Ik zou het er om te beginnen met hen over hebben. Ik kan me voorstellen dat het kindje in je buik voor jou nu gewoon al zo heet (en dat is ook zo, al wordt het pas officieel als hij geboren is, het is nu gevoelsmatig al zo) en dat toch voor een andere naam kiezen heel raar voelt. Na het gesprek merk je vanzelf hoe je er dan in staat en wordt het misschien vanzelf duidelijk wat je 'moet' doen. Maar ik zou vooral je eigen gevoel volgen!
Ik zou ook de naam houden en het misschien al bij hun influisteren. Ik zou zeggen dat je je zoontje nu ook al echt Thijmen noemt, dus dat hij eigenlijk ook al zo heet. Dan ga je het niet meer veranderen. Zou ik ook niet willen en ook niet doen. Houden dus die naam! Zij vinden het ook een hele leuke naam, dus ze zullen het wel begrijpen lijkt mij .
Ik zou de naam houden. Je kan het hun wel voorleggen, maar dan nog is het niet aan hun. Je kan elk moment bevallen dus straks kiezen jullie gehaast een andere naam waar je later spijt van zal hebben.
Oooh zo vaak zie je ze niet. Ik zou de naam houden!! Misschien alleen vantevoren even aan ze vertellen, maar verder niet. Qua spraakverwarring gaat dat echt wel goedkomen! mijn schoonzus en ik heten ook hetzelfde, en als het over "naam" gaat, vraagt nooit iemand welke want het is gewoon duidelijk. Alleen als je onze naam roept kijken er dus 2 koppen dezelfde kant op. Eigenlijk best effectief
Maar zijn het dan wel echt vrienden? Misschien lullig van mij om te zeggen hoor maar ik zie mijn vrienden veel vaker dan alleen op verjaardagen. Mensen die ik leuk vind en alleen op verjaardagen zie vallen bij mij in de categorie kennissen. Dus ik zou die naam gewoon lekker geven.
Ik zou gewoon voor Thijmen gaan. En eerlijk gezegd zou ik het ook niet gaan bespreken met hen. Op zich is dat jullie keuze en hebben zij daar niets mee te maken. Zij hebben ook voor die naam gekozen zonder het met jullie te bespreken toch Ik weet dat dat natuurlijk een andere situatie is, maar op zich is het zo... Thijmen is de naam die jullie met veel liefde voor hem gekozen hebben, waarom dan veranderen? Voor hetzelfde geld was jij eerder bevallen en had jij die naam als eerste. Zou jij het erg vinden moest je vriendin daarna die naam toch kiezen voor hun zoon? En je vriendin zal heus ook wel weten dat je niet zal gedacht hebben: "O leuk, onze vrienden geven de naam Thijmen, laat ik dat nu ook eens gaan doen!" Als het goeie vrienden zijn, dan zullen ze het zeker wel begrijpen. En als ze het niet begrijpen ... eerlijk? Dan zijn het geen vrienden Je kan voor de fun nog altijd een koosnaampje afspreken voor jullie Thijmen onder elkaar die jullie gebruiken als je in elkaars gezelschap bent, zodat er geen verwarring ontstaat over de kindjes En voor die ene keer dat je ze dan ziet op verjaardagen... daarvoor zou ik het zéker niet laten!
Ik zou het wel certellen maar er ook bij blijven, heel cru gezegt, wie zegt dat over 5 jaar jullie nog goed bevriend zijn ( bedoel dit niet negatief hoor er zijn zo veel invloeden in het keven) en als dat de rede is om jullie droomnaam niet te gebruiken zou jammer zijn..
Pfoe lastig zeg.. Maar als je ze zo weinig ziet zou ik wel gewoon bij deze naam blijven.. Hele leuke naam trouwens.
Ik zou het vertellen maar wel de naam houden. Wij hebben al lang een naam voor ons zoontje en hij blijft echt zo heten, ongeacht hoeveel tijd we nog hebben om wat anders te bedenken of wat iemand ander doet.
Zou het gewoon bij Thijmen houden. Zeker omdat je ze alleen op verjaardagen ziet. Je bevalt al bijna en ik denk dat je spijt krijgt als je nu nog verandert. Je zou het evt. wel kunnen aangeven.
Ik zou ook de naam houden. Een naam is geen eigendom en wie weet ontmoet je wel meer mensen met kinderen met dezelfde naam. Wij hebben al vrij lang geleden namen bedacht voor als we ooit kinderen zouden krijgen, en die namen zijn het nog steeds voor ons. In de tussentijd is er in de vriendenkring een jongen met onze naam geboren, maar als wij een zoon krijgen gebruiken we hem gewoon. Een naam gaat een leven lang mee, en het is zobde als je kind niet de allermooiste naam krijgt toch!
Ditte. Tenzij jullie erg hechte vrienden zijn, dan gaat het niet 'over' natuurlijk. Toch even een gesprekje aangaan lijkt mij.....
Met 38 weken zou ik niet meer veranderen. Ze snappen heus wel dat je de naam dan niet meer verandert! Voor jou niet leuk, voor hen niet leuk dat ze nu hetzelfde heten. Maar als je nu nog een naam moet bedenken die je even mooi vindt... dat lukt je niet en dus krijg je spijt. Gewoon uitleggen dat je deze naam al maanden in je hoofd had. Het geboortekaartje heeft neem ik aan ook al een proefdruk doorgemaakt.... ´bewijs´ dat je deze naam al had.
Heey dames, Voor de mensen die willen weten hoe het is afgelopen, ff een update. Ik ben gister bevallen van een prachtige zoon genaamd..Thijmen!. De reactie van de vrienden/kennissen/wat dan ook over de naam was niet heel enthousiast. Maar goed dat is een zorg voor later..of gewoon geen zorg. Eerst lekker genieten! Bedankt voor alle reacties! Liefs
Gefeliciteerd! En als je een supermooie naam kiest, is het toch logisch dat meer mensen hem willen . Ik zie het maar als een compliment hoor...
Gefeliciteerd!! Goed dat jullie toch de naam hebben gehouden. Die vrienden trekken wel weer bij als je het uitlegt. En anders maar niet 😄 lekker genieten!
Gefeliciteerd! Goed dat jullie toch de naam gehouden hebben. Wel jammer dat die 'vrienden' wat minder enthousiast zijn maar dat is momenteel bijzaak. Lekker genieten met jullie kleine man!