Vorige week heb ik op een rustige middag Djènoa's kast opgeruimd en dacht laat ik maatje 62 maar alvast naar boven halen zodat ik daar geen omkijken meer naar zou hebben een week of 2 later. Helaas hebben we hier niet meer mogen genieten maatje 56 aangezien de kleren gister ineens wel erg klein en krap waren. Officieel heb ik dus afscheid genomen van de kleine maatjes(al liggen ze nog wel in de kast voor een gedeelte) en gaan we naar de mt 62 afdeling in haar kast. En ooh vind het toch best wel even slikken.Waar zijn die 3 maanden gebleven?Het kleine hummeltje van 50 cm? Tja kan alleen maar zeggen dat dat op foto staat en in mijn geheugen maar onze kleinste wordt duidelijk ook groter. Jullie daar ook moeite mee gehad of nog?
Mwa, ging wel. Meer moeite nu hij in maat 80 komt. Bij de HEMA is dat niet meer de afdeling NewBorn Baby maar gewoon Baby! Drie maanden is ook nog klein hoor. En dan groeien ze inderdaad als kool. Ja het echte friemelige is er vanaf dan, toch weer het einde van een tijdperk. Maar goed, voorlopig is Djenoa nog een echte baby hoor
Tuurlijk blijft het ons kleine meisje maar er komt zoveel bij ineens. Andere maat kleertjes,brabbelen alsof je de hele wereld aan kan,je benen proberen te pakken en zo nog meer. Nou heeft elke fase zijn eigen leuke dingen maar kon ook wel volop genieten van dat hele kleine meisje
ff slikken is dat he heb hier t/m 56 al opgeruimd.. kleine meid is pas 5 weken maar past nu al niet meer erin.. maakt dat ik nu al heb van waar is mijn baby gebleven hahaha..
Hier nog iemand die het heel moeilijk vind/vond. Vooral idd als je eerst keek bij de newbornbabykleertjes en dan zie je opeens dat de maat die je moet hebben, er niet meer bij hangt. Je moet dan naar de babykleertjes. Voor jou gevoel heb je een newborn baby, is alles nieuw en vers. Mn zoontje heeft nu maat 74, bijna maat 80. En nu geen lieve schattige kruippakjes meer , maar alles moet nu groot en stoer zijn. Elke maand,week,dag heeft wel iets bijzonders. Zo snel gaat de ontwikkeling van een baby...lekker genieten, ook van de dagen dat je even niet weet wat ze willen/nodig hebben.
Ik heb er nu meer moeite mee. Vind het nu al echt geen echte baby meer haha. Sem zit nu in 68 soms 74 maar als ik dan zijn eerste pakje zag maat 50 toen ook veelste groot den ik jeeejjjj wat word ie al groot zeg
Oh ik was juist blij dat ze eindelijk andere kleertjes aankon, was echt uitgekeken op die 56 kleertjes
Ja, vond het niet leuk! Was helemaal nog niet uitgekeken op die kleertjes, maar heb dat eigenlijk iedere keer gehad bij een maat wissel (hoewel ze nu al zo lang in 68 zit...) Maar zodra ik de nieuwe kleertjes ophang ben ik weer blij, nieuwe kleertjes om aan te trekken!!!!
Maat 56 wat is dat??? haha. Stijn heeft er denk ik 2 weken in gezeten. Hij is nu 9 weken, maar zit al 3 weken in maat 68! Maar goed onze eerste zoon zat een maand of 4 in maat 56. Het ene met het andere uiterste dan weer. Stijn weegt nu ook al 6450 gram en Bas woog 6750 gram met 6 maanden. Dus dat is wel ff een verschil.
Zo zal het hier ook wel gaan ja bij elke maat een andere emotionele reactie denk ik. De stap van 50/56 naar 80 is zeker groot al is dat bij mijn oudste heel langzaam aangegaan omdat ze niet zo snel ging.Gemiddeld 3 maanden per maat. Heb het gevoel dat bij Djènoa het veel sneller zal gaan.Ze heeft weinig "babyvet" enkel plooien bij haar boven benen en ze is best rank.Caitlin(oudste) heeft een plooi bij haar pols gehad tot ruim 3 jaar hahaha. Dus wat dat betreft loop het al heel anders wat logisch is maar daarom misschien ook wel moeite met overgang naar groter.
