Koortslip ongerust

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wondertje1980, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertje1980

wondertje1980 Actief lid

12 apr 2009
    198
    0
    16
    Hallo meiden,

Ik hoop dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen.... Ik heb sinds een paar dagen een koortslip, voor de eerste keer in mijn leven. Aangezien we 2 kleine kindjes hebben ben ik meteen veelvuldig mijn handen gaan wassen voor en na de zorg van de kindjes en gestopt met knuffelen en kusjes geven. Nu heeft de oudste (bijna 2) zojuist ineens koorts gekregen 39.5. Ik ben nu heel erg ongerust. Wie heeft dit ook meegemaakt....
    Oja heb de hap voor de zekerheid gebelt waar ik op moet letten..

groetjes een bezorgde mama

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    koortslipvirus is vooral gevaarlijk bij heel kleine baby's en als je borstvoeding geeft, heeft je kindje al antistoffen tegen jouw koortslip.

Wat betreft je oudste, gewoon goed in de gaten houden en bij twijfel hap bellen!

3. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Het is gevaarlijk inderdaad, maar als je ervoor zorgt dat het vocht van de koortslip niet in aanraking met de babies komen, dan is er geen reden voor bezorgdheid. Dus heel voorzichtig zijn en goed je handen wassen bij het verschonen en voeden, meer kan je niet doen denk ik.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik had zelf een koortslip toen mijn dochter een week oud was. Gewoon goed de hygiene regel volgen en volgens huisarts en lactatiekundige was het risico erg kleind at ze het zou krijgen aangezien ze antistoffen kreeg via de boorstvoeding.

Ik was ook helemaal in paniek..

5. wondertje1980

wondertje1980 Actief lid

12 apr 2009
    198
    0
    16
    Dank je wel voor jullie reacties. Ik geef de de kleine ook nog steeds borstvoeding. Fijn om te horen dat daar in ieder geval antistoffen inzitten. Kan hij het dan zeker niet krijgen??? Onze oudste houden we zeker goed in de gaten. Ze ligt nu te slapen. Maak me er echt zorgen over, dus hoop dat de koortslip snel over is

Deel Deze Pagina