mijn schoonouders van 87 en 85 willen graag een moderne telefoon waarmee ze ook kunnen whats appen. Ik moet ze dat allemaal gaan leren ( zal nog een klus worden) Nu ben ik me aan het oriënteren voor een telefoon voor ze. Het moet er een zijn die een beetje betaalbaar is en die niet teveel functies heeft. Ik heb eens op een senioren pagina gekeken en daar werd de Microsoft lumia geadviseerd maar ik ken deze helemaal niet. Iemand ervaring met senioren die een “moderne” telefoon hebben?
Heeeeel veel succes met ze het aanleren van alles. Hier staat sch.moeder nog regelmatig op de stoep. Met allemaal vragen. Mijn sch.ouders hebben gewoon ewn samsung en dan de pictogrammen vergroot. Hun zijn wel 20 jaar jonger dan jouw sch.ouders.
Misschien is een tablet wat voor ze? Mijn opa ( 82 ) heeft een tablet, lekker groot en daar whatsapt hij ook mee. Ze krijgen veel foto's doorgestuurd van achterkleinkinderen en met een tablet kan je die ook lekker groot terug kijken. En dan misschien een simpele telefoon voor bellen als ze dat willen? Mijn opa heeft wel gewoon een samsung maar appen doet hij met de tab.
Mijn oma 85 had een senioren. Vond ze maar niks. Nu heeft ze een samsung en gewoon simpel ingesteld en gaat heel goed.
Wij hadden een senioren telefoon aangeschaft voor mijn oma. Volgens mij dezelfde als die jij noemt. We hadden met name voor deze telefoon gekozen door de grote pictogrammen en simpele lay-out. Oma wilde hem voornamelijk zodat het makkelijker was voor haar dikke vingers Helaas geen succes. De pictogrammen zijn wel groter, maar het toetsenbord leek zowat kleiner dan op een gewone telefoon. Het typen lukte dus echt niet. Dat zei ze ook elke keer: "heel leuk dat jullie zo'n seniorentelefoon hebben gekocht, maar ik kan nog steeds niet typen!" En de lay-out was wel simpel, maar apps die je downloadde (zoals whatsapp) stonden niet in de normale interface en moest je helemaal onder instellingen e.d. zoeken. Echt niet praktisch of snel! Uiteindelijk heeft ze op eigen houtje een Samsung gekocht, omdat ze die seniorentelefoon helemaal zat was. En nog een andere tip. Als je voor een gewone telefoon gaat, koop dan een standaard merk wat veel familieleden ook hebben. Mijn oom heeft bijvoorbeeld een Microsoft telefoon aangeschaft, omdat zijn pc daar natuurlijk ook op draait en dan hoefde hij geen nieuw systeem te leren... Helaas is het systeem best ingewikkeld en aangezien de rest van de familie geen Microsoft heeft, zijn we steeds best lang bezig met het aanpassen van instellingen enzo.
er schijnt ook een app te zijn die je kan downloaden voor grotere letters en beeldscherm? iemand die daarmee bekend is?
Mijn vader heeft er 1 zou even moeten opzoeken voor je welke. Grote toetsen, duidelijk scherm en eenvoudig. Hij kan ermee bellen en sindskort heb ik hem geleerd te SMS en Heeft maar 5 jaar geduurd
Mijn oma heeft een samsung. Hebben haar een aantal jaar geleden te appen. Ze heeft er veel plezier van