@Linda...Tja zo kan het ook ja.Hier netjes begonnen met maatje 50 en na 3 maanden nou ja bijna 4 maanden over op 62.Dus die gaat niet zo snel als jou knul hihihi.Als ze nu 5,5 kilo weegt zal het veel zijn denk ik.
Hihi, ik heb nooit de tijd gehad om aan 56 te wennen Daar zat ze bij de geboorte in en na 6 weken had ze hier 62 aan... Af en toe sta ik nu in de winkel met een maat 50 in handen en denk dan: ooohhhh, dat paste ze toen. Onee, toch niet Hopelijk gaat maatje 50 door de tweede wel gedragen worden
Bij Eva vond ik het prima, bij Lisa heb ik er nu wel moeite mee. Want ons gezin is compleet zo en bijna alle kleertjes gaan dus weg. Heb ze vanavond voor het laatst in m'n handen gehad, de kleine kleertjes die Eva en Lisa aan hebben gehad. Heb wel een traantje weggepinkt . De echt favoriete kleertjes waar ik fijne herinneringen aan heb bewaar ik wel. Kleine meisjes worden groot....
Weet precies wat je bedoelt!! Hier heb ik vorige week toch maar maat 74 in de kast gelegd. Wat lengte betreft heeft hij het ook wel nodig maar de broekjes zakken van zijn kontje hihihihihi. Maar ooooooooooo wat vond ik het verschrikkelijk zeg!!!!! Ik heb me zelf echt streng toe moeten spreken... zo van huppakee NU ga je het gewoon doen!!! Overigens kreeg ik 2 weken terug de kleertjes maat 50/56 terug van mijn schoonzus die ze gebruikt had. Jees dat was echt ff slikken!!! Met in mijn achter hoofd dat onze kleine man over 1,5 maand alweer 1 jaar word!!! Waar blijft de tijd!!!
Ik was er wel blij mee, iedere nieuwe maat was weer een teken dat de mannen goed groeide. Ze zijn namelijk begonnen in maatje 38.... Dus maatje 56 hebben wij ook wel lange tijd gehad.
vond het best moeilijk dat ie uit de kleine kleertjes was gegroeid. Helemaal omdat ie er na 3 weken al was uitgegroeid! Nu is ie bijna 9 maanden en heeft al maat 86! Geen snoezige kleertjes hier meer dus. En hij kon ook bijna geen enkele babykleertjes van zijn grote broer aan. Die was een hele smalle en Owen is heel fors. Dat vond ik wel heel jammer. Nu draagt Owen al de kleren die de oudste vorig jaar droeg!
Dit had ik geschreven kunnen hebben, behalve dan dat ik een jongen en een meisje heb, ipv 2 meisjes. Vooral bij maat 50/56, wat TS ook schrijft, had ik iets heel weemoedigs. Ze waren echt pasgeborene-af, vond ik. Ik heb het 3 keer gehad, eerst toen ik de babykleertjes van m'n zoontje opborg (met het idee: wie weet, komt er over een tijdje nog een baby die deze lieve kleertjes nog eens aan mag), daarna toen ik de jongens-babykleertjes definitief weg deed (net na de geboorte van m'n dochter was dat) en zo'n 1,5 - 2 maanden daarna nog een keer met de unisex- en meisjes-babykleertjes. Hier komen geen kindjes meer, dus alles in die ini-mini-maatjes moest weg.... Heb het pakje gehouden dat zij allebei als allereerste hebben aangehad, en een heeeeeel schattig zomerjurkje, voor de rest heb ik het doorgegeven aan familieleden met nóg kleinere kindjes dan ik.
Ik heb het niet zo heel erg als ik kleertjes weg leg maar wel als ik bv in de winkel maatje 50 zie hangen dan heb ik echt zoiets van ow dat ze hier ooit in heeft gepast. Dan moet ik toch ook wel ff slikken. Onze meid is nu over aan het gaan van 74 naar 80
Ik heb er eigenlijk helemaal geen moeite mee.. ik vind t juist superleuk dat ze groter wordt. Vind t steeds leuker worden nu. Misschien dat het anders zou zijn bij een tweede (waarschijnlijk laatste) kindje. Nu vind ik t niet zo moeilijk. Misschien als ze naar school gaat haha.