Jeetje, ben me rotgeschrokken vanmiddag. Stond te trillen op mijn benen. Een collega en ik waren samen in de auto gestapt om elders een andere auto op te halen. We waren net op weg hier in de stad toen we bij een druk kruispunt kwamen. Ons licht stond op groen, dus wij reden door. Opeens zien wij van links een ambulance met toeters en bellen aankomen, dus mijn collega op de rem, want die hebben voorrang. Op het moment dat hij op de rem trapt, ziet hij achter zich iets groots op ons afkomen. Ik had niks door en mijn collega had geen tijd om me te waarschuwen. Dus ik hoorde piepende remmen, een hele harde "BOEM"!" en glasgerinkel. Snapte eerst ook niet wat er was gebeurd, pas toen ik uitstapte (mijn collega en ik hadden gelukkig niks) zag ik dat er zo'n grote stadsbus achterop ons geknald was! Die kon niet meer op tijd remmen. Ik stond echt te trillen op mijn benen. De hele achterruit lag eruit en van achteren was de auto flink ingedeukt. Die ambulance had waarschijnlijk gezien wat er was gebeurd en heeft een andere ambulance op ons afgestuurd, want opeens kwam er nog een ambulance aan met toeters en bellen. Maar die was gelukkig niet nodig. Niemand was gewond, alleen flinke schade aan de auto. Toen was het wachten op de politie. Die waren bij een ander ongeval, ze hadden op dat moment geen auto beschikbaar (blijkbaar hebben ze hier maar 2 politie-auto's ofzo...). Maar goed, er was ook geen persoonlijk letsel, dus er was ook geen haast bij (en tegenwoordig hoeft de politie niet meer te komen bij blikschade). Na een dik half uur kwam de politie ook even kijken. Alles goed afgehandeld. Maar de schrik zit er nog goed in. Het had ook maar zo kunnen gebeuren dat die bus ons voor die ambulance had geschoven en dan waren we verder van huis geweest. Maar het is gelukkig goed afgelopen (zei ze met bibberende knietjes). Straks lekker naar huis, even rustig aandoen, en hopen dat ik geen last krijg van mijn nek ofzo.
Zo dat is inderdaad schrikken zeg. Gelukkig is het alleen maar bij blikschade gebleven. Je zult morgen wel een beetje spierpijn hebben denk ik. Sterkte met het bekomen van de schrik.
Ik zou wel ff langs de dokter gaan en hem even naar je nek laten kijken. Het kan ook zijn dat je er pas na een tijdje last van gaat krijgen. Kan me voorstellen dat het echt ff schrikken was, het had ook anders af kunnen lopen.
ik heb ook een auto ongeluk gehad ook in eerste instantie nergens last van paar weken later liep ik bij de fysio alles zat vast . Dus mocht je last krijgen ook al is het maar een klein beetje toch ff laten nakijken.
het scheelt dat je hem niet hebt zien aankomen van achteren want dan ga je je spieren aanspannen dus het zal waarschijnlijk wel meevallen... maar dat was vast ff schrikken zeg!
Ik heb zelf ook een auto ongeluk gehad. en ik zou wel langs de dokter gaan. ten eerst om alles even te controleren. ten tweede als je nou wel straks last krijgt en dit mocht zo erg worden dat je niet kan werken. (of zoals wij niet op vakantie) dan kan je die geen die achter op geknald is aansprakelijk stellen. Al durf ik je in deze situatie niet te vertelen of dat je colega of de bus is maar daar heb je dan je rechtsbijstand voor. en het kost die geen niks. als die er gewoon voor verzekerd is.
Bedankt voor jullie reacties! Het gaat hier gelukkig nog steeds goed, maar ik hou het inderdaad even in de gaten. Als ik alsnog last krijg van mijn nek, dan ga ik meteen naar de dokter. Mijn ouders zeiden ook al dat je daar zelfs na een week nog last van kunt krijgen. Die ambulancebroeder heeft mij gisteren even heel kort gevraagd hoe het ging en ik heb toen gezegd dat ik nergens last van had, maar wel stond te trillen op mijn benen van de schrik. Hij zei dat dat normaal was en heeft verder niet meer naar mij gekeken ofzo. En in de meeste gevallen is degene die achter je rijdt aansprakelijk. Die moet rekening houden met zijn remafstand en dat degene voor hem ineens ergens voor kan remmen. Vooral als je zo'n grote stadsbus bestuurt, dan moet je volgens mij wel weten dat je niet zomaar stil staat met zo'n lang gevaarte. Maar goed, het is verder een verzekeringskwestie. Ik ben al lang blij dat wij er zo goed vanaf zijn gekomen. Het risico bestond namelijk ook nog dat die grote bus ons voor die ambulance had geschoven en dan was het veel minder afgelopen.
dus wel. Ik heb vorig jaar ook een ernstig auto ongeluk gehad (lees; iemand met 140 km/u in mn zijkant geknald) waarbij ik de airbag in mn gezicht heb gekregen. Ik had ook nergens last van en mn collega ook niet. Nu, een jaar later, hebben we allebij een lichte Whiplash en 2 verschoven nekwerveld waarvoor we ruim 6 maanden al bij de fysio lopen.
En dan ook geen mini ofzo he, nee meteen een stadsbus! Ik geloof heel graag dat jullie je rot zijn geschrokken zeg! Doe maar even rustig aan zou ik zeggen! Gelukkig geen gewonden!
Ik zou tóch even naar de HA gaan, dan ben je daar in ieder geval bekend. Ook wat betreft verzekering enzo.
ja, hier precies hetzelfde verhaal en daarbij een ´nasleepje´ van een jaar of 10 zware migraine.. (bovenste nekwervels zaten los) Dus laat je ajb goed nakijken, je hebt op zo´n moment nauwelijks door wat er met je gebeurt. sterkte, kom maar lekker bij Amber