M'n zoon is bijna 8 maand pampervrij, ging heel goed, tot maand geleden of iets, mss iets langer. Doet ie regelmatig terug in z'n broek, zowel plassen als kaka. Op school 't laatst zelfs 2x op 1 dag tijd! Plus dan thuis nòg een keer! Net ook: zegt ie dat ie moet plassen, zet ik hem op toilet, doet ie plasje. Even later zegt ie dat ie weer moet, ditmaal kaka doen. Zet ik hem er op, zegt ie dat ie niet meer hoeft. Waarschuw ik hem dat als ie wel moet dat hij het tegen mij moet zeggen, en dat als ie het doet, dat ie een grote sticker krijgt (koekjes trouwens ook al geprobeerd). Allemaal goed, zegt ie 5 min later doodleuk dat ie in z'n broek gedaan heeft. Blijft zelfs gewoon verder spelen?! Doe ik broek uit, zet hem op toilet, hij moest maar eens niet klaar zijn, komt niks meer. Wel weer kaka èn pipi in z'n broek gedaan?! WAT MOET IK HIER NU MEE??? Niks lijkt te helpen! Het heeft zo lang zo goed gegaan! Vaak doet ie 't ook als hij slaapt, klaagt regelmatig van buikpijn, gewoon omdat ie vertikt van op toilet te gaan en het dus ophoudt. Belonen helpt niet, straffen denk ik ook niet (lijkt me dat ie dan boos gaat linken met kaka doen en dan helemaal niet meer wil?) CB zei van pamper terug aan te doen, dat ze het dan automatisch wel beu zouden worden na een weekje of 2. Onthaalmoeder sprak dat weer tegen "wat als ie het dan net handig vindt?" En zeker nu ie naar school gaat, ze moeten droog zijn dan. En dan nog, hij WAS al zo lang droog! Dat is nog 't ergste. Wie o wie kan mij helpen
Mijn dochter had ook zoiets... ze was al zindelijk, maar ineens begon ze meerdere keren op een dag kleine beetjes in haar broek te doen.... En ook klaagde ze vaak over buikpijn. ze bleek last te hebben van obstipatie, daardoor voelde ze het niet komen en ging het voortdurend mis, een poosje lactulose gebruikt, en nu gaat het weer helemaal goed. Misschien even langs de huisarts om te checken of er iets medisch aan de hand is?
zijn pas nog naar de HA geweest maar toen ben ik het vergeten te zeggen Geef hem wel regelmatig vers geperst fruitsap. Maar hij kijkt vaak ook zo van "nah, ik doe toch lekker niet op toilet", dus heb het gevoel dat hij wel voelt wanneer het komt, maar gewoon geen zin heeft om 't te zeggen.
Hier was zoontje ook al vroeg zindelijk, maar rond dezelfde leeftijd als jouw zoon ging het weer vaak mis. Dit heeft uiteindeli tot rond het vierde jaar geduurd en nu heeft hij nog wel eens ongelukjes. Wat meespeelde bij hem was dat het met name mis ging als er andere kinderen in de buurt waren. Mijn zoontje leek dan angstig om weg te gaan bij zijn speelgoed omdat hij dacht dat een ander er mee vandoor zou gaan dus ging hij maar niet en plaste en poepte rustig in zijn broek. Vrij hardnekkig was dit. De wereld om hen heen word belangrijker en bewuster en dat kan wel meespelen in geen zin hebben om spel te onderbreken om naar de wc tegaan. Lastig probleem is dat..
Mja, gister was ie gewoon thuis aan't spelen (alleen). Hoop niet dat het echt nog tot 4j of zo zal duren joh, zo vervelend! Voor hem toch ook (lijkt mij?)
Ik hoop ook dat het zolang niet duurt. Hier maalde zoontje er totaal niet om dus dat was mn voor ons lastig. Nog steeds komt hij heel vrolijk aangelopen mama ik hebeen ongelukje! Hoewel hij nu wel op school en zo het minder fijn vind vanwege de andere kindjes.