En toen verloor mijn schoonzusje haar verstand...

Discussie in 'De lounge' gestart door Linana, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    @ linana breid wat kinderkleding pak het in en zeg zo nu apen we je niet meer na:):D

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Pfff wat een lijp mens zeg. Gelukkig kwam die man naar jullie, dan weet hij in ieder geval dat jullie er niks mee te maken hebben, door zoiets zou een hele ruzie ontstaan.

3. BABYxBUTTERFLY

BABYxBUTTERFLY Actief lid

24 okt 2011
    407
    0
    0
    Den Haag
    jezelf er niet mee bemoeien.. als je je schoonzusje erop gaat aanspreken krijg je alleen maar gezeik mee.. de vriend gewoon zeggen ik vind het heel erg dat ze dit doet , maar ik kan er niets mee, dit is iets wat je moet oplossen met haar en niet met mij.. lijkt mij hoor ?

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #44 dirksmama, 12 jun 2012
    Laatst bewerkt: 12 jun 2012
    Het komt op mij allemaal erg onvolwassen en puberaal over. Of je op het schoolplein van de scholengemeenschap of zo staat. Maar het gaat hier wel om iemand die een kind van vlees en bloed heeft...kan ze dat allemaal wel aan eigenlijk? Komt op mij over als een kind die te vroeg een kind krijgt. Heeft ze begeleiding van Jeugdzorg?

Jullie rol hierin snap ik ook niet. Laat je vriend lekker even zijn hart uitstorten bij jullie, en doe er verder niets aan.

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    dat taal gebruik, bah...Ik zou haar niet meer aan kunnen kijken denk ik! wat een bleeeeeeeep

6. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV

7. Linana

Linana Niet meer actief

Rica, ja ik snap het ook niet dat het gelijk op die manier moet hoor. Blijkbaar hebben mijn schoonzusje en de vriendin van die man al vaker bonje gehad, maar dan nog.

Aatje, Die vriend is gelukkig wel hierheen gekomen om erover te praten. Het blijft het zusje van mijn vriend en hij wou gewoon voorkomen dat er problemen tussen ons ontstaan hierdoor.

Dirksmama, Dit geloof je vast direct, maar ja ze staat inderdaad onder begeleiding. Van zowel jeugdzorg als reclassering. Ze heeft nu alleen een kind en ik vind persoonlijk dat je dan wel je houding moet aanpassen EN taalgebruik. Je hoeft niet direct een ander persoon te worden, maar mbt ruzies moet je je wel wat volwassener opstellen

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Helemaal met je eens Linana, en om eerlijk te zijn, ik heb medelijden met je neefje. Die heeft hier toch niet om gevraagd?

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik zou die vriend aanhoren en hem dan aanraden om zelf die schoonzus terug te mailen dat ze het dak op kan.

Zolang ze het niet letterlijk tot jullie richt kan je er beter niet tussen gaan zitten. Als het dan echt niet anders kan, dan je man met zijn zus laten praten.

Als ik een schoonzus zou hebben die zo tegen een vriend van de familie zou doen. Zou het contact op een extreem laag pitje komen te staan.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Overigens, als het allemaal echt grof en bedreigend en zo is, dan hoort haar begeleiding er eigenlijk van te weten dat ze zo communiceert.

11. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    jammer dat zulke types tienermoeders weer in negatief licht zetten.... @ts: ik snap je gevoel ma ik zou het idd ook overlaten aan jullie vriend zolang het niet op jullie gericht is. succes iig tis wat met die szussen allemaal..

12. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ook nog! Dus ook een delictenverleden op je 19e.... het verklaart wel haar agressiviteit, het om haar heen slaan naar de omgeving...

13. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

Blijkbaar een behoorlijk verleden al op je 19e, en dan ook aan kinderen beginnen als je zelf blijkbaar nog niet volwassen bent om voor jezelf te zorgen? Klinkt al niet goed. En dan die reactie, ik ben het met Booey eens... Ik zou haar ook wel even duidelijk willen maken wat voor soort woord ze nu eigenlijk gebruikt. Idioot.
    En voor de rest: niets van aantrekken, links laten liggen en hopen dat jullie vriend dat ook doet. Jij wordt er de dupe van als je je met dit soort figuren inlaat en dat moet je niet hebben. Ook al is ze tien keer je schoonzusje!

14. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Arm kind als je bij zo'n moeder moet opgroeien....
    Ik snap best dat je je aangesproken voelt omdat het familie van je is. Maar ik zou toch proberen om er afstand van te nemen. Zonde om je energie te verspillen aan zo'n persoon.

15. hoppala

hoppala Actief lid

10 mei 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL

Precies! Zijn ergere dingeb en kijk waar die schoonzus zich druk om maakt, ik zou haar negeren en buitensluiten, zo komt ze wel achter dat ze niet normaal is.

16. Linana

Linana Niet meer actief

Nou ff kleine update:

Gisteren bleek ze hals over kop te zijn vertrokken naar Rotterdam na het hele fiasco, maar ze zou vandaag weer terugkomen ofzo. Ik heb tegen haar gezegd, op een normale toon, dat ze bepaalde dingen gewoon niet kan zeggen tegen anderen (dat iemand anders een baby "neemt" omdat jij dat doet). Het kon haar allemaal niks schelen wat iemand vindt, ze mocht die 2 toch al nooit. Mbt de namen zei ik dat het toch niks uitmaakt aangezien zij straks verhuist en die kids elkaar dan nooit zien. Zegt ze uit het niet ja en als het aan mij ligt ziet niemand mijn kind nog, met een knipoog erbij.

Ik vroeg haar of ze ook boos was omdat wij vlak achter haar een kindje kregen. Toen kreeg ik allemaal zooi over me heen als: Ja leuk toch, ben je trots op toch, vind je stoer toch :)?).

Ik zei nog tegen dr dat ik niks tegen haar heb, alleen dat ze bepaalde dingen gewoon niet kan maken tegenover iemand die bevriend is met de familie. Nou het boeide haar allemaal niks en de grote smoel bleef maar verder klapperen.

Ik had al medelijden met haar zoontje, maar nu helemaal dat hij moet opgroeien met zo'n hysterisch wijf als moeder. Ze is mijn respect volledig kwijt; mensen die zulke uitspraken doen naar familie, om zoiets achterlijks als dit, zijn niet helemaal wijs ;)

17. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.274
    10.990
    113
    zit oma (schoonmama) er nog een beetje bovenop voor die kleine?

19. Linana

Linana Niet meer actief

Nee ;)
    Tijdens die hele ruzie tussen haar en die man, was de moeder (oma) thuis en zij heeft zich er toen buiten gehouden. Ze houdt zich er voor het grootste deel buiten voor zover ik kan zien, maar ik weet natuurlijk niet wat er gezegd wordt wanneer ze alleen zijn

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Weet je dat ik echt de rillingen over mijn lijf krijg als ik zo'n opmerking hoor?
    Ik heb zelf een aantal jaar in een moeilijke wijk in Rotterdam gewerkt, en is vlak bij een meisje in de Maas gevonden. Ik krijg echt kippenvel als ik hoor dat een moeder zulke opmerkingen maakt.
    Blijven haar voogd en de reclassering er wel bovenop als ze naar Rotterdam gaat? Of komt er een overdracht (met alle dingen die dan mis kunnen gaan)?

Is haar kindje wel veilig bij haar?

Ik vind dit zo jammer dat je dit in je omgeving moet meemaken joh, jij maakt op mij de indruk dat je de dingen echt goed wilt doen, wat een contrast!

Deel Deze Pagina