En toen stond je leven op z'n kop..

Discussie in 'De lounge' gestart door Tienn, 1 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Vreselijk!! Wat ga jij nu door een emotionele achtbaan...
    Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen en hoop dat je de kracht hebt om hiervoor te knokken.
    Tips zijn er al erg veel gegeven, haal eruit waarvan jij denkt dat ze voor jou bruikbaar zijn!

Mijn vriend is jaren geleden in coma geraakt na een hersenbloeding, ik weet hoe onzeker het is en hoe machteloos je je voelt. Zelf wist ik letterlijk niet meer of ik moest zitten of liggen of staan... en het voelde ook of kon ik het alle drie niet meer..zo verschrikkelijk machteloos en angstig voelde ik me.
    De eerste uren/dagen zijn zo bepalend voor een eventueel herstel, waarvan ik zo voor jou hoop dat die er gaat komen!!
    Met heel mijn hart hoop ik dat je lieve ouders/vrienden/familie hebt die er voor je kunnen zijn, ik heb zo enorm veel aan die van mij gehad.
    Ik heb zelf veel opgeschreven in die tijd, omdat ik bang was dat ik dingen zou vergeten en dat wilde ik absoluut niet! Nu, jaren later lees ik soms nog dat boekje terug en ben ik zo blij dat ik het heb opgeschreven! Ik heb er in ieder geval veel steun aan gehad.

Enorm veel sterkte en kracht toegewenst!! Ik hoop dat alles goed mag komen en dat je lieve mensen om je heen hebt.
    Dikke knuffel..

2. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Wat jou nu overkomt is het ergste wat je kan bedenken..
    Je kán gewoon niet meer rationeel nadenken.

Uit ervaring met soort een gelijke situatie: krijg je hulp aangeboden -op welke manier dan ook- omarm hem. Mensen houden van jou/jullie en willen ervoor zorgen dat het voor jou dragelijk wordt.

Alles wat ervoor zorgt dat er enigszins verlichting is, is goed.

3. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Heel veel sterkte!! Wat enorm erg!! Ik hoop dat je vriend er zo goed mogelijk uit komt!!

4. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.332
    8.336
    113
    Amsterdam
    Heel veel sterkte in deze onzekeren en moeilijke tijd.
    Meestal hebben ze vanuit de IC begeleiding hoe om te gaan met kleine kinderen, dus je kan het daar bijvoorbeeld vragen en ook hoe om te gaan met omgeving etc. Als het goed is kunnen ze je daar in begeleiden, nogmaals heel veel sterkte!

5. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Wat vreselijk erg! En dat terwijl je zulke jonge kindjes hebt. Waarschijnlijk waren jullie samen al heel druk in jullie gezin en nu heb je ook nog deze loodzware situatie erbij. Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe!
    Hopelijk heb je goede mensen om je heen. Ik sluit me bij de rest aan. Als het je waar dan ook aan onbreekt op praktisch vlak, laat het horen hier! Ik denk aan je!

6. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Heel erg veel sterkte!

7. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Heel veel sterkte!

8. Tienn

Tienn Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties, lief van jullie. Ik ga ze even rustig lezen. Slapen lukt toch niet.. Ik kom later weer reageren.

9. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Sterkte!!!

I

10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Och Tienn toch, wat een vreselijke onzekere situatie is je gezin in terechtgekomen. Het is een normale reactie dat je je geen raad weet op dit moment, ook als je in andere vervelende situaties wel rustig en kalm bent.
    Het gaat om je partner waar je naar ik aanneem normaal gesproken in moeilijke tijden op kunt bouwen. En nu sta je gevoelsmatig alleen. Je kunt nu niet met hem overleggen, hij kan je nu niet steunen. En de onzekerheid hoe het nu verder met hem zal gaan, hoe hij wel of niet zal herstellen roept veel emoties op.

Mijn advies, volg je gevoel hierin. Wil je de hele dag in het ziekenhuis bij je man zijn, accepteer en/of vraag dan om hulp van familie/vrienden om de kinderen op te vangen en naar/van school te brengen /halen. Soms mag je als het kritisch is in het ziekenhuis blijven slapen, vaak stellen ze dan een opklapbed of iets ter beschikking. Vraag hier gerust naar als je daar behoefte aan hebt.

