En toen was het toch een meisje/jongen......

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Beitsche, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Klopte het geslacht bij jullie?

1. Met de echo een meisje, bij de geboorte ook een meisje

2. Met de echo een jongen, bij de geboorte ook een jongen

3. Met de echo een meisje, bij de geboorte toch een jongen

4. Met de echo een jongen, bij de geboorte toch een meisje

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij ons werd ons verzekerd (100% zekerheid, 2 keer gekeken) dat het een meisje was bij de 20 weken-echo, daarna geen echo's meer gehad. Bij de geboorte was het zeker geen meisje :D

2. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Bij de oudste en jongste goed, bij de middelste een vwp gehad, dus toen wisten we het al zeker.
    Bij onze jongste heb ik het daarna wel bij de 2 groeiecho's nog eens gevraagd, ik was er van overtuigd dat dit ook een jongen zou zijn. Maar ik kreeg een duidelijke foto mee naar huis :)

3. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Grappig dat het dus toch wel voorkomt. Al schrik je dan wel even bij de geboorte :$ :D

4. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Bij mij 1ste kon gyn het niet zien. Het werd een meisje en ze was met 28 wkn geboren.

Bij de 2e(jongen), 3e(jongen) en 4e(*meisje) was het overduidelijk tijdens echo en na geboorte ook.

Nu gaf gyn aan tijdens 15.5 wkn echo dat het een jongen wordt en ik zag het ook. Maar moet toch tot de 20 wkn echo wachten voor bevestiging.

Mijn moeder, die het qua gevoel altijd goed had, meent dat het nu een meisje wordt. Liet echo aan haar zien en volgens haar was het de navelstreng wat te zien was tussen de beetjes :D. Mijn gevoel zei vanaf dag 1 al, een jongen. Dus hier nog even spannend.

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik vind het ook wel spannend. bij de 20weken echo zei ze een jongen en je kon ook wel wat zien, maar nu ik wat beter kijk en naar mn gevoel luister begin ik wel te twijfelen. mn moeder had een droom dat het een meisje zou worden en bij alyssa en daymian had ze het ook goed. (niet dat dat iets zegt)
    ik denk dat ik tussendoor nog een echo laat maken, heb er namelijk bij 30weken pas weer 1 en dat duurt me toch net te lang.

6. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    bij alle drie was het juist......
    bij de laatste was het al in beeld geweest toen de niertjes gecontroleerd werden en daarna toen ze ging kijken lagen de beentjes ervoor moest ze vanaf de zijkant kijken, maar door er van voor naar achteren doorheen te gaan lijkt mij niet dat ze dan fout kunnen zitten toch? Natuurlijk twijfelde ik even of het echt zo was na twee jongens een meisje was wel heel bijzonder! ik verwachtte het niet, mijn voorgevoel zei wel meisje, maar ja dat is maar een voorgevoel.

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Meisje kan wel verkeerd gezien worden en dan is het jongen. Andersom bijna nooit hoor.

Niet alleen geslacht hoor- artsen kunnen soms zelfs ernstige afwijking niet zien bij 20 wk echo! Overkwam mijn vrindien dat echoscopiste was onervaren en pas met 22 pretecho zagen ze waterhoofd!

Als je GEO krijg dan is 99% zeker dat gyn het goed had. (In zh mogen ze nooit zeker zeggen namelijk dat is hun politiek).
    En bij groeiecho ook kijken ze als je vraagt.
    Het is wel zo dat soms termijn is fout of echoscopiste keek niet goed (is niet hun prioriteit) dan kan je misser hebben.

Ik zou gewoon altijd nog een pretecho maken ze hebben veel betere apparatuur en juist ervaring met geslacht.

8. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0

Dat is ook zo'n beetje mijn ervaring met de vrouwen in mijn omgeving en bij medische echo's zijn ze inderdaad niet altijd happig op nakijken welk geslacht het is.

9. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Hier 3 keer bevestigd tijdens zwangerschap van dochter.
    Mocht je zelf toch je twijfels hebben dan laat je toch een extra pret echo maken?
    Desnoods bij een ander echo bureau dan waar je normaal gaat?
    Lijkt me sterk dat het dan alsnog fout kan gaan?

Deel Deze Pagina