Ach mijn verhaal lijkt ook op een soapverhaal. Mijn inmiddels al weer 8 jaar ex ging ook vreemd, met een vriendin. Daar kwam ik achter op mijn 35e verjaardag. Ja, echt waar! Zij was net uit elkaar, omdat haar vriend vreemdging. In elk geval een hoop toestanden met de scheiding enz. En nu. Inmiddels ben ik al weer 4 jaar getrouwd met lieve man, een kindje erbij. Mijn ex bedondert zijn vriendin al jaren met meerdere vrouwen, ondanks dat zij samen ook een kind hebben. Laatst stond een berichtje op FB dat ze al zoveel jaar gelukkig een relatie hebben. Twijfelde even of ik erbij zo zetten. Je bedoelt een open relatie! (Een vriendin kwam hem tegen op Tinder of zoiets dergelijks, met de medeling, dat ie een open relatie had) Weet enkel niet of dat zij dat weet..
Ja daarom wens ik ze juist hetzelfde toe. Want je kunt op ze inpraten zoveel je wil, ze doen er toch niks mee. Dus dan maar onder het mom van "Wie niet horen wil, moet maar voelen".
Jeetje. Maar ik ben blij voor je dat je het geluk weer gevonden hebt! Hoe is het contact met je ex nu? (Of hadden jullie geen kids samen)
Ja, we hebben een dochter (nu 14,5) Heel veel toestanden geweest, sinds 2 jaar normaal contact. Maar ze gaat niet veel naar d'r vader.
Hmm oke.. T is nu denk ik ook wel een leeftijd waarin ze dat zelf kan beslissen he. Nou, ben in ieder geval blij dat je opnieuw je geluk hebt gevonden! Hier trouwens definitief besloten dat ik voor relatietherapie wil gaan. Weet verder nog niet goed hoe t verder moet aangezien ze wel collega's zijn. Denk dat die onzekerheid en achterdocht toch altijd blijft. Alleen moet ik natuurlijk een weg zien te vinden om hier mee om te gaan. Als dit alles niet blijkt te werken of als ik er uiteindelijk niet mee om kan gaan heb ik zo mijn spullen gepakt. En denk ergens ook : nu moet ik ook een keuze maken. Of er voor gaan, of de knoop doorhakken. Wil er niet te lang in blijven hangen, hoewel ik het natuurlijk niet snel zal vergeten en de pijn toch nog wel zal blijven. Moet wel eerlijk zeggen : als ik m'n dochter niet gehad had, dan was ik wel weggeweest. Niet dat ik het nu alleen voor haar doe, maar het is wel een belangrijk punt geweest.
Mijn ervaring is dat het mettertijd wel minder word. Het wantrouwen en het willen controleren van alles. Alles wat mijn man destijds vertelde kon ik pas geloven nadat ik het gecheckt had. Als hij bij vrienden wat ging drinken, wilde ik eerst het app gesprek gezien waarin dat is afgesproken. Een vriend van ons wist destijds van onze situatie. Zonder dat mijn man het wist, heeft hij mij geappt wanneer hij er was en wanneer hij wegging. Na een paar weken kon ik dat iets meer los laten. Nu geloof ik hem wel als hij ergens heen gaat. En toch kruipt er af en toe een gevoel naar boven of het wel klopt wat hij zegt. Maar mijn man is wel degelijk veranderd, dus ik heb absoluut geen reden meer om hem niet te vertrouwen. Maar het blijft soms moeilijk. Je moet het (ongeacht of je therapie krijgt of niet) toch afwachten. Wie weet heeft je vertrouwen zo'n deuk opgelopen dat het gewoon niet meer gaat. En wie weet komen jullie er sterker uit, zoal in ons geval.
Dankje voor je bericht. Toch fijn om te lezen dat het na zo'n gebeurtenis als dit toch ook goed kan gaan. Ik merk ergens dat mijn man veel dichter bij is mij komen staan (net als vroeger, net als voor onze eerste "breuk") heb soms t idee dat t ons ergens wel dichter bij elkaar brengt, dat we er sterker uit komen. Maar anderzijds denk ik weer aan t moment dat ik erachter kwam, t sms'je, haal ik de gekste scenario's in mijn hoofd over hoe t tussen hun was die avond.. En denk ik: misschien zegt tie het alleen maar omdat ie me niet kwijt wil raken. Ik wil hem ergens wel geloven, maar er is teveel gebeurd. Daarom denk ik dat die relatietherapie een goede stap is. Nogmaals bedankt voor je reactie, doet echt goed om te lezen dat er ook leven is na overspel.....
