En toen was hij weg..

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by Tisch29, Jan 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tisch29

Tisch29 Actief lid

Jan 16, 2011
    142
    0
    0
    In het midden van he
    Ik moet even een gedeelte van mijn verhaal kwijt. Mijn vriend heeft mij/ons verlaten. In december zei hij al dat hij het eigenlijk al sinds de helft van mijn zwangerschap niet meer zag zitten, en dat hij toch wegging. Na lang praten, voornamelijk van mijn kant, wou hij het toch nog een kans geven. Afgelopen vrijdag zei hij toch dat hij er mee wou stoppen omdat ik hem geen vrijheid gaf, lijkt mij toch wel een klein beetje logisch met een klein babytje, dat je je vrijheid verliest. En dat hij geen beperkingen meer wou in zijn leven. Hij belt zijn vader, die was er razendsnel en weg is hij. Daar sta je dan. Ik heb veel gelezen hier en ik weet dat ik niet de enige ben in deze situatie maar wat voel ik mij machteloos, verdrietig, hopeloos, schuldig, onzeker en ik weet het allemaal niet.

Ik ga hier maar even veel lezen want er moet nu zoveel geregeld worden. Hij heeft ook geen ouderlijk gezag en ik wil daar nu ook eigenlijk even mee wachten omdat hij ons ook zo in de steek gelaten heeft. Maar jeetje wat voel ik mij rot zeg. Het lijkt wel alsof ik hier nooit doorheen kom. Ik ben maar bij mijn moeder want het is lastig om nu ook alleen voor de baby te zorgen. Het lucht in ieder geval wel op om even wat te schrijven.

2. tonka

tonka Bekend lid

Nov 2, 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Nu doet het pijn en ziet alles er donker uit maar over een tijdje zal je inzien hoe laf het is van je ex om jullie op deze manier achter te laten en zie je in dat hij jullie niet eens waard is. Maak een afspraak bij de gemeente of bij je huisarts, zij kennen de wegen in jou gemeente die je moet bewandelen om een zelfstandige alleenstaande maar trotse mama te worden! Zet hem op meid!

3. FmT

FmT Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    2,860
    0
    0
    Lieve Tisch,

Heel veel sterkte. Het is goed om van je af te schrijven en fijn dat je moeder er is om je te helpen.

Groeten FmT.

4. anouk31

anouk31 Bekend lid

Nov 22, 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Lieve Tisch,

Helaas herken ik je situatie. Mijn (bijna) ex-man ging bij mij weg toen de jongste 2 weken oud was. Er was bij mij niet eens een kans om te vechten. Hij heeft al vanaf september 2010 een relatie met een collega.
    Ik ben inmiddels 8,5 maand alleen met 2 kids. Er komt ontzettend veel op je af. En soms zie je door de bomen het bos echt niet meer. Ik heb meteen die dag gezegd. Hier kom ik ooit sterker uit! En daar houd ik me aan vast.

Het zijn diepe dalen.. Maar vergeet het genieten van de mooie momenten met je kindje niet. Familie en vrienden trekken je hierdoor heen!!

Mocht je meer info willen of gewoon willen kletsen hierover PB maar.

Sterkte x

5. Tisch29

Tisch29 Actief lid

Jan 16, 2011
    142
    0
    0
    In het midden van he
    Bedankt voor jullie reacties! Het ziet er inderdaad allemaal erg donker en somber uit. Zeker ook omdat het slapen niet gaat, dus de dagen zijn lang en vermoeiend. En ik heb zoveel vragen waar ik antwoord op wil, en ik weet dat ik misschien de helft nooit beantwoord krijg en dat ik geduld moet hebben maar ik vind het zo moeilijk.

Ik wordt ook gesteund door familie en vrienden maar nog, het voelt zo ellendig allemaal. Woensdag komt hij praten. Hij moet wel want we zullen ons huis moeten verkopen. Dus er zullen dingen geregeld moeten worden. Ik wacht even tot dinsdagavond af hoe ik mij voel. Als ik het niet aan kan, stel ik het nog maar even uit.

Die tip van de gemeente is een goeie! Daar ga ik gelijk een afspraak maken als ik weer thuis ben.

@Anouk wat vreselijk he, en vooral die machteloosheid. En als je dan naar je babytje kijkt voel je je zo schuldig en vraag je je af of je het wel allemaal aan kan. Ik wil kijken of we er woensdag nog uit komen maar vrees dat het het einde is. Hij loopt gewoon weg voor zijn verantwoordelijkheden en dat had ik nooit van hem verwacht. Maar dat verwacht niemand van zn vriend/man natuurlijk.

@Tonka uiteindelijk zal ik het zo wel zien, maar nu nog even niet :)

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Tisch; Wat vreselijk voor je. Als je tips wilt over de juridische kant van het verhaal, mag je me altijd pb-en, ik weet er nogal veel van af.Sterkte!

7. Tisch29

Tisch29 Actief lid

Jan 16, 2011
    142
    0
    0
    In het midden van he
    @Mrs Hair, dank je wel! Ik denk dat ik dat ook wel nodig heb. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Zolang het huis niet verkocht is zal er vrij weinig veranderen. Al zal het leefgeld dan in 2en gedeeld moeten worden. Heb hem inmiddels al wel gesproken, nog niet gezien want dat kon ik woensdag nog niet aan. Hij houdt niet meer van mij. In de helft van mijn zwangerschap kreeg hij zijn twijfels, maar hij is geen prater. Tuurlijk heeft hij weleens dingetjes aangegeven wat hij minder leuk vond enz, maar hij heeft nooit gezegd of laten merken hoe erg hij er mee zat. En dat neem ik hem wel heel erg kwalijk. Zeker ook omdat hij het nu heel moeilijk heeft met het gemis van zijn dochter en hij zich heel goed realiseerd dat hij heel veel gaat missen en haar heel weinig gaat zien. Als je weet dat dat allemaal op het spel staan, dan geef je toch eerder aan mij aan dat je gevoel wegzakt en dat er echt dingen moeten veranderen.

Hij zal nooit een prater worden, dus dat zal nog lastig voor hem worden.

8. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Voor nu:

Hij moet zo snel mogelijk uitgeschreven worden. Daardoor word jij 'alleenstaande ouder' voor de belastingdienst, en krijg je recht op extra toeslagen. Onder andere heel belangrijk: Rechtsbijstand door een advocaat, als je eigen inkomen niet te hoog is.

Sterkte...

9. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Jou ex is dus een typisch geval van wel de lusten maar niet de lasten... mijn ex ook ;) dat delen we. alleen ben ik hier degene die weg is gegaan en niet hij. maar mijn ex had ook moeite met het inleveren van zijn vrijheid dat kon ik wel merken na de bevalling, en echt ik gaf hem genoeg vrijheid. Maar weet je? het is voor nu nog allemaal niet leuk. maar over een jaar zul je denken dat het wel prettig dat je de ergernis over je ex er niet meer ij hebt. Je kan alles zelf bepalen en zonder de ergernissen over je ex. Ik zou hem geen ouderlijke macht geven, mijn ex heeft het ook niet. stel je voor hij is net als mijn ex en gaat meer naar zijn kindje omkijken dan heb je een probleem. Mijn ex ziet er niet meer naar om nu namelijk en heeft geen ouderlijke macht houdt in dat ik niet zijn handtekening hoef te vragen voor iets en alles zelf kan bepalen. Heel veel sterkte! het is niet leuk wat je nu mee maakt, maar het maakt je sterk! heel sterk! vecht voor je kind meid :)

10. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    ja inderdaad hij moet zich laten uitschrijven! zowiezo voor 1 juli dit jaar want dan kan jij nog de alleenstaande ouderkorting krijgen over dit jaar. als hij weg wil bij jou moet hij ook helemaal weg gaan zodat jij verder kan met je leven.

11. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    het zijn idd diepe dalen waar je door heen moet, maar echt jij en ook TS komen er sterk uit! ik ben nu bijna 4 jaar alleenstaande moeder en heb het nog af en toe moeilijk. Nu gaat het veel beter dan 4 jaar geleden maar toch soms is er weer een dal. maar ik ben zoveel sterker dan 4 jaar geleden en wees ook sterk voor je kinderen en idd geniet an je kinderen ze zijn maar 1x klein. Als alles achter de rug is en je kan weer vooruit kijken dat is het mooiste moment. al blijft het nog moeilijk af en toe.

12. Tisch29

Tisch29 Actief lid

Jan 16, 2011
    142
    0
    0
    In het midden van he
    Het is toch fijn om met mede lotgenoten te praten. Je weet wel dat je niet de enige bent die dit overkomt, maar zo voelt het wel. Hij komt morgen praten. En zijn kindje zien. Want hij heeft wel aangegeven dat hij het daar heel moeilijk mee heeft en daar dag en nacht om huilt. Het is wel duidelijk dat hij echt niks meer om mij geeft want ik ben lichamelijk heel beperkt door bekkeninstabiliteit en zelfs mijn dochtertje in bad doen is al een aanslag op mijn lichaam. En dan laat hij mij zo vallen? Mijn meisje is in het begin een huilbaby geweest, en dan daarbij dat hij heel veel moest doen omdat ik niks kan heeft hem inderdaad doen in zien volgens mij dat hij wel de lusten wil maar niet de lasten.

Wat jullie zeggen over uitschrijven? Kan dat ook met een koopwoning dan? Hij moet dan wel gewoon zijn deel van de hypotheek blijven betalen toch? En gaat dan ook gelijk de alimentatie in? Ik kan namelijk niet zelfstandig het huis betalen, dus het zal verkocht moeten worden. Ik heb wel even een berekening zitten maken en als hij de helft van alles mee betaald en zijn eigen dingen overneemt, en ik betaal dan wel de gas en energie, dan kan ik met alimentatie erbij iig zolang daar blijven wonen. Maar mijn grote vraag is dus, en ik wel zeker gebruik maken van die korting tnx voor de tip dames! Kan dat met een koopwoning die dan ook de verkoop in gaat? Lijkt mij eigenlijk wel, want ouders kunnen ook bv meebetalen aan een hypotheek voor een kind zonder daar te wonen toch.

13. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

Aug 31, 2011
    1,285
    0
    0
    Hoorn
    Oh jeetje meid. Mannen.. Mijn vriend nam de benen toen ik 16 weken zwanger was. En tot nu toe woon ik weer bij mijn ouders en hebben we hier alles op orde voor de kleine die