Photoshoot met kids

Discussion in 'De lounge' started by HabibiAna, Jun 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Wij gaan voor het eerst foto's van ons gezin samen maken.
    Mijn dochters hebben veel dezelfde kleding, maar dragen het nooit tegelijk. Nu leek het mij wel leuk om ze hetzelfde aan te doen voor de foto's. Heeft er iemand ervaring mee of voorbeelden? Ziet het er leuk of stom uit?
    Ik twijfel nog, de andere keuze is om ze dezelfde kleuren aan te doen, maar andere kleding.

2. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Ik vind het juist leuk.
    Wat ik ook leuk vind is dezelfde outfit, maar dan in een andere kleur. Of idd. iets anders maar wel weer in een overeenstemmende kleur.

Maar er leest hier vast een fotograaf mee die écht goede tips kan geven!

3. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Tja ieder z'n voorkeur maar ik zou daar zelf nooit voor kiezen. Waarom allemaal hetzelfde aantrekken? Ze zijn toch allemaal verschillend... Ik snap dat niet (ook niet bij tweelingen).

Maar zoals ik zei: ieder zijn of haar eigen smaak natuurlijk. Ik denk dat het voor de foto wel kan maar dat je wel een wat vreemd beeld krijgt.

4. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Als je ze maar iets aantrekt waar ze zich prettig in voelen. Denk dat dat het belangrijkste is.
    Anders zie je dat terug op de foto en dat zou zonde zijn.

Off topic: hoe gaat het nu met je??

5. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    3,053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Wij hebben laatst een fotoshoot gedaan met de hele familie.
    Ons gezin had allemaal dezelfde kleur aan.
    (shirt of blouse). Mijn ouders weer een andere kleur enzovoort.
    Het geheel is erg leuk geworden en ook de gezinsfoto's zijn juist door de bijpassende kleuren erg leuk.

Maar dat is inderdaad persoonlijk wat je zelf leuk vind.

6. KimK

KimK Niet meer actief

Ik vind het heel leuk uitzien. Mijn neefjes hebben laatst foto's gemaakt, allebei zelfde blouse aan en ziet er echt superleuk uit....

7. ElinDB

ElinDB Nieuw lid

Jun 10, 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    #7 ElinDB, Jun 10, 2014
    Last edited: Jun 10, 2014
    Hi iedereen!

Ikzelf ben mama van Matteo (8maanden) en zwanger van een broertje of zusje voor oktober. Mijn advies dat ik de mensen altijd geef is om de hele familie in dezelfde "tonen" te kleden. Dus echt niet allemaal dezelfde outfit, maar dat de outfits in dezelfde kleurschemas zijn. Dat er zeker geen kleuren vloeken (bvb mama in het rood, dochter in het roze is echt niet mooi), en dat er niemand grote strepen of logo's etc op hun kleding heeft. Dat is echt niet mooi op een foto en leidt de aandacht helemaal weg van de gezichten. Ander advies dat ik kan geven is lange mouwen aandoen, of toch zeker tot aan de elleboog. Een vlezige arm leidt ook de aandacht af van het gezicht en is voor weinig mensen flatterend :). Ook een donkerdere broek dan bovenstuk, met een lichte broek en donker bovenstuk lijken je dijen en benen veel dikker en ook dan gaat je blik op de foto naar de benen ipv het gezicht. Als je die tips volgt, dan moet de shoot zeker in orde komen. Mooie opties zijn bvb iedereen in een jeans met een licht bovenstuk. Of iedereen in een beige broek met wit bovenstuk....

Liefs,
    Elin

Share This Page