgeving geen idee hebben waar ik me "druk" om maak.
    Dat kunnen ze natuurlijk ook niet, maar echt steun krijg je daar ook niet van.

    Ik hoop echt dat we 3 oktober meer horen.
    Mijn zussen laten zich iig ook al testen op die chromosoomafwijking.
    Ben echt benieuwd wat daar uit komt.
    Ik hoop voor ze dat ze het niet hebben, maar van de andere kant als die ene zus het wel heeft, wat al kinderen heeft, geeft dat wel weer hoop voor mezelf.

    Groetjes Hope
     
  14. Aurelie

    Aurelie Bekend lid

    31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hoi Hope,

    Ik heb je hele verhaal gelezen en je hebt inderdaad veel te verstouwen. Zoals ik je in mijn pb'tje al schreef zit mijn zusje in hetzelfde traject als jij. Eerst onderzoeken in Maastricht en nu staat ze onder behandeling in Utrecht. Ze is meteen voor IVF gegaan.
    Het is een zwaar traject, vooral omdat er bij haar elke keer maar 1 gezonde embryo overbleef. Dit doet de kansen iets dalen, maar de slaging is nog steeds stukke hoger dan bij IUI. Bij haar schoonzusje is het in 1 poging gelukt en zij gaat in oktober voor poging 3. En 3x is scheepsrecht, dus dit moet hem gewoon gaan worden. Het is al zwaar genoeg voor haar dat ik al wel zwanger ben.

    Dit is niet bedoeld om je te ontmoedigen, maar gewoon om je een realistisch beeld te schetsen. Daar heb je volgens mij het meeste aan. En zoals ik al eerder schreef ik ben er 100% van overtuigd dat jij en je man de dag meemaken dat jullie je eigen wondertje kunnen vasthouden. En dan ben je dit allemaal vergeten.

    Tot die tijd blijf ik je volgen en voor je duimen.

    groetjes, Aurelie
     
  15. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Aurelie,

    dankjewel.
    En zeker weet ik dat je me niet wilt ontmoedigen, ik blijf zelf ook zo realistisch moeglijk.
    Men denkt vaak van IVF dat je daar gegarandeerd een kindje mee krijgt, maar met alle info die ik gelezen heb, weet ik inmiddels wel beter.
    Doet jou zusje IVF met PGD?
    Want dat is nog een verhaal apart en helaas zijn er dus niet veel mensen waar ik mijn ervaringen mee kan delen.

    Groetjes Hope

    Trouwens 16 weken al, dat schiet op.
     
  16. Aurelie

    Aurelie Bekend lid

    31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Heb even moeten opzoeken wat PGD exact is en ja, mijn zusje maakt hier gebruikt van. Bij haar zijn per behandeling, zijn er nu 2 geweest, 20 eicellen afgenomen en elke keer was er na de bevruchting maar 1 embryo niet besmet. dus elke keer ook maar 1 terugplaatsing.
    Wij zijn nu met de hele familie hard aan het duimen dat zij straks in november zwanger is. Het zou zo fijn zijn als zij zwanger is voordat ik bevallen ben. In oktober start zij haar behandeling weer. Hormoonspuiten, e.d.. Na ongeveer, 3 weken, volgens mij, worden de eicellen bij haar er uitgehaald. Hierna moet zij meestal een week rust houden, want het is niet niks. En dan aan het einde van die week vindt bij haar de terug plaatsing plaats en twee weken later weet ze dan of het "gelukt"is of niet.

    Hoop dat ik je hier weer beetje meer info mee gegeven hebt.
     
  17. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Goh dat is ook niet niks.
    Ik weet dat het hele traject veel energie en emotie kost, maar helemaal als er maar 1 gezonde embryo over blijft.
    Dat is nou precies mijn angst, dat er geen gezonde embryos zijn, en dan kunnen we blijven proberen, maar dan zal er nooit een kindje komen.
    Mag ik vragen welke "afwijking" er bij hun geconstateerd is?

    Ik hoop ook echt voor hun dat ze zwanger is voor jou bevalling, want het blijven toch moeilijke dingen ondanks dat je het een ander gunt.

    Liefs Hope
     

Deel Deze Pagina