Durven jullie het op te biechten? Hoeveel ben je waard?

Discussie in 'De lounge' gestart door Cabb, 12 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cabb

Cabb Niet meer actief

Ik keek erg uit naar het nieuwe programma van SBS6: Hoeveel ben je waard? Vond de eerste uitzending niet tegenvallen, voor meer info: Hoeveel ben je waard? - SBS6

Maar ben nou wel heel erg benieuwd of er al meer mensen zijn die de berekening maken aan hebben gedurfd of alsnog willen doen en dit op durven biechten.

Ik ben gisteren aan het rekenen geslagen. Hebben geen koophuis dus het was gewoon een kwestie van alle bezittingen die we nu hebben een reële waarde te geven(wat zou je ervoor krijgen als je het nu via Marktplaats verkoopt), banksaldo erbij en openstaande schulden er weer af te trekken. Als je een hypotheek hebt moet je natuurlijk ook de reële verkoopwaarde van je huis weten. Wij hebben gewoon een mooie inrichting in ons huurhuis, auto van 3 jaar oud en ook nog een motor en nog 2 paarden. Echter wel nog wat dingetjes openstaan vanuit het verleden en stukje studieschuld.

Toch kan ik vol trots vertellen dat mijn vriend en ik 350 euro waard zijn.

Een paar jaar geleden was dit ongeveer -30.000. Hebben er samen keihard voor gewerkt dus vandaar dat ik er toch wel erg trots op ben.

Nou ben ik benieuwd, wie durft er ook te vertellen wat ze waard zijn. Als je het niet wilt vertellen, prima, maar dan kun je misschien beter helemaal niet reageren. Als ik af en toe naar mensen in mijn omgeving kijk, op welke manier ze geld uitgeven denk ik vaak dat er een hoop mensen ver onder water zullen zitten.

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wauw respect dat jullie nu in de + staan :D Echt super!
    Ik ga niet vertellen wat wij waard zijn. Niet iedereen hoeft te weten hoeveel wij hebben.

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wij zouden 40 duizend in de - staan als we ons huis nu moeten verkopen.
    Die 40 duizend is dan de restschuld van de hypotheek..

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    #4 prinses, 12 jan 2014
    Laatst bewerkt: 12 jan 2014
    Genoeg.

Volgens het rekenprogramma dan....

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Telt een eventuele erfenis in de toekomst ook?

:D

En een vast contract tot 65e? :cool:

Wat brengt een nier op eigenlijk?

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Pfoei, geen flauw idee.
    Ik schat, zo even in een paar minuten bedenktijd, rond de 50k.
    Exclusief 2 nieren, eventueel 4, natuurlijk.

7. dkh

dkh Actief lid

18 nov 2010
    479
    0
    16
    In februari mijn schuld aflossen. Einde is bijna in zicht :)
    ook hebben de afgelopen maanden/jaren vele schulen afgelost.
    heeeft mijn man keihard voor gewerkt. Man is uitzendkracht enn ik studeer nog.

Wij hadden een schuld van ruim €35.000.
    nu nog een schuld van €14.500
    (Schuld ontstaan door ziektes, uitkering, studie en lenen van familie)

ik ben dus erg trots op ons zelf

8. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Uhm ver in de min,

9. PinkButterfly

PinkButterfly Actief lid

9 sep 2012
    441
    0
    16
    Als 26jarige alleenstaande ben ik tevreden geloof ik :p
    24.500

10. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

+1

Super goed dat jullie uit de schulden zijn, knap!

11. Minerva

Minerva Niet meer actief

Lol! Die nieren :D

Ik denk, realistisch bekeken, wij rond de € 10.000 waard zijn.
    We hebben een koophuis (met een klein beetje onderwaarde), 2 auto's, veel spullen (gadgets, etc.), ik heb een studieschuld, maar we hebben ook wel weer een lekker spaarpotje. Met wat plussen en minnen kom ik wel wat in de + uit :)

12. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Wat geweldig dat jullie in de plus staan weer!

Ik heb hem ook ingevuld, wij komen ook in de plus uit..

13. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    5000 euro in de plus.
    Maar... ik vind het wel gekke berekening hoor..

14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Volgens dat rekenprogramma zitten we enorm in de plus. Maar dat komt denk ik vooral omdat ons huis nu bijna anderhalf keer zoveel waard is dan waarvoor we het gekocht hebben. Helaas zie ik daar niets van op mijn bankrekening. ;)

15. Cabb

Cabb Niet meer actief

Wat leuk al die reacties, geen idee wat een nier opbrengt maar ik denk niet dat het realistisch is om dat mee te rekenen:p.

Denk dat een hoop mensen geen flauw idee hebben wat ze waard zijn en als ze het denken te weten er vaak ook naast zullen zitten. Denk dat het wel goed is als mensen er wat meer stil bij staan en een keer goed ernaar kijken. Wij gaan in ieder geval nooit de min kant meer op, voelt zo goed er eindelijk uit te zijn.

@dkh, super dat jullie ook zoveel schulden afgelost hebben! Heb je ook nog gekeken naar de waarde van de spullen die je nu hebt?

16. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    #16 frommel, 12 jan 2014
    -25.000 door hypotheek.

17. Mnon

Mnon Niet meer actief

Volgens de berekening zo +- 4000 in de plus! Dat valt me alles mee met een koophuis (2,5 jaar terug gekocht)

18. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik vind het een vreemde berekening om eerlijk te zijn.
    Veel zaken worden niet mee gerekend terwijl die toch echt wel van belang zijn.
    Als ik dit eind bedrag zie vind ik het verbazingwekkend hoog. Terwijl ik weet dat er meer dingen mee tellen aangezien wij ook een eigen zaak hebben.

19. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    #19 novaa, 12 jan 2014
    Ik heb precies hetzelfde gevoel. Moet iedere maand voor mijn gevoel onwijs op mijn geld letten en ons huis heeft enorm onderwaarde maar toch flink in de plus...

Edit: even opnieuw berekend en had denk ik een typefout gemaakt de eerste keer want ik kom nu zwaar in de min, dat is realistischer ;)

20. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    42.000 euro
    Hebben t koophuis pas 3 jaar maar altijd veel gespaard en dat doen we nogsteeds

Deel Deze Pagina