Mijn zoontje is bijna 7 maanden. Als ik de voedingsschema's hier lees, dan krijgen kindjes van deze leeftijd zoveel meer dan hij. Hij wil soms wel wat fruit, maar avondeten weigert ie al een hele tijd. En verder krijgt hij nog niks. Zou ik andere dingen kunnen proberen? Probeer weleens wat op de Rapley methode te geven, maar ben altijd bang dat hij zich verslikt. Het gaat nl nog niet zo goed met liga. Zou een broodkorst beter werken? Ik las overigens wel dat kindjes tot een jaar voldoende hebben aan alleen borstvoeding, maar krijg een beetje naar gevoel als ik lees dat andere kindjes zoveel eten.
Hier heeft ze ook dagen dat ze weinig eet hoor! Appel vindt ze heerlijk, die rasp ik anders wordt ze boos dat ze de stukjes niet weg krijgt. Ze heeft net een appel op, wat slokjes thee en nu een rijstewafeltje. Daar is ze ook gek op. Liga krijgt ze hier niet dus dat zou ik niet weten. Broodkorstje ging hier vanaf 6 maanden al goed maar de ene keer eet ze beter dan de andere keer. Vandaag maar 3 kleine stukjes brood, andere dagen eet ze zo 2 boterhammen op een dag. De rest krijgt ze hier ook a la rapley. Wortel, broccoli, sperziebonen en bloemkool lust ze hier graag. Gewoon even goed gaar koken, dan valt het wel uit elkaar in z'n mondje.
onse meisie krijgt goedenmorgen papje en diksap en fruithapje en stukje broodkorstje en ga straks broodtje proberen,en liga krijgt ze hier niet ben laast naar cb geweest en die raade mij af om liga tegeven om dat ze nog niet goed kunnen kauwen en het blijft aan hun gehemletje plaken,dus doen we dat niet, normaal hou ik me niet zo aan wat cb zegt maar nu effen wel.
Ik heb dat idd ook gehoord over liga en ik geef het hier niet omdat er suiker in zit en dat vind ik nog niet nodig. Rijstewafeltjes van bambix gaan hier erg goed, helemaal nu ze 2 tandjes heeft en dan knabbelt ze er lekker op.
Ons zoontje eet ook echt nog maar erg weinig. Maak me er eigenlijk totaal geen zorgen over... Gisteren heeft hij de meeste bijvoeding op sinds de start van de bijvoeding: 1/2 rijstwafel, 1/4 boterham met boter en een kwartje van een appel. Hij 'eet niet zo graag' groenten, liever boterhammen... Lijkt graag wat te kauwen/sabbelen en groenten zijn vaak gekookt/gestoomd en dus snel weg. Wij geven ook Rapley. Als hij over 5 maanden nog steeds niet 'voldoende' eet buiten de BV, zou ik me wel zorgen beginnen maken.
2 boterhammen op een dag????? Mijn meissie eet ook niet zo geweldig hoor.....ze wil alles zelf doen en bakt er dus weinig van. Als ik haar wil helpen zet ze het op een gillen/krijsen zo hard dat je trommelvliezen haast knappen. Warm eten gaat wel goed maar brood eten is waardeloos, ze krijgt een half broodje in haar hand en kauwt hierop maar spuugd het net zo hard weer uit. Sinds dit weekend heeft ze in de gaten dat ze het weer uit kan spugen, dus stukje brood erin....stukje brood er weer uit en zo kan ik wel even door gaan. Fruit gaat wel erg goed daar is ze dol op en warm eten is wisselend maar over het algemeen wel goed. Toen ze 7 maanden was at ze ook bijna niets hoor, ze krijgt ook bv en ze groeit goed. Maak je niet druk het komt vanzelf. De meeste kindjes gaan na hun 1ste verjaardag pas goed eten. Ze is trouwens 9,5 maand nu.
Bedankt voor jullie reacties... Hij wou vanavond ook weer geen avondeten. Maar het was dan ook een kant en klaar potje. Kan 't hem ook niet kwalijk nemen. Zal de volgende keer zelf wat maken. Wil heel graag a la Rapley, maar vind het wel eng hoor... Vanavond voor 't eerst een stukje broodkorst. Maar hij deed m verticaal in z'n mondje, dat vond ik wel eng. En echt veel heeft ie niet binnengekregen. Gelukkig vindt hij de moedermelk wel lekker...
Als je een hele broodkorst geeft dan kan ie ook niet dwars in zn mond Rapley is een kwestie van proberen, stikken zal ie niet doen hoor, maar hij kan wel gaan kokken en soms komt er dan weer melk mee. Als hij er echt van moet spugen dan zou ik weer een weekje wachten en dan opnieuw proberen. Verder is bijvoeden vaak echt een kwestie van geduld hebben, komt vanzelf goed!