Dat is er zeker. En misschien was het wel heel anders gelopen als we geen kinderen hadden gehad hoor. Maar van beide kanten was/is er teveel liefde om alles op te geven. Hij praat nu tenminste over wat hem dwars zit. Heet gaat met ups en downs. Maar, ondanks dat ik niet wist dat er problemen waren, gaat het beter als ik kijk naar een jaar geleden. Succes met de therapie. Hopelijk komen jullie eruit
Hallo ook hier is mijn vriend vreemdgegaan en na de eerste schock hebben wij samen besloten om er voor te gaan vooral ook omdat we onze dochter 2 ouders gunnen op een leuk en liefdevol gezin en ook omdat we altijd van elkaar zijn blijven houden en ja in het begin was het moeilijk en wou ik alles weten maar met de tijd word het bter en na die tijd hebben we nog diepe dalen gehad maar nu sinds een jaar gaat het erg goed en zijn we gelukkig met elkaar. Ik hoop voor jullie beide dat jullie eruit komen samen
Dankjewel. Moet zeggen dat het hier nog erg dubbel voelt. Heb m'n besluit al genomen om ervoor te gaan, maar dat neemt niet weg dat het niet moeilijk is. Denk maar ik denk dat ik het maar de tijd ga geven. Fijn om te lezen dat het bij jullie ook weer goed gaat!
Wij hebben het niet gered. Na drie jaar hebben we besloten dat het niet ging. Ik was niet bang voor een volgende keer. Wel is er wat stuk in mij. Vertrouwen. Natuurlijk komt er meer bij kijken dan alleen maar dat stukje. We zijn nu uit elkaar. Hebben een dochter en gelukkig goed contact. Gisteren hebben we gewoon sinterklaas gevierd. En dan is het fijn en vertrouwd. En dan denk je ook weer...hadden we niet... lastig. Veel sterkte!
Pfffff.. Weer wat: ze had hem weer benaderd, ze wilde toch nog een keer met hem praten! En meneer had al een tijdstip met haar afgesproken op het werk... Natuurlijk wilde hij het mij niet vertellen, want wat niet weet wat niet deert ! Meneer wilde graag iedereen tevreden houden, ik vind dat hij meteen duidelijk had moeten zeggen dat het klaar is en dat hij duidelijk is geweest tegen haar....
Hoe ben je daar achter gekomen?? Hij (en zij, maar zij boeit niet) zijn echt gestoord en onbetrouwbaar! :x:x ik had hem er direct uit getrapt :x
Hoe duidelijk wil je het hebben..Hij kan blijkbaar niet voor de volle 100 % voor jou kiezen. Hij had er toch ontzettend spijt van? Blijkbaar is er iets in haar dat hem heel erg aantrekt want hij heeft er nogal moeite mee om haar los te laten. Dat vertrouwen ga je niet meer terugkrijgen hoor. Heel rot voor je, ik zou voor mezelf kiezen. Als hij er echt aan had willen werken had hij zich hier niet meer mee bezig gehouden..
Ik was boos, maar bleef rustiger dan de vorige keer: het doet me niet eens zoveel meer. Ja ben teleurgesteld, maar heb al zoveel over me geen gekregen.. Ik had een vermoeden, een raar gevoel en had m gezegd of ie me niet iets moest vertellen ..... En toen vertelde hij dat ze hem benaderd had (via de app) of ze toch niet eens konden praten samen. Want ze voelde zich zo slecht. De situatie was zo hard. Godverdomme, t is toch voor mij veel harder? En dan ook nog durven zeggen dat ze best nog eens met mij wil praten. Godverdomme , ze speelt het spelletje verdomde goed moet ik zeggen. Maar eerlijk is eerlijk: ik kan t niet meer opbrengen... Zit er serieus over na te denken om weg te gaan (heb t hem eigenlijk al gezegd)
O my, wat een eikel, ook nog weer met haar afspreken. Hij wilde iedereen tevreden houden? Ja, ja, nou zijn eigen meisje blijkbaar niet toen ie met haar in bed lag..
Quote: Ik was ooit single en toen was hij nog een beetje getrouw.. En ook smoorverliefd....(alleen koos hij voor mij) . En zij is dat nu ook ... Smoorverliefd, Maarja helaas voor haar blijft hij mij bij. Maarja t ging em om de gevoelens die je er bij hebt als hij al een ander heeft ... Dit stukje wat je in het begin plaatste. Eigenlijk wist je al dat hij niet te vertrouwen was toen hij wat met jou begon. Hij was toen immers ook getrouwd. Ik vind dat als je partner vreemd gaat om welke reden dan ook, dan heeft hij totaal geen respect voor jou, hij heeft gewoon schijt aan jou. Anders doe je zo iets niet. Het is gewoon laag bij de grond, ontzettend kwetsend, en heel min. Het maakt zoveel kapot. Je kunt naderhand alles proberen te lijmen met therapie, mooie woorden etc. Maar als je een gebroken vaas lijmt zal er altijd een barst blijven. Je zult het nooit vergeten, en je kunt hem nooit meer voor 100% vertrouwen, omdat je het nooit meer ongedaan kunt maken. Ik zou zn weekend tas inpakken, en hem lekker naar haar sturen. Veel plezier, en maandag de advocaat bellen.