Goed zo!!! Ik zit hier te janken en me heel erg kwaad te maken... En het beste wat je kunt doen is inderdaad alles van je af laten glijden (wellicht kun je dat ook echt fysiek doen/laten doen, je man over je armen/lijf laten strijken en alle negatieve gevoelens weg laten stromen... Jeetje, wat klink ik ineens zweverig.. normaal ben ik helemaal niet zo!). Wat misschien ook fijn is, is om heel bewust op je ademhaling te letten, beetje zoals je pufcursus In ieder geval gefeliciteerd met je kleintje, en geniet van je fijne gezinnetje!!!!!
och meid , wat erg! ik zou nu net een gelijk soort topic openen. wat kunnen schoonouders/moeder toch een ellende veroorzaken. geniet van je gezin!!!!!! en idd , hoe moeilijk ook... stop er geen energie meer in. sterkte met alles en hoop dat alles goed gaat met Fiene
Ach lieverd.. wat je hierboven schrijft is volkomen normaal hoor! Al die gevoelens door elkaar, het gevoel dat je niets goed kunt doen, zorgen om dat nieuwe kleine wezentje. Ik denk inderdaad dat een goede nacht slaap al je problemen een stukje kleiner laat lijken en dat je weer beter kunt relativeren. Huil lekker uit meid en probeer veel te rusten zodat je alles weer met frisse moed aankunt.
Heel goed buuv! Jouw huis, jouw grenzen. En je bent een kanjer van een moeder! Je doet het heel goed! Twijfel daar nooit aan oke anders moet ik je ff een lief schopje onder je hol geven! Geniet lekker van je gezinnetje, ik hoop dat het allemaal een beetje is gezakt. Liefs Buuv xxx
Ten eerste van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje. Ik zou het voor nu eerst laten gaan en genieten (voor zover mogelijk) van jullie gezin. Als jullie niks laten horen, gaan ze misschien wel nadenken en zo niet tja dan maar niet. Jullie eerste prioriteit is jullie gezin en zo hoort het ook. Veel geluk en liefde toegewenst.
Wat een asociaal mens zeg! Hoe enorm egoistisch om in een kraamtijd zo'n stennis te gaan trappen. Mw. Heeft zeker nooit geleerd dat ze in het leven niet altijd maar haar zin kan krijgen. Als een klein kind gaan mokken, gadver zeg. Je kan beter haar in die wieg leggen geloof ik. Ze gedraagd zich als een klein kind. Ik zou er ook volledig klaar mee zijn! Gelijk heb je.
Laat het los. En zeg dat tegen jezelf als je ergernis voelt opkomen. Niet toestaan maar roep desnoods even heel hard 'ik laat het los!' Of spreek met jezelf af wanneer je je er rot onder mag voelen, als het je hele dag verpest. Je kan het dan wegstoppen en met jezelf afspreken dat je er van 17u tot 17.15u over mag nadenken en je rot voelen. Klinkt heel gek maar zo kan je er voor zorgen dat je niet je hele kraamtijd laat verpesten door zo'n achterlijke schoonmoeder. Je kunt er zelf echt controle op krijgen op deze manier. En ga alsjeblieft niet aan jezelf twijfelen meid. Het is jouw kraamtijd, het draait dus om JOU en je baby. En om niemand anders. Jouw gezin, jouw kinderen, jouw lijf, jouw leven en jij bepaalt. Heel simpel. Wat wel belangrijk is, is dat je je gevoelens bespreekt met je man en wat je van hem verwacht. Geef aan dat je je alleen voelt staan hierin. Het is juist zo belangrijk dat hij ook grenzen aangeeft en zijn moeder aanspreekt, anders ben jij de boeman en het is tenslotte zijn moeder. Ik weet hoe moeilijk dat is, mijn man heeft er ook jaren over gedaan om zijn ouders aan te spreken op vervelend gedrag. Steun hem hier ook in, bespreek desnoods samen hoe hij het aan kan pakken en wat hij kan zeggen op welke manier. Succes meid, komt allemaal goed! Geniet van je kleine meisje, voor je het weet is deze bijzondere periode voorbij.
Lijkt mijn oma wel en daar heb ik ook al een jaar geen contact meer mee. Meid kop op en probeer het van je af te zetten. Ze is het niet waard om zo verdrietig over te zijn.
DIT DUS! Gefeliciteerd meid en laat haar en haar gemiep even lekker buiten de deur. Concentreer je op je gezinnetje zoals je zou moeten kunnen de komende weken. Schoonmoeder heeft aangegeven daar geen deel van uit te willen maken. Nou dan niet, toch? Vervelend voor je man maar laat hem eens even bedenken hoe hij het dan wil? Want zijn moeder verandert niet dat kan ik je na 11 jaar met zo'n kreng als schoonmoeder met zekerheid zeggen. Maar de houding van je man moet wel veranderen. Je schoonmoeder heeft jullie nodig om de emotionele genoegdoening te krijgen die ze wenst. Want zo zit het simpel weg en daarom trapt ze stenis als ze die niet krijgt. Zorg dat je man een duidelijke houding aan neemt van deze aandacht is er voor jou en als die niet voldoende is en je gaat weer drama's maken dan krijg je simpel weg GEEN aandacht. Je schoonmoeder probeert de liefde en aandacht van haar zoon/jullie gezin af te dwingen. Negatieve aandacht is ook aandacht. Geef haar die negatieve aandacht niet en maak door jullie houding duidelijk dat de enige aandacht die ze kan krijgen diegene is die jullie vanuit jullie zelf WILLEN geven. En dat afdwingen averechts werkt. Is heel hard voor haar en ze zal een hoop drama maken maar als jullie voet bij stuk houden kan jullie relatie (tussen jullie en Schoonma) er alleen maar op vooruit gaan. Maar die grenzen zullen jullie moeten blijven bewaken. Mijn ex heeft het nooit gedurfd en ik heb 11 jaar ellende met mijn schoonmoeder gehad. En toen ben ik gaan scheiden (niet alleen daarom hoor!)
Oh jee dit heeft mijn moeder ook gedaan in de kraamtijd toen mijn dochter geboren was, ik weet precies hoe je je voelt, juist omdat je al helemaal op bent en emotioneel kun je dit er niet bij hebben en dat verdien je ook niet. Ik zit me hier ook gewoon boos te maken omdat er dus meer mensen bestaan die een kraamtijd weten te verpesten omdat ze te weinig aandacht krijgen doordat alle aandacht nu even naar jullie gaat. Ik weet er niks op te zeggen omdat ik gewoon ook niet weet hoe ik met dat soort mensen moet omgaan maar beloof me 1 ding: ga nooit toegeven omdat ZIJ staat te drammen als een peuter. DOE HET NIET! Blijf bij jezelf. Mijn moeder heeft nooit haar excuses aangeboden, uiteindelijk heb ik dat helaas gedaan om de lieve vrede maar te bewaren. Daarom begrijp ik ook precies dat jij ook geen excuses van je schoonmoeder verwacht want dan is zij het slachtoffer niet meer en daar zal ze nooit afstand van doen. Sterkte en een dikke knuffel meid! Jouw kraamtijd, geniet van je meisje!
Hartstikke goed! Lekker aan jezelf en je gezinnetje denken!! Laat eucalypta dr bezemsteel maar weer pakken en vooral heel ver weg blijven tot ze normaal kan doen. Jeetje zeg.. Als iemand op zo'n manier je kraamtijd verstiert dan mag ze wel heel hard dr best doen om uberhaubt nog naar binnen te mogen! Bah.. Nou dikke knuffel, goed dat je dat hebt ontdekt van de voeding!! En probeer te genieten van je meisjes en je kraamtijd, nu is de kraamhulp er nog dus nog even bijtanken!