Wil je thuis slapen om een stukje rust te pakken voel je dan niet schuldig naar je partner. Doe datgene voor jezelf wat nodig is om op de been te blijven, want je weet niet hoelang deze situatie gaat duren.
    Dus probeer te slapen (al zijn het hazenslaapjes tussendoor) en probeer te eten al heb je misschien geen trek.

Heb even niet goed opgelet wat de leeftijd van de kinderen betreft, maar probeer hun dagritme zo normaal mogelijk te laten verlopen. Dus bijvoorbeeld gewoon naar school tenzij je merkt dat het kind er baat bij heeft even een middagje of dagje thuis te blijven.
    Ik heb onlangs van dichtbij meegemaakt dat dit het kind goed heeft gedaan. Ook daarvan lag de vader op de IC.

Mocht je zelf extreem gespannen of overstuur zijn dan kan je in het ziekenhuis of aan je huisarts om een paar tabletjes oxazepam vragen. Een halfje kan al helpen om je iets rustiger te voelen en toch wat te kunnen slapen.
    Ik ben geen voorstander van dit soort middelen, maar in gevallen als deze kan het tijdelijk geen kwaad (alleen niet mee autorijden).

Iemand schreef hier de kinderen mee naar papa te nemen. Ik zou dit overleggen met het personeel van de IC. Vaak mogen kinderen tot een bepaalde leeftijd helemaal niet op de IC komen en dat is met een reden. Ten eerste liggen er vaak meerdere patiënten in één ruimte en niet alle kinderen zijn rustig en veel kinderen praten luid. Niet heel prettig en gewenst voor ernstig zieke patiënten. Daarbij kunnen al die toeters en bellen wel degelijk traumatisch zijn om te zien voor kleine kinderen. Het ene kind zal hier beter mee om kunnen gaan dan het andere kind.

Bekijk alles van moment tot moment, van overleg met personeel van IC naar het volgende overleg dat je hebt met het personeel. Probeer, hoe moeilijk dan ook, even niet te ver naar de toekomst te kijken. Heel veel sterkte meid, ik hoop dat er snel hoopvol nieuws voor je komt.

11. Jottie

Jottie Fanatiek lid

17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    Heel veel sterkte. ..

12. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Denk eerst aan jezelf.
    Als jij niet goed voor jezelf zorgt kan je er voor je kinderen en man ook niet voledig zijn.
    Verder helpt het soms om even uit je "pieker proces" te komen en even de gewone dingen van alle dag te doen ipv naast de telefoon gaan zitten.
    Werkte bij mij destijds erg goed tenminste.
    Even weer in het gewone leven.
    Al was het maar een boodschapje doen.
    Verder wil ik je erg veel sterkte wensen.
    Ik denk aan jullie.

13. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Allereerst veel sterkte. Ik hoop dat je partner het gaat redde .

Veel tips zijn al genoemd, maar het opschrijven van wat er allemaal gebeurt vind ik een hele goede/belangrijke.
    Daarnaast wellicht nog foto's maken. Niet zozeer voor jezelf, maar voor je partner (later voor de verwerking).

14. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Oh man wat erg! Heel veel sterkte en mijn duimen draaien hier voor jullie!!!!

15. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Jeetje meid, geen tips maar wil jullie wel heel veel sterkte wensen!

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Heel erg veel sterkte! Wat heftig en verdrietig.

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Wow wat heftig! Heel veel sterkte!

Ik weet niet of het al genoemd is maar het kan fijn zijn om met een maatschappelijk werker in contact te komen. Om je verhaal kwijt te kunnen maar ook om te weten wat je moet regelen en waar je dan moet zijn.

18. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Wat afschuwelijk. Ik heb geen tips voor je. Sterkte

19. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Oh wat erg...hoop dat je familie/vrienden om je heen hebt en hoop dat je vriend er goed uit komt, heel veel sterkte!

20. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Wat ik wilde zeggen is eigenlijk al door andere leden gezegd inmiddels. Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd!

Deel Deze Pagina