En toen stond je leven op z'n kop..

Discussie in 'De lounge' gestart door Tienn, 1 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Wat een super verdrietig nieuws, verschrikkelijk!:( wat ontzettend oneerlijk! Gecondoleerd en heel veel sterkte en kracht voor de komende tijd. Ik denk aan jullie!

2. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ik wil je heel veel kracht en sterkte geven voor de tijd die komen gaat!

gecondoleerd...

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Gewoon even een knuffel, ik denk aan jullie.

4. Tienn

Tienn Niet meer actief

Vandaag is het nogal misgegaan. Ik denk dat alle emoties eruit kwamen… er zijn genoeg spullen kapot gegaan. Gelukkig was ik even alleen thuis, want ik schaam me kapot. Ondertussen probeer ik woorden te vinden om te zeggen tijdens de uitvaart, maar het lukt me niet. Ik kan het niet maar wil het zo graag doen voor hem. Ik wil graag naar hem toe, maar ook dat lukt me niet. Alle spullen welke van hem zijn hier kan ik niet eens aanraken omdat het teveel pijn doet. Een aantal dingen liggen nog precies zo als toen die weg ging… Het stomme is dat ik hem nog heb aangemoedigd om weg te gaan, ook dit krijg ik niet uit m’n hoofd.

Het slapen gaat wel beter… alleen zie ik er tegen op om weer wakker te worden en in de werkelijkheid te moeten leven. Professionele hulp is geregeld, al heb ik nu totaal niet de behoefte om met zo’n persoon te moeten praten. M’n emoties gaan van boosheid naar verdriet en van verdriet naar emotieloos. Die leegte en pijn kan ik niet beschrijven. Ik weet wel dat ik door moet..maar ja. Gelukkig zijn er mensen hier die me helpen, al heb ik die ook al regelmatig een snauw gegeven.

Als ik dit zo beschrijf voel ik me echt een enorme zwakkeling. Ik weet het gewoon allemaal niet meer.

5. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Je bent alles behalve een zwakkeling. En heel logisch dat je er compleet doorheen zit, ik kan (en wil) me niet voorstellen hoe de leegte en pijn die jij nu voelt moet voelen.
    Ben een beetje lief voor jezelf, er zijn geen regels over hoe sterk je moet zijn en wat je allemaal moet. Nogmaals heel veel sterkte met alles!!

6. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    Lieve Tienn,

Oooo wat begrijp ik jou goed.
    Zelf jong weduwe.
    De aankomende tijd (weken, maanden en misschien zelfs jaren) zit je in een achtbaan vol emoties.
    Dagen die soms beter gaan dan de andere.
    Maar ooit komt er echt weer wat licht aan het einde van deze zwarte tunnel.
    Hou vol meis en doe waarvan je denkt dat het goed is!
    X

7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Natuurlijk ben je geen zwakkeling.

Dat je nu een andere kant van jezelf leert kennen die je eigenlijk niet zo mag, dat is helemaal niets om je voor te schamen.

Wat moedig van je dat je wat wilt zeggen op de begrafenis. Ik heb gelukkig nooit in jouw schoenen gestaan, maar mag ik een suggestie doen? Wat als je nou begint met de woorden: "Ik hou van je", dan heb je het belangrijkste in ieder geval gezegd.

8. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Meis verwijt jezelf niets. Alle emoties die je voelt zijn zo begrijpelijk. En met spullen smijten en snauwen is een uiting van al die emoties. Hoe raar het misschien ook klinkt, het lijkt mij een gezondere reactie om uiting te geven aan emoties dan ze op te kroppen. Vroeg of laat komen ze er toch uit.
    En goed dat je hulp hebt ingeschakeld. En heb je een moment de behoefte niet om daarmee te praten dan kan je dat vast gewoon zeggen.

Ik vind het zo erg dat je door deze leegte en pijn die je hier beschrijft heen moet.
    En hoe gek het ook klinkt, ik vind dat je hier krachtig en duidelijk je gevoelens en emoties omschrijft. Heb vertrouwen dat je de juiste woorden zult vinden voor op de uitvaart. Ik hoop dat je dezelfde kracht zult vinden om je man te bezoeken. Afscheid nemen is belangrijk voor het rouwproces waar je in zit. Maar ja, vanaf hier kan ik dat schrijven, maar kan me niet indenken hoe ontzettend moeilijk het voor je is.

9. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik kan me half niet voorstellen hoe je je momenteel voelt maar wat ik je wel kan zeggen is dat je geen zwakkeling bent! Je mag er doorheen zitten, je mag snauwen en je mag met spullen gooien. Wat je echter niet moet gaan doen is jezelf een schuldgevoel gaan aanpraten want dit alles is NIET jouw schuld. Het is een verschrikkelijke gebeurtenis die helaas niemand had kunnen voorspellen, ook jij niet.

Nogmaals heel veel sterkte!

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Zwakkeling? Ach wijffie toch..ik wou dat ik je even kon knuffelen... Dat ik iets voor je kon doen..

11. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Lieve, lieve tienn,
    Met tranen in mijn ogen je berichtje te lezen. Je bent echt geen zwakkeren, je bent een hele sterke, dappere vrouw die iets vreselijks is overkomen. Geef jezelf nergens de schuld van en zeker niet voor de reacties en emoties die je nu voelt. Hoe moeilijk het ook is. Goed dat hulp in ieder geval geregeld is. Tzt kom je daar steeds stapje voor stapje naar toe.
    Een hele dikke knuffel voor je meis.

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Waarom zou je een zwakkeling zijn? Omdat je emoties hebt na dit enorme verlies? Emoties horen er bij, misschien niet altijd even prettig, maar ze horen erbij.

Laat je verdriet er zijn, je verdriet, je woede, de pijn. Laat het er zijn, het mag er zijn. Je bent een heel belangerijk persoon verloren.

Ik denk als ik alles zo lees absoluut niet dat je een slappeling bent. Ik denk alleen "wat moet dat heftig zijn, wat moet dat zwaar zijn".

Neem jezelf niets kwalijk. Leg niet de schuld bij jezelf.

13. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik wil je heel erg veel sterkte wensen in deze verschrikkelijk moeilijke situatie.
    :(

14. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.887
    5.144
    113
    Ach meis toch.. Je bent alles behalve een zwakkeling en die emoties zijn heel logisch. Voor die emoties hoef je je echt niet te schamen en voel je alsjeblieft niet schuldig. Dikke knuffel!

15. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Heel veel sterkte en kracht toegewenst....!! *knuffel*

16. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Lieve Tienn

Je bent geen zwakkeling, helemaal niet.
    Je doet wat je nu kunt, voor jezelf en voor je kindjes. Je zit in een rollercoaster, alle emoties komen voorbij. Juist "goed" dat dat eruit komt.

Het is een hel nu, en alles wat we zeggen helpt eigenlijk niet.
    Er kan niets gezegd of gedaan worden om je te helpen. We kunnen er alleen maar zijn, net als je familie en vrienden.
    De mensen om je heen begrijpen wel dat je niet weet waar je het zoeken moet qua emoties. En dus ook dat er af en toe een snauw uitkomt.

De tip om te beginnen met "ik hou van je" is een goeie.

Misschien is er een nummer wat jullie samen mooi vonden of een nummer wat je gevoel voor hem kan uitleggen.

Dikke knuffel, denk aan je

17. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Lieve tien je bent geen zwakkeling. Je bent een vrouw die haar grote liefde verloren heeft!
    Lucht het op om met een vaas of wat dan ook,prima! Het moet er uit meis. Opkroppen heeft geen zin.. en dat je nu soms wat snauwt moppert of wat dan ook begrijpt iedereen volledig.

Ik hoop dat het je lukt om je man nog een keer te zien als je durft en dat je de kracht kunt vinden om hem die laatste lieve woorden van jou te geven. Al kun je deze ook geven als je alleen met hem bent. Volg je hart, knuffel je kindjes en doe wat goed voelt!
    Heel veel sterkte dn een digi knuffel!

18. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ach meis, wat een achtbaan aan emoties.
    Natuurlijk ben je geen zwakkeling, maar als het jou helpt om dit wel zo te uiten omdat je je nu zo voelt dan moet je dat gewoon doen de komende tijd. Schrijf alles maar van je af.

19. MotherPrincess

MotherPrincess Actief lid

19 okt 2014
    276
    170
    43
    Lieve meid.. Lieve Tienn,
    Ik denk aan je. Heel veel sterkte gewenst. Ik ken je niet.. Maar je komt juist heel sterk over. Je praat en je uit je.
    Een knuffel voor je.

20. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Ohhhh meid je bent geen zwakeling!
    Je bent zo sterk. Emoties moeten eruit dat is soms nodig.
    Pak de hulp die je aangeboden krijgt. Het zal je uiteindelijk goed doen.

Verder kan ik niet meer dat je veel sterkte wensen. Ik ken je niet persoonlijk maar denk zoveel aan je.

Dikke knuffel

Deel Deze Pagina