Heb niet alle reacties gelezen, maar wat een schandalige reactie van je schoonmoeder zeg! Ik denk dat ik zelf ook compleet zou ontploffen van zo'n reactie. Wat denkt ze wel niet :x. Ik ben helemaal niet anti-schoonmoeder, en ik snap heel goed dat het een lastige situatie is. Zeker ook voor je man. Maar dit hoef jij niet te pikken hoor! Probeer het los te laten, en haar voorlopig te negeren. Het is nu aan haar om haar excuses aan te bieden. Hopelijk kun je nog even genieten van je kraamtijd... En nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje! Erg mooie naam vind ik!
eerst gefeliciteerd met je kleine meid! en wat een nare mensen zeg, sterkte met deze vervelende situatie
Allereerst van harte gefeliciteerd met je kleine meid, wat een prachtige naam ook!! Ik heb niet alles gelezen, en ik weet ook niet goed wat voor een advies ik je kan geven. Ik wil jullie het beste wensen, want ik kan me voorstellen dat dit kl*te is! Geniet van de kraamtijd en jullie meiden, probeer je schoonmoeder even uit je hoofd te zetten.
Ach lieve Moontje, ik hoopte zo dat je een heerlijke tijd zou hebben! Goed dat je het nu wat meer naast je neer kan liggen. Dat je schoonmoeder zich door haar eigen egoisme ellendig voelt is haar probleem! Het heeft voor jou echt geen zin om je daar druk over te maken, je meisje heeft je nodig en je hebt je aandacht voor jezelf nodig. Maar ik snap het hoor, ik zou me er denk ik ook druk om maken, en me zeer ellendig voelen! Maar je hebt er zo weinig aan, alleen maar een nare tijd en het lost niets op. Ik hoop heel erg dat het snel goed met jou en je meisje zal gaan! Denk aan je hoor!
Wat een achterlijk en respectloos mens!!! Verder ben ik het eens met alle reacties hier.... richt je op je meiden en houd dat mens ver bij je uit de buurt. Ik heb zelf ook zo'n schoonmoeder en daardoor 5 jaar geen contact meer met ze (mijn vriend ook niet) Sorry hoor maar mensen die ons respectloos behandelen; ajuuu!
Meid wat een enorm egoistisch gevalletje die schoonmoeder van je. Ik heb niet alles gelezen dus misschien is wat ik zeg wel dubbel maar ik zou haar lekker in haar eigen vet gaar laten koken. Gewoon afwachten tot hun weer contact met jullie opnemen en haar dan zeker laten weten hoe ze je gekwetst heeft en dat je een excuus wel op zijn plaats vind. Voor de rest heeft je kleine een prachtige naam die bij mij alleen maar fijne herinneringen oproepen. De vriendin van mijn oma heet ook Fiene (en die is al over de 90).
Hey meiden.. Bedankt voor jullie lieve berichtjes.. We hebben nog steeds niets van ze gehoort, mijn man vind het wel goed zo, als ze nu zouden bellen dat zou hij niet opnemen. Voor de rest gaat het redelijk, Fiene drinkt goed, plast en poept goed, maar was dus gisteren weer afgevallen.. Is dat vandaag weer het geval dan gaat de verlos bellen met het ziekenhuis om te kijken of ze andere voeding moet krijgen.. Mijn bloeddruk blijft te hoog, gisteren kreeg ik hoofdpijn dus heb ik vanmorgen de verlos opgebeld. Zij denkt dat het stress is, heb net paracetamol ingenomen en moet verplicht twee uur plat. Over het algemeen komt hellp niet meer voor na dag twee na de bevalling, maar er is een klein risico tot twee weken er na, dus ik moet heel goed op mezelf letten. Onbezorgd is het allemaal niet, maar mijn twee meiden maken het ruimschoots goed.. Eef ligt naast Fiene met een babymuts op.. Ziet er niet uit, maar ze is er zo lief mee.. Zo, ga maar liggen.. X mo