Hallo allemaal, Ik zal mij eerst even snel voorstellen. Ik ben 24 jaar en heb (samen met mijn man) een zoontje van ruim 2,5. Begin juli vorig jaar (2010) ben ik gestopt met de pil, om voor een tweede kindje te gaan. Meteen na het stoppen werd ik even licht ongesteld, maar mijn volgende menstruatie bleef uit. Ik bleek meteen al zwanger te zijn! We waren helemaal happy. Helaas bleek dat voor korte duur. Ik had er een heel slecht gevoel bij, en bij de eerste echo in de verloskundigenpraktijk, bleek mijn gevoel te kloppen, ze konden geen hart-activiteit waarnemen. Nu zou ik ook net ruim 5,5 week zwanger zijn volgens de metingen, dus om ons in eerste instantie niet ongerust te maken, zei de verloskundige dat het misschien nog iets te vroeg was. Toen ik zei dat ik toch al bijna 8 weken zou moeten zijn, ging ze toch even verder kijken. Toen zei ze dat ik OF een Mola-Zwangerschap had, of dat ik zwanger was van een tweeling... Aangezien mijn opa ook een tweeling is, en mijn jongste broertje waarschijnlijk ook 1 van een tweeling was (mijn moeder heeft tijdens die zwangerschap een van de vruchtjes verloren), hoopten wij natuurlijk dat dat laatste het geval zou zijn. We werden doorgestuurd naar de gynaecoloog in het ziekenhuis omdat ze daar betere apparatuur hebben, maar daar bleek het "gewoon" om een 'missed abortion' te gaan van een eenling. We moesten een week later terug komen, om het geval dat het nog wel een levend vruchtje was in een vroeger stadium uit te sluiten. Wij baalden, want de volgende dag werd ons zoontje 2. En je hebt je hoofd op dat moment niet echt bij de verjaardag natuurlijk, aangezien je dan, ondanks beter weten, toch stiekem hoopt dat het toch leeft... Maarja, zo gezegd zo gedaan. Een week later kwamen we terug en kregen we de definitieve bevestiging dat het om een missed abortion ging. 2 dagen later kon ik al ge-curreteerd worden, en daar zijn we maar voor gegaan. De curretage verliep zonder problemen en klachten. Wel had ik nog last van pijnlijke borsten, en dat werd steeds erger. Ook bleef ik licht misselijk. Na 5 weken werd ik ongesteld en op de eerste dag verdwenen de klachten als sneeuw voor de zon. Ook na mijn eerste mentruatie, begon ik weer lichtelijk pijn in mijn borsten te krijgen, en werd ik weer misselijk. We hadden geen seks gehad, dus ik kon niet zwanger zijn. Toch heb ik voor de zekerheid een testje gedaan... misschien was er toch nog wat weefsel achtergebleven, en kreeg ik daardoor weer die zwangerschapsverschijnselen. De test gaf een negatief resultaat, dus die optie kon ik ook uitsluiten. Echter werden mijn borsten steeds pijnlijker, en werd ik steeds misslijker naarmate ik dichterbij mijn komende menstruatie kwam. Toch werd ik na precies 28 dagen weer ongesteld, en weer verdwenen de klachten als sneeuw voor de zon. Maar mijn menstruatie was nog maar net over, of de klachten kwamen alweer. De curretage is nu inmiddels ruim 7 maanden geleden gedaan, maar iedere maand krijg ik weer opnieuw zwangerschaps klachten. Echter blijven de tests negatief... Heeft iemand hier ook ervaring mee? Of heeft iemand hier wel eens iets over gelezen? Het enige wat ik vind over zwangerschapsverschijnselen na een curretage, is dat dat na uiterlijk 2 maanden verdwijnt. Maar bij mij duurt het nu dus al ruim 7 maanden... Ik ben inmiddels erg bang dat er iets mis is, en hoop zo dat jullie mij iets wijzer kunnen maken... Ik kijk erg uit naar jullie reacties... Groetjes van een bange moeder.... Ellen
Hallo Ellen, Er heeft nog helemaal niemand gereageerd zag ik (dit gedeelte van de site is met vlagen heel actief en voor de rest zitten we veel in onze eigen topics). Wat je omschrijft herken ik zelf niet maar kan me goed voorstellen dat je er niet gerust op bent en dat het erg vervelend is. Misselijk en zere borsten omdat je zwanger bent, prima!!! Maar verder moet het gewoon lekker wegblijven. Misschien is het een idee om je angsten eens neer te leggen bij een huisarts (en geef dan ook duidelijk aan dat je je zorgen maakt en dat het enorm vervelend en pijnlijk is). Wellicht kan hij/zij je doorverwijzen naar bijvoorbeeld een gyn? Liefs, Kweenie
Hoi Kweenie, Bedankt voor je reactie! Ik had gisteren gebeld maar mijn huisarts is deze week op vakantie. (Ik bel bijna nooit de huisarts, maar als ik bel issie altijd net op vakantie... Hihihi) Ik kan dus maandag pas weer bellen... Aangezien ik behoorlijk zenuwachtig ben had ik dus dit topic gestart in de hoop dat iemand dit herkend en mij gerust kan stellen, of mij voor kan bereiden op wat er komen gaat mocht het toch niet helemaal goed zijn... En als niemand dit herkend dan wachten we gewoon de huisarts af... Nogmaals bedankt voor je reactie!
Tot zeker een maand/ 2 maanden na mijn curretage heb ik nog steeds zwangerschapsklachten gehad. Daarna dacht ik steeds voor mijn menstruatie dat ik zwanger was, maar dit bleek niet zo te zijn. Op het moment dat ik dacht ongesteld te worden, bleek ik weer zwanger te zijn. Je zou je gyn kunnen bellen om dit voor te leggen. Ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn!