En toen stond de politie voor de deur

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door trotsemama12, 4 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier trouwens ook in een vergelijkbare situatie gezeten met onze oudste die alleen maar huilde toen ze net geboren was. Buurvrouw kwam hier wel vragen hoe het ging, die vertrouwde het duidelijk niet.
    Zij had ook AMK kunnen bellen. Ja, als iemand je niet rechtstreeks aan durft te spreken, is dat iig de weg waarbij je weet dat er gekeken wordt of alles OK is met de kinderen. Liever dat, dan dat je niets doet en kinderen wel mishandeld worden... :(

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Gaat je zoon al naar de psz? Al eerder hulp gehad voor zijn woede aanvallen?

3. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Nee hij mag eigenlijk pas vlak voor de zomervakantie maar we gaan proberen om hem eerder te laten gaan. (zijn praten is niet goed icm zijn leeftijd)
    We hebben er nog geen hulp voor gehad, heb het wel een aantal keer aan gegeven maar het werd elke keer afgedaan als sprongetje en nu de peuterpubertijd. Heel stom van mij natuurlijk om dat maar zo aan te nemen aangezien er nooit tussen posen zijn geweest.

4. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Mensen van het AMK zijn ook maar gewoon mensen. En balanceren op een moeilijk randje. Als medewerker van het AMK wil je niet op je geweten hebben dat je bij een gezin bent geweest en een week later alle kinderen dood zijn. Vandaar de uitgebreide onderzoeken.
    Ik kan me voorstellen dat dat heel vervelend is als er niets aan de hand is, maar ook zij doen hun werk.

TS wat goed dat je we zo mee om gaat en dat je begrijpt dat de politie is gebeld. Wel heeeel erg vervelend voor je:(! Lijkt me erg schrikken hoor als ze ineens voor de deur staan.

Goed dat je al kijkt voor hulp. En even lekker tot rust komen bij je moeder. Kinderen opvoeden is het moeilijkste vak dat er is.

5. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Wat sneu voor je dat je zo bang bent dat iemand het amk of politie belt..
    Niet iedere melding loopt uit op een uit huis plaatsing en niemand die het amk belt is een lafaard. Echt, doe even normaal. Ik ben blij dat het amk gebeld word door mensen die mishandeling verdenken.

6. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Wat vervelend dat het zo slecht loopt op het moment bij je !
    je zult altijd zien dat dat soort dingen allemaal tegelijk komen..

Hopelijk ben je snel van de schrik bekomen !

Maar... ik vind ook wel dat het juist goed is dat er gebeld is.. en ik snap ook wel dat buren niet zomaar zelf aanbellen. Je moet toch nog lange tijd naast elkaar wonen en bovendien als degene die gebeld heeft niet weet wat hij aan gaat treffen. Misschien is er gebeld door iemand die niet wist wat te doen en is hij hem of haar geadviseerd niet zelf in actie te komen maar dat ze de politie wel even polshoogte zou gaan nemen. Dat lijkt me heel goed mogelijk.. Toch ook wel prettig idee denk ik dat er opgelet wordt door buren. Neem aan dat ze ook de politie bellen als ze vermoeden dat er bij je ingebroken wordt... en er heeft zich blijkbaar iemand zorgen gemaakt om je kinderen. Hoe vervelend dat ook voelt. Het is wel goed dat mensen zo opletten..

De mensen van het AMK zijn gelukkig geen monsters hoor.. ze hebben wel als taak op te komen voor onze kwetsbare kinderen en voor ze op te komen daar waar het nodig is en ja het is soms heel vervelend als er in je privé leven begraaft word als er niets aan de hand is, maar zo af en toe redden ze daar toch ook kinderen mee dus ik ben alleen maar blij dat ze hun taak zo serieus nemen..
    Weinig ouders zullen toegeven dat er wat aan de hand is.. dus ze moeten toch afgaan op andere zaken dan alleen wat de ouders zeggen..

TS hopelijk breken er snel betere tijden aan !

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.110
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat goed dat je al aan het kijken bent geweest voor hulp, ts. Het klinkt alsof je met al deze zorgen inderdaad wel even een steuntje in de rug kunt gebruiken. Als het bezoek van de politie aanleiding is om dat nu allemaal wat sneller te gaan regelen, pakt het toch nog goed uit. Al snap ik best dat sommigen zeggen dat ze liever eerst zelf door de buren waren aangesproken. Ik weet niet of ik dat in elke situatie zou durven, hoor.

