En toen stond de politie voor de deur

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door trotsemama12, 4 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik ga me op glad ijs begeven..

Ts je geeft aan dat de situatie thuis op het moment niet heel lekker loopt. Wat natuurlijk kan en waarschijnlijk ook tijdelijk is. Als ik kijk hoe jong je kindjes zijn schrik ik wel van zinnen als: mijn stem verheffen en ik kan mezelf niet in tweeën splitsen. Je bent natuurlijk een mens die inderdaad ook haar eigen emoties heeft dat begrijp ik wel heel goed.

Maar er is natuurlijk niet gebeld omdat er 1 keer iets voor viel.

Ik zeg hier niet mee dat je je kinderen mishandeld. Maar misschien is het wel tijd om hulp te gaan zoeken?
    Voor je eigen situatie? Om misschien iets rustiger te kunnen blijven, hulp met je oudste kindje etc?
    Ik bedoel het niet vervelend. Het is natuurlijk rot dat er is gebeld. En mensen hadden zeker eerst even kunnen aanbellen. Al kan ik me voorstellen dat dat voor sommige ook een drempel is (mits je de mensen kent).

Je post komt op mij eerder over alsof je wel wat hulp kan gebruiken. Ik denk dat het heel verstandig is om even naar je ouders te gaan.

En het AMK doet niet zomaar wat en gaat niet zomaar zoeken naar redenen om je kinderen weg te halen o.i.d. Daar hoef je niet bang voor te zijn.
    Wij hebben onze jongste zussen uit huis gehaald omdat de situatie ontzettend onveilig was en het AMK mijn moeder (en vader) de hand boven het hoofd hield. Voordat ze kinderen uit huis plaatsen moet je je kinderen wel vreselijk mishandelen en dan nog..

Sterkte meid! Ik hoop vooral dat voor je gezin snel een beetje rust weder keert.

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe

:(:(:(:(:( Waar is dit op gebaseerd?

3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Vervelende situatie zeg! Het lijkt me ook erg zwaar voor je met al die zorgen.

Ik zou, zoals hierboven ook wordt aangegeven, hulp zoeken bij deze situatie. Niet omdat je iets fout doet, maar wel om handvatten te krijgen om makkelijker met de situatie om te gaan. Een pedagogisch hulpverlener kan bijvoorbeeld uitleggen en laten zien hoe je met driftbuien kunt omgaan.

Nogmaals, niet omdat je iets fout doet, maar juist om je het leven iets makkelijker te maken.
    Krijg je hulp uit je omgeving met de kinderen? Vraag hulp om ook wat tijd voor jezelf te hebben om op adem te komen, dat heeft iedereen nodig.

Is de reflux onder controle? Heb je medicatie?

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

ergste is nog dat je niet weet wie het is...
    het kan die lieve buuf zijn die al eerder aanbood te helpen en denkt dat je toch wel wat extra hulp kan gebruiken
    maar ook die hork van 3 deuren verder die je compleet negeert als je elkaar per ongeluk tegen komt.

heftig hoor!

ik ken je verder niet.. dus ik ga gewoon van het positieve uit en dat ze er compleet voor niks stonden.
    maar wil je wel veel sterkte wensen!

en een beetje vriendelijke hulp van de buren ook... ipv anonieme telefoontjes.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Heel vervelend dat er een melding is gedaan, maar als ik je openingspost lees, dan kan ik me wel voorstellen dat buren na verloop van tijd die melding doen. Het komt over alsof je lichtelijk overspannen bent en je de kinderen niet goed meer de baas kunt. Als dat dag in, dag uit zo gaat, kan ik me voorstellen dat mensen daar hun vraagtekens bij hebben. En dan is het in principe alleen maar goed dat er melding gedaan wordt. Liever een keer onnodig, dan een keer te laat. Als er niks aan de hand is, dan zal dat heus wel gezien worden en hoef je je geen zorgen te maken.

Het valt me een beetje op dat wanneer er een topic geopend wordt met de vraag of iemand een melding moet doen, als ze dagelijks geconfronteerd wordt met geschreeuw, ruzie en gillende kinderen van buren, dat het antwoord dan volmondig ja is. Want beter te vroeg melden dan te laat. Wordt er een topic geopend dat er een melding gedaan is bij een lid van dit forum, dan wordt er geantwoord dat het laf is en dat het AMK verschrikkelijk is.;)

Misschien kun je aan de hand van de melding hulp krijgen? Meer tijd en ontspanning voor jezelf, zodat je beter in je vel zit. Hulp bij het omgaan met bepaald gedrag van de kinderen, zodat je het beter kunt opvangen? Probeer hulp van familie en vrienden te krijgen, zodat je zo nu en dan een beetje ontlast wordt. Ik denk dat het dan voor iedereen een stuk leuker wordt. Sterkte & succes!

6. Saskia78

@jippie: je hebt absoluut een punt :)

ik had me er al over verbaasd en... niks gezegd :)

ik ga graag uit van het positieve in de mens... dus dat hou ik er maar in.
    inclusief.. gedachtes als "degene bedoelde vast dat je wel wat hulp kunt gebruiken.. "
    ipv "wat een eikel"

7. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Sterkte meis, dat kun je wel gebruiken.
    De melding geeft denk ik wel aan dat het momenteel heftig is bij jullie thuis. Want bij een beetje geluid bellen de meeste mensen meestal niet meteen de politie (hoewel, dat soort mensen bestaat natuurlijk ook, van die 'beroepszeikerds'). Ik denk dat je gelijk hebt dat je wat rust nodig hebt. Heel goed om even bij te tanken bij je ouders.

Ik vond de eerste tijd met twee kids ook heel zwaar. Heb elke dag hulp gekregen van familie, en mijn jongste zelfs afgeleverd in het ziekenhuis omdat het niet meer ging thuis (jongste was huilbaby ook vanwege reflux). Dat was een keerpunt en bracht rust. Niet voor iedereen werkt dezelfde oplossing, maar ik kan me je frustratie goed voorstellen en als op zo'n moment ook nog eens de politie op de stoep staat is dat een extra klap.
    Maar de politie is er om je te helpen. En ze zien wel gekkere dingen. Dus schaam je niet. Hoe moeilijk het ook is, het komt wel goed! Sterkte en succes!

8. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Niet voor jou hoor ts maar ik vind het goed dat er melding gedaan is.. voor het zelfde geld is er een x wel wat aan de hand. Beter 1 X te veel toch?

Nahla vind jou reacties belachelijk laf e.d. denk jij dat als jij aan de deur gaat.mensen eerlijk zijn? Politie e.d. hebben er meer verstand etc. Van..

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik vind het heel lullig voor je dat je het zo zwaar hebt, maar daar kunnen die kinderen niks aan doen. Zoek hulp!

10. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    En precies daarom is er een paar weken geleden een baby van 10 mnd doodgeslagen door zijn stiefvader. Omdat de buurvrouw het niet in haar hoofd haalde de politie in te schakelen.

Weet dat we allemaal een maatschappelijk verantwoordelijkheid hebben mbt het beschermen van kinderen

Ik vind het heel goed van de buren dat ze hebben gebeld. Natuurlijk a TS liever gehad dat ze eerst bi haar langs kwamen, maar hoeveel ouders zouden eerlijk zeggen; ja ik sla mijn kind, dus?

TS ik hoop dat je een beetje tot rust kunt komen. Wie weet kunnen de hulpverleners nog wel wat voor je betekenen.

11. Saskia78

Patrijs: tja als je daar op straat je kind in elkaar mept zegt nog niemand er wat van... Dat is wel weer het andere uiterste.
    Bovendien kwam daar al hulpverlening over de vloer en staat nog niet vast wat er precies gebeurd is

Als mensen elkaar nou wat vaker hielpen...
    Al is het naar door interesse te tonen.. Dan was de wereld een dtuk mooier.

12. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    De schrik snap ik heel goed, maar ik denk niet dat de politie zo'n grote boeman is. Ze komen gewoon even een praatje maken en kijken of de melding klopt.

Mocht je er doorheen zitten of iets dergelijks, is het misschien idd fijn wanneer je tijdelijk hulp krijgt. Kan je moeder niet af en toe bijspringen, zodat je even wat voor jezelf kunt doen?

13. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Wel apart.. regelmatig lees ik hier teksten als 'ik zou er melding van maken bij de politie of amk' en nu gebeurt er zoiets bij iemand en dan zijn de melders laf..

Ts gelukkig vond de politie verdere actie niet nodig!

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Jeetje wat zul je geschrokken zijn! Gelukkig is de politie overtuigd en ik hoop dat jullie snel meer rust krijgen.

Ons buurmeisje van 1 huilt soms bijna de hele dag, en dan niet krijsen maar zielig jammeren. Af en toe hoor ik dan ook haar moeder haar even toespreken.
    Ik heb haar laatst op straat gesproken en ze zei dat ze de laatste tijd veel ziek is en tandjes krijgt.

15. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ooh ik wil de politie ook echt niet als boeman afschilderen hoor! Ik heb ze ook echt gezegd dat ik het fijn vond dat ze zo snel reageren op deze meldingen.

Dat van mijn stem verheffen is trouwens absoluut niet tegen mijn dochtertje, heb dat ook heel lang niet tegen mijn zoontje gedaan. Ik heb al een cursus over de peuterpuberteit/driftbuien in de planning staan, wij waren zelf ook op een punt gekomen dat we niet meer zo goed wisten wat we er mee aan moesten.

Het is ook echt niet zo dat het hier dagelijks raak is en ik probeer het altijd gescheiden te houden van mijn kinderen want die kunnen er idd niks aan doen.

Ik probeer zo vaak mogelijk hulp met de kinderen te krijgen maar dat is niet altijd mogelijk omdat bijna iedereen bij ons full time werkt.

Soms is een mens ook een keer op en helaas ben ik dat nu ook.

Hoop dat ik nu op alles een reactie heb gegeven. Ik wil mezelf echt niet af schilderen als een moeder die nooit fouten maakt of haar geduld verliest maar ik zal mijn kinderen nooit kwaad doen. Zij zorgen er juist voor dat ik kan blijven lachen.

Weet je waar ik vandaag wel aan moest denken? Die buren horen niet dat ik al een half uur heel rustig met hem bezig ben en die horen het ook niet als we wel de grootste lol hebben.

16. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent maar aan de andere kant is het maar goed dat de politie toch even polshoogte komt nemen (en daarna ook nog bij de bellers langs is gegaan).

Politie aan je deur is nooit leuk, maar ik zou toch liever zien dat ze in zo'n geval langsgaan dan dat het afgedaan wordt met "het zal wel niks zijn".

Ik vind de melders dan ook niet laf maar vind het juist goed dat ze gebeld hebben. Nee, voor degene waar ze aan de deur komen niet leuk maar goed dat de politie hier ook op afgaat. Hoe vaak hoor je niet dat een gezin, waar wel wat aan de hand is, al onder toezicht staat maar ze nooit hebben doorgehad dat er mishandeling in het spel was of dat de buurt wel vermoedens had maar niks gedaan heeft? Tot het te laat is..

Ik zou me verder niet schamen, want er is immers niks aan de hand. Probeer het om te draaien: wees blij dat ze met zo'n melding wat doen (ook al betreft het jezelf in dit geval) en laat het gaan. Politie zag ook dat er niks aan de hand was, en nemen geen verdere actie. Mocht dat alsnog gebeuren dan hoef je je toch niet druk te maken als je je kind niet mishandelt?

Zo zou ik het zien in ieder geval.

17. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Maak je niet druk, snap dat je geschrokken bent. Ik vind het eerlijk gezegd ook wel goed dat er gebeld is. Jij hebt niks te verbergen dus weet dat het goed zit. Maar helaas is het voor sommige kinderen niet goed, en is het juist goed dat er gebeld word.

En het AMK zoekt wel verder tot ze iets hebben is zo'n flauwekul. Wij hebben hun ook thuis gehad, de reden was dat zoon 2 bot breuken had in 1 jaar tijd, 1 x gevallen over een slang in het zwembad en thuis was hij op zo'n rot huishoudtrapje geklommen en daar van afgevallen. Weer een breuk in zijn been. Vanuit het ziekenhuis moeten ze dan een melding maken. Die vrouw is geweest, leuk gesprek gehad, en binnen half uur stond ze weer buiten. Ze zei ik heb het wel gezien hier, niks aan de hand maar twee keer een stom ongeluk.

En om eerlijk te zijn ben ik het wel met een aantal dames eens, ik denk ook dat je misschien wel wat extra hulp kunt gebruiken. Je komt over alsof je erg moe bent, en er gewoon even door heen zit. Het is helemaal niet erg om dan aan de bel te trekken voor hulp

18. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Over dat in tweeën splitsen bedoelde ik trouwens niet naar mijn kinderen, ik bedoelde daarmee dat ik niet altijd twee kinderen tegelijk rustig kan krijgen of met alle twee tegelijk bezig kan zijn. Mijn zoontje is er zo een van als ik het vraag moet het NU, als ik dan zeg dat ie moet wachten en hij heeft een slechte dag dan is er al meteen een driftbui en dan begint mijn dochtertje ook. Zo kan het voor de buren soms heel heftig klinken allemaal.

19. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik ontken ook zeker niet dat ik hulp nodig heb, ik ben ook erg moe. Ik was al aan het plannen om een (lang) weekend naar mijn moeder te gaan, juist omdat ik merkte dat het even te veel werd. Nu is dat gewoon in een sneltrein vaart gegaan zeg maar. We waren ook aan het kijken naar dagen dat mijn moeder hier even kan komen helpen. Ik probeer er ook echt wel iets aan te doen maar heb gewoon nog niet echt de kans gekregen om alles te verbeteren.

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je hebt nog nooit met ze te maken gehad blijkbaar? Je doet aslof elke melding uitloopt in een uithuisplaatsing.... ;)

Deel Deze Pagina