En toen lag de speen in de prullenbak

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanjill, 27 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    het werd er tijd voor dat dat vieze ding weg ging. ik weet het, de tandarts had het ook al gezegd dat haar mondje er naar gaat staan.
    en daar zit in dan, op de bank met tranen in mijn ogen en hoor mijn meisje boven alleen maar papaaa maaamaaa roepen en heel hard huilen.
    gisteren hadden we haar al voorbereid dat ze nu zo groot is dat ze het speentje niet meer nodig heeft en vandaag dus weg zouden doen. vanmorgen heb ik haar na het opstaan weer dit verteld en gezegd als ze goed zou gaan slapen ze dan morgen vroeg een (speen)hondje zou gaan krijgen (die wilt ze al heel lang) en binnen 1sec lag dat ding in de prullenbak. even later schrok ze toch wel van haar eigen reactie en moest ff huilen. vanmiddag heeft ze na een half uur huilen toch een klein uurtje geslapen en nu ligt ze er du weer in... vind het ZO moeilijk maar geef dat ding niet meer.
    ik hoop zo dat dit geen hele avonden gaat duren!!!! ga d'r zo maar even naar toe om haar te troosten denk ik...
    wie heeft er een positief verhaal en steekt me een hard onder de riem????

bah wat moeilijk (ook voor mama ;) )

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Oh wat dapper en wat houd je het goed vol. Wij moeten ook nog steeds... Maar als ik haar dan zo zie genieten van die speen, denk ik weer dat het nog even kan wachten. Ik zag laatst een boek waarin zwarte piet de speen mee neemt voor baby piet. Misschien wordt dat m wel.

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hier ging het bij mijn dochter vrij makkelijk. Ze had nog maar 1 speen waar ik stiekem een klein knipje in heb gegeven. Toen ik haar omkleede keek ik naar de speen en liet haar zien dat de speen kapot was. Ik trok eraan en ja toen was hij stuk. Ze zei toen ja die moet in de prullenbak. Het ging hier dus heel makkelijk.
    Succes !! Ik moet er straks nog een keer doorheen bij mijn zoontje die er echt verknocht aan is.

4. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    ze heeft het al opgegeven. ik ben er naar toe gegaan. ze was helemaal overstuur. 'mama waar is speentje nou?' 'in de prullenbak schat, die is nu weg' 'mag ik even kijken?' ik prullenbak gepakt en daar lag ie in. en toen, geen idee wat er gebeurde, was ze rustig! ze wilde hem dus wel nog even zien. ik ook verteld dat ze (weer) een grote meid is net als Tess (vriendinnetje) die ook geen speentje meer heeft. even wat gedronken en nog Pip (knuffel) moest ook nog onder d'r deken en toen was ze weer rustig. ik ben benieuwd hoe het vanacht/morgen vroeg gaat!

ik wilde die speen eerst ook meegeven in haar schoen voor zwarte piet/sinterklaas. maar ik hoorde ook wel weer, dat ze dat toch allemaal al wel HEEL spannend vinden en dan een zwarte piet in huis die je speentje mee neemt kan ook erg eng zijn dus dat heb ik maar niet gedaan. het knippen kende ik ook maar dan elke keer een stukje eraf knippen maar ik ben nogal van de 'ik doe het meteen'methode ;) dan ben ik er ook zo snel mogelijk van af...

@mol, hoe oud is jou dochtertje??

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.725
    2.524
    113
    Knap hoor, wij moeten hier ook nog, maar ik stel het nog even uit omdat ze binnenkort een zusje krijgt en dat is al zo'n grote verandering. Ik hoop de speen wel weg te hebben voor ze 3 jaar wordt, maar dat duurt gelukkig nog een half jaar.

6. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    hier herken ik je dillema precies!
    mijn oudste vindt de speen nog zo lekker! Nu wel pijl aan perk gesteld..hij mag alleen in bed nog zijn speen! dus niet bij tv niet in de auto enz...dat gaat nu heel goed dus volgende stap wordt ook helemaal eruit??
    ook met hem overlegt dat als hij hem helemaal wegdoet hij iets moois mag uitzoeken maar we moeten er binnekort dus echt doorheen!!

x Nina

7. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    @nina, je moet er gewoon voor gaan!!!! het gaat zo onwijs goed, had ik NOOIT verwacht. Gister avond heeft ze nog een poos gehuild maar uiteindelijk speen in de prullenbak laten zien en ze is zomaar gaan slapen! ik keek mijn ogen uit!!!
    ze was vanmorgen om 7 uur wakker. toen ze beneden kwam stond daar haar beloofde kado. wat was ze blij zeg! ze verteld nu ook met trots dat ze dat hondje dus gekregen heeft omdat ze haar speentje weg heeft gegooid. vanmiddag is ze weer gewoon gaan slapen. ze wil wel elke keer nog even in de prullenbak kijken of het speentje daar echt nog in ligt. die laat ik daar nog ff liggen tot ze er niet meer naar vraagt, dat is nog niet zo'n criem zal wel met afscheid nemen te maken hebben ;)
    echt het valt me tot nu toe REUZE mee. echt gewoon doen! en niet uitstellen ;) ik had echt hele drama's verwacht.

Deel Deze Pagina