En nu?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Be Yourself, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Yourself

Be Yourself Niet meer actief

Hallo allemaal,

Vrienden van mij hebben onlangs een zoontje gekregen. Hartstikke leuk alleen heeft hij dezelfde naam als die ik in gedachten heb.. wat nu?

Met hen praten?
    Een andere naam?
    Een naam die erop lijkt?

Het gaat om de naam Thijmen. Ik ben helemaal weg van de naam en kan mezelf moeilijk een andere naam voorstellen. Wat zouden jullie doen?

Liefs.

2. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Oh, wat lijkt me dat lastig... Ik weet niet zo goed wat ik zou doen. Als jullie echt geen andere opties hebben dan zou ik het misschien toch even vooraf met ze bespreken. Ik zou het zelf namelijk wel vreemd vinden om een geboorteaankondiging te krijgen van vrienden met dezelfde naam als onze dochter heeft.

3. Bine84

Bine84 Actief lid

22 dec 2014
    442
    288
    63
    Ik zou vasthouden aan je naam. Vrienden van mij zijn van naam geswitcht om dezelfde reden en hebben er nu (4 jaar later) nog steeds spijt van. Dus ik zou jullie zoontje gewoon Thijmen noemen! Mooie naam!!

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gezien je zwangerschapsduur zou ik het gewoon bij Thijmen laten. Lijkt me inderdaad heel moeilijk om nu nog te switchen.
    Ik weet niet hoe lang jullie al vrienden zijn en hoe vaak jullie elkaar zien, maar je weet niet of je altijd vrienden blijft. Zonde als over een paar jaar bijvoorbeeld de vriendschap over is en je kindje niet heet zoals je graag had gewild.

5. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

Oh wat moeilijk! Wij zijn nog op zoek naar een naam maar zou het ook heel erg vinden als vrienden van ons dezelfde naam zouden doen.

Ik zou idd ff met te praten en zeggen dat je die naam ook had en vragen wat ze er van vinden.

6. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Vroeger in de zwangerschap zou ik switchen overwegen maar nu....houden!

7. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zou zelf voor een andere naam gaan want het lijkt me niet leuk om het samen over je kinderen te hebben en dan constant te vragen "bedoel je mijn Thijmen of die van jou" en omdat ik toch bang ben dat mensen denken dat ik het heb gepikt..

Maar dit zijn mijn misschien wel irrationele angsten.
    Als jij het de naam vind, en er niet van af wil wijken dan is dat jou goed recht!

8. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
  9. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
  10. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Gewoon doen, het zijn "maar" vrienden.

11. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Oei, lastig zeg.
    Voor mij zou het eraan liggen hoe close ik ben met die vrienden. Als ik ze vaak zou zien zou ik toch een andere naam kiezen, maar zie ik ze alleen maar op verjaardagen ofzo, dan zou ik het geloof ik even bespreekbaar maken met ze.
    Zelf zou ik het niet zo erg vinden als vrienden dezelfde naam zouden kiezen, maar ik zou het denk ik wel op prijs stellen als ze het me even zouden vragen of meedelen van tevoren.

12. ivvy

ivvy Lid

14 jun 2013
    89
    1
    8
    NULL
    NULL
    Vervelend natuurlijk, maar als ik jou was en dit voor jou DE naam is, zou ik echt niet twijfelen. Je hebt de naam al langer in je hoofd en misschien krijg je er achteraf nog spijt van als je hem niet geeft aan je zoontje.

Indien jullie echt goed bevriend zijn, zou ik ze misschien wel op voorhand vertellen dat jullie dezelfde naam gaan geven. Afkeuren kunnen ze het toch niet, want ze vonden het zelf een mooie naam.

13. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou in deze fase van de zwangerschap niet meer gaan wisselen denk ik.

14. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik zou hem, gezien je zwangerschapsduur, zeker houden! Denk dat je enorm spijt gaat krijgen als je het nu nog gaat veranderen, terwijl je helemaal weg bent van de naam,

15. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    675
    43
    28
    Vrouw
    Als het goede vrienden van ons zouden zijn, dan zouden we absoluut nooit dezelfde naam kiezen, ook al was het onze droomnaam en moesten we op het laatste moment kiezen. Ik zou het namelijk zelf ook echt een domper vinden als ik bijvoorbeeld net bevallen was, een prachtige naam bekend heb gemaakt en goede vrienden toveren een paar weken later precies dezelfde naam uit de hoge hoed. Zou stevig balen. Kun je er niet iets van maken wat er wel op lijkt, maar niet hetzelfde is? Tijn? Sijmen? Timo?

16. misa

misa Niet meer actief

Ik zou er enorm van balen want ik wil graag een 'unieke' naam. En andersom zou ik het ook niet leuk vinden als vrienden dezelfde naam zouden nemen. Dus wij zouden zoeken naar een andere naam.
    Hoelang weet je dit al? Als het heel recent is dan zou ik de naam eventueel houden. Maar dan nog zou ik het hen vertellen. Helemaal als het goede vrienden zijn.

Hebben jullie niet meerdere namen voor jullie zoontje? Misschien wat schuiven?

17. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Als jullie een goede runner up naam hebben dan zou ik die overwegen. Maar gezien je termijn en het feit dat jij jullie zoon waarschijnlijk al een tijd lang Thijmen noemt zou ik het gesprek met die vrienden aangaan.
    Uiteindelijk kun je alleen maar spijt krijgen als jullie nu halsoverkop voor een andere naam gaan.
    Evt Thijm of Thijmen als tweede naam nog een optie?

Hier ben ik bang voor eenzelfde situatie. Bij ons worden er in negen weken tijd drie baby's verwacht met hetzelfde geslacht. Wij zitten in het midden en beide andere babies zitten aan verschillende kanten van de familie. Voor nr 1 en 3 is het geen ramp als ze dus onverhoopt dezelfde naam zouden kiezen, maar wij zitten er dus letterlijk tussen. Al acht ik de kans niet zo groot dan ze onze naam zouden kiezen maar toch, scary!

18. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Ik zou een andere naam gaan kiezen. Ik zou het zelf niet leuk vinden om mijn kind dezelfde naam te geven als de zoon van onze vrienden.

Vind je Thije niet iets?

19. Be Yourself

Be Yourself Niet meer actief

Bedankt voor de reacties!

Het is inderdaad erg lastig. We zien en spreken elkaar niet heel erg vaak, meestal alleen op verjaardagen etc.

Zijn tweede naam is een vernoeming, welke ik niet als eerste naam wil. Tijn en Thije vind ik ook hele leuke namen maar toch net niet.. ben al zo gewend aan Thijmen.

Pff het is lastig.. ben bang dat als ik de naam nu nog verander, ik spijt krijg. Tegelijkertijd ben ik bang dat ik hen het gevoel geef dat ik hun naam 'steel'.

Misschien is met hen praten de beste optie..

20. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Zeker als het geen goede vrienden zijn zou ik bij de naam blijven. Ik zou het ook heel lastig vinden om nu nog te moeten switchen.
    Een hele goede vriendin van me is 10 weken na mij uitgerekend van een dochtertje. Ik heb echt ook tegen haar gezegd, mochten wij voor hun naam kiezen, dat ze bij de naam moeten blijven. Het is dan gewoon zo..

Je kan ook volgend haar nieuwe vrienden krijgen waarvan hun zoontje al Thijmen heet. Dan hou je toch met vrienden.
    Evengoed snap ik dat je onwijs baalt!

Deel Deze Pagina