Wat betreft AMK: ik heb er een aantal keer vanuit mijn werk mee te maken gehad (als leerkracht). Soms omdat we zelf een melding deden (overigens melden wij dit ook altijd bij de ouders!) En ook omdat anderen een melding over leerlingen hadden gedaan en AMK dan bij ons navraag deed.
    Op mij komen ze over als een organisatie die absoluut het beste voorheeft met de kinderen EN hun ouders. Ze kijken altijd eerst hoe ze ervoor kunnen zorgen dat de situatie binnen het gezin beter wordt, door hulp te bieden aan de ouders. Er wordt -dat is althans mijn ervaring- altijd zorgvuldig onderzoek gedaan OF er iets aan de hand is, WAT er dan aan de hand is en HOE er het best hulp georganiseerd kan worden.

8. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Zou misschien flink helpen als je zoon inderdaad met indicatie naar het kdv mag. Twee vliegen in één klap denk ik: jij wat rust en quality time met de jongste. Hij lekker uitrazen met andere kindjes en werken aan zijn spraak waardoor hij hopelijk ook minder driftig wordt.
    Succes! Het wordt echt beter hoor. Goed om te horen dat er sowieso ook goede momenten zijn! Die waren destijds bij mij nauwelijks te vinden en ook dat is goedgekomen. Dus je bent al op de goede weg!

9. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Ik heb de politie ook wel eens over de vloer gehad. Valse melding van mijn ex-man, omdat ik het LBIO had ingeschakeld, omdat hij de alimentatie weigerde te betalen. Hij was een beetje boos. Maar op dat moment stond ik ook te trillen op mijn benen. Gelukkig kon ik het goed uitleggen. Ik heb trouwens uiteindelijk zelf het AMK ingeschakeld en uiteindelijk om een OTS gevraagd en ik vind ze niet zo eng. Maar ik heb dat gevraagd omdat ik niet meer weet hoe ik mijn ex moet handelen. Maar je kind uit huis halen, dat doen ze niet zo snel hoor.

10. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Dit is wat zo weinig mensen in mijn omgeving begrijpen. Al mag hij maar twee keer pw, hij kan zn energie kwijt en ik heb er kindjes zo van voor uit zien gaan. Niet alleen met praten maar met alles. Ik wil echt niet van hem af, zoals sommige dan meteen denken, maar ik heb wel heel even adem pauze.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Psz is hartstikke goed voor zo'n ventje!
    Zeker als hij nog niet goed praat ook.
    Lekker spelen met andere kindjes, voorbereiding op school en ook nog eens goed voor zn praten.

Mensen die denken dat het puur is om van hem af te zijn.. zijn gek :)
    En bovendien geeft het qualitytime voor je dochter en misschien zelfs wel een dutje voor jou.

Gewoon lekker doen hoor, laat de wereld maar gek zijn :)

12. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Dat is juist hartstikke goed voor zijn ontwikkeling. Ik kan me goed voorstellen dat hij het erg leuk vindt. De hele dag thuis zitten zonder uitlaatklep en met en refluxkindje is ook voor hem erg zwaar.

Kaart het eens aan bij het cb.

13. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik ben het met je eens hoor, mensen leven te veel op eigen eilandjes.
    Maar de buurvrouw heeft zelf in de media aangegeven dat ze het wist en niets deed. Doet er verder niet toe, TS heeft er niets aan en is, begrijpelijk, enorm geschrokken. Maar ik blijf het een burgerplicht vinden om met elkaar kinderen te beschermen. Niet elke burger heeft een getraind oog dus tja onterechte meldingen zullen er blijven.

14. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Dat is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. Alsof het AMK niets beters te doen heeft.
    En ja, ik heb zelf met het AMK te maken gehad. En ik vond het toen ook verschrikkelijk dat er een melding gedaan is. Maar beter een keer een melding voor niets als dat er wel iets aan de hand is en er wordt geen melding gedaan.

15. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bij ons in de buurt organiseert de stichting waar de psz bij hoort ook baby en peutergroepjes als voorbereiding op de psz. Misschien bij je cb navragen wat de mogelijkheden in de buurt zijn? Daarnaast zijn er op heel veel cjg's moeder-kind ochtenden. Daar mag je met beide kinderen naar toe en dan kan de oudste spelen met andere kinderen en kun jij praten met andere moeders. Dat is vaak ook heel prettig. Andere moeders stoeien vaak net zo hard met van alles, soms is een luisterend oor net wat je nodig hebt.
    Als laatste kun je altijd bij je cb-inloopspreekuur of cjg terecht met vragen. Hulp vragen is een teken van kracht, nooit van zwakte!

Deel Deze Pagina