En toch is er een "klik" met de minnares van je man....

Discussie in 'De lounge' gestart door Iweks, 25 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ow echt wel! Je kunt alleen verliefd worden op een ander als je daar voor open staat. Beter gezegd, als je jezelf daarvoor open stelt. En dat doe je alleen als je je huidige relatie niet goed genoeg vindt.
    En dat staat weer los van wat je partner van je relatie vindt.

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dat ben ik niet met je eens. (In alle gevallen). :)

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat ben ik het niet mee eens. Je kunt een goede relatie hebben en veel van je partner houden, maar er ineens achter komen, dat een ander iets te bieden heeft, wat je niet eens wist dat je miste. Vaak is het ook juist het 'verbodene' en nieuwe wat het zo spannend maakt. Ik heb het not ervaren,maar ik kan me wel voorstellen dat je door bepaald gedrag van een ander ineens kriebels in je buik krijgt een verwarrende gevoelens krijgt. En dat spannende trekt toch aan. Ik denk dat dat menselijk is. De betere persoon stopt dat gevoel weg en kiest voor zijn partner. Maar zeker als je te maken hebt met een persoon, die erg aandringt, moet je sterk in je schoenen staan. Daarnaast kan zo'n flirt ook inspelen op andere zwakke plekken. Als je je ondergewaardeerd voelt o je werk en er komt ineens een leuk persoon langs, die je ophemelt, dan is het ook lastig om daar niet met beide benen in te stinken.

Als je zelf op zoek gaat naar een andere lieve (of seks), dan ben ik het wel met je eens.

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Je man speelt het ook gehaaid ;) Hij is in tranen, hij probeert alles goed te doen maar doet blijkbaar steeds het verkeerde. Uh ja, een afspraak maken met de vrouw die je gezin probeert op te breken, wordt wakker!!! Maar hij draait het heel slim om, want hij doet zo zijn best, maar jij snapt hem niet, jouw gedachten zijn verkeerd, hij wilde echt niet!! Nee, echt niet dat hij de vorige keer seks met haar wilde. Hij had medelijden met haar, verleidde hem, arme hij, het was vast heel zwaar, pijnlijk en vervelend voor hem om zonder condoom bij haar aan zijn trekken te komen! En nu is zijn vrouw zo boos op hem omdat hij weer achter haar rug om met haar afspreekt. Dikke, vette krokodillentranen. Ik heb medelijden met hem, maar niet omdat hij het slachtoffer is, maar omdat hij blijkbaar zo simpel is dat hij denkt dat jij er keer op keer in gaat trappen. Jij zou niet degene zijn die jullie gezin weg gooit, hij doet het keer op keer. Jouw keuze ts, absoluut jouw keuze. Maar ik denk dat je beter verdiend en beter kunt krijgen. Juist ook voor je dochter die het niet verdiend op te groeien in de rotzooi van haar ouders. Probeer therapie, trek eraan zoveel je wil, maar aan een dood paard valt niet te trekken. En die van jouw ligt al rottend en stinkend bij een ander in bed...

5. Vlinder84

Ja maar jij hebt een ander soort relatie (is aan jou om dit openbaar te maken of niet ;)) en dus denk jij er voor jouw gezin en relatie anders over. Maar het merendeel van de mensen denkt er niet zo over. Ik denk dat het per geval zal verschillen. Maar in dit geval wordt er iemand heel erg gekwetst keer op keer en dus zal er wel iets mis zitten. Of zou hij voor de lol zijn eigen vrouw pijn doen?

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind het heel knap van jou, dat jij zo goed kunt zien, dat het hier een dood paard betreft. Ik denk dat TS er eerst achter moet komen, of het een dood paard betreft, of ze dit nog te boven kunnen komen.

7. Vlinder84

Natuurlijk wordt hier maar 1 kant van het verhaal geschetst, maar als de naar de feiten kijkt:
    - eerste huwelijk ging hij vreemd met ts
    - tijdens dit huwelijk is hij meerdere keren vreemd gegaan
    - hij neemt zijn verantwoordelijkheid duidelijk niet
    - hij speelt het bekende psychologische spelletje door de boel om te draaien

Als hij echt een springlevend paard was, had hij:
    - niet nogmaals afgesproken met zijn minnares
    - openheid gegeven naar ts toe
    - hard zijn best gedaan een andere baan te vinden of zich over laten plaatsen, al gaat hij putjes scheppen
    - ts het gevoel gegeven dat zij de enige is voor hem en dat hij er alles aan zou doen hun huwelijk te redden. Hij had zelf die afspraak moeten maken voor relatietherapie, maar volgens mij heeft ts die gemaakt?

Hoeveel duidelijker moet het worden? TS beschrijft haar relatie en haar man, alleen van daaruit kunnen wij meekrijgen wat er gebeurt. Als ts hem zo beschrijft, dan is er toch weinig meer om voor te vechten vanuit haar eigen standpunt?

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nee dan begrijp je me verkeerd. Waar ik het niet mee eens ben is de stelling :"je kunt alleen maar verliefd worden op iemand anders wanneer je eigen relatie niet goed zit".
    Wat daarna gebeurt heb ik het niet over, heeft dus ook niet echt iets te maken met mijn persoonlijke ervaringen. Meer in het algemeen.

9. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Ik vind t ook wel als een excuus klinken dat hij bezig is met andere functie te solliciteren maar dan zegt: ja overal zijn vrouwen. Uhmm ja dat is zo maar niet die vrouw! Lijkt bijna beetje alsof hij daarmee wil zeggen dan kan ik net zo goed blijven zitten waar ik zit. Maar het gaat niet om alle vrouwen het gaat er om 1 waar hij nu mee moet werken.

10. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Duidelijk.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Even kijken of ik het nu goed samenvat... (Even alleen over wat TS haar man heeft gedaan, ik laat het vieze spel van die vrouw achterwege.)

- TS en haar man zijn 15 jaar samen.
    - Een half jaar geleden zijn ze kort uit elkaar geweest en in die tijd heeft hij een aantal keer seks gehad met een vrouw van zijn werk. Ze hadden geen relatie en hij was niet verliefd op haar.
    - Toen TS en haar man weer bij elkaar kwamen heeft hij die vrouw gezegd, dat hij geen contact meer wilde.
    - 2 maanden geleden hebben ze toch weer contact gekregen. TS was op de hoogte van dit contact. Vanuit haar man uit was het vriendschap, maar die vrouw was smoorverliefd op hem.
    - De man van TS is daarna één keer vreemdgegaan. Hij had meteen spijt, heeft alles opgebiecht en wilde er alles aan doen om het goed te maken. Dit is nu ca. 6 weken geleden.
    - Die vrouw heeft toch wéér contact met hem gezocht (wederom háár initiatief dus). Ze wilde praten. Op het werk, trouwens, niet bij haar thuis of zo. Hij is er mee akkoord gegaan, maar die afspraak heeft nooit plaatsgevonden, omdat TS er eerder achter kwam.

Ben ik nog iets vergeten?

Toch nog even over haar... Die vrouw wilde toch ook steeds met TS praten? En TS heeft zich toch ook laten overhalen en is naar haar toe gegaan? Die vrouw is volgens mij verschrikkelijk manipulatief. Ik vind het niet heel raar dat die vent zich heeft om laten lullen voor een gesprek. De vraag is echter wel of hij stevig genoeg in zijn schoenen staat om echt te breken met die vrouw. Helemaal dus. Ook zakelijk. Dat als hij buiten staat te roken en zij naar buiten komt, hij direct weer naar binnen gaat. Schijnbaar is zij toch een beetje zijn zwakke plek, dus hij moet zich gaan beseffen, dat hij haar moet mijden. Helemaal. Dus ook qua mailtjes, sms'jes, appjes, bij het koffieapparaat, etc.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #352 SushiLover123, 12 dec 2015
    Laatst bewerkt: 12 dec 2015
    Volgens mij maar 1 keer. Hij heeft het ook meteen opgebiecht. Dat spreekt ook voor hem. Wanneer waren die andere keren dan volgens jou?

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat noem ik niet echt vreemdgaan hoor:

14. Mywish2014

Mywish2014 Bekend lid

17 okt 2014
    725
    0
    0
    Limburg
    Meid ,
    Ik vind dit zo erg voor je maar vraag je af of jij dit verdient?
    Een man wat je bedriegt blijft het doen ..
    Je doet jezelf onnodig pijn door bij hem te blijven , iedere keer als je naar hem kijkt word je eraan herrindert wat hij jullie heeft aangedaan ..
    Denk ook aan je meisje kinderen voelen alles aan..

Ik wil je een hele dikke knuffel geven en heel veel wijsheid en kracht schenken

15. Vlinder84

Hij heeft het niet zelf opgebiecht! Ts is er zelf achter gekomen. En hij is in dit huwelijk met deze vrouw volgens mij twee keer vreemd gegaan? Zonder condoom, laten we dat echt niet vergeten. Misschien wilde ze wel vertellen dat ze zwanger is ;)

En ik ben het eens met Christien: hoezo zijn er bij andere banen ook andere vrouwen en dus kan hij beter daar blijven? Is hij dan nergens veilig voor al die hongerige, opgewonden vrouwen? Willen we hem allemaal zooo ontzettend graag? Vreselijk :)

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja oké. Hij heeft het niet uit zichzelf verteld, maar hij heeft daarna wel meteen open kaart gespeeld:
    Maar het gaat nog steeds over 1x vreemdgaan, niet over meerdere keren. (Of ik heb er totaal overheen gelezen.

Althans, dat zegt hij. Ik vind het te ver gaan om aan te nemen, dat hij vaker vreemd is gegaan en slechts van 1x verteld heeft, omdat TS er van die ene keer is achter gekomen.

17. Iweks

Iweks Niet meer actief

Dankjewel alweer allemaal! Vlinder: hij is een keer vreemd gegaan in onze relatie, niet meerdere keren. Maar ben t wel met veel punten met je eens: "nu ineens krokodillentranen, alles bij mij neerleggen en hij wil t zo goed doen , maar als er weer iets gebeurt is t altijd achteraf..

Heb em nog gevraagd; wat wil je nou eigenlijk? Als je er echt klaar mee was, dan was je toch meteen duidelijk? Of wil je haar soms als vriendin erbij houden (t moet niet gekker worden) maar dat was allemaal niet zo, zij betekende niks en hij was "boos" dat ik zo dacht want hij dacht alleen maar over ons en zijn gezin! Tja.. Had dat eerder bedacht allemaal...
    Hij heeft trouwens tegen haar gezegd dat hij niet wilde praten met haar en wederom voor onze relatie wil gaan (Maarja dat is natuurlijk nadat t thuis zo gelopen is)

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het is sowieso goed om scherp te blijven.

Maar door wat iemand hierboven zei, werd ik wel op het volgende idde gebracht:
    Als hij zo graag wil dat het goed komt, laat hém dan meteen een afspraak maken bij een relatietherapeut?

19. Iweks

Iweks Niet meer actief

Die hebben we al staan in januari , moet alleen bog bevestigd worden..

20. Vlinder84

Oh dan heb ik dat verkeerd begrepen. Want je kwam erachter doordat je zijn smsjes las toch? Ze hadden dus wel al langer achter jouw rug om contact? Dat zou ik persoonlijk zien als een affaire en niet 1 keer vreemd gaan. En hij heeft het niet uit zichzelf aan jou opgebiecht. Jij hebt hem geconfronteerd en toen heeft hij eea verteld, maar ook genoeg belangrijke details erbuiten gehouden. Zoals de ombeschermde seks. En nu is hij boos op jou? Je hebt alle recht om hem niet te vertrouwen, hij laat zien dat hij ook niet te vertrouwen is. Jij hebt de afspraak voor relatietherapie gemaakt, nietwaar? Ik hoop dat jullie eruit komen, maar dan moet hij wel mee gaan doen en zich niet steeds als het slachtoffer gedragen.

Deel Deze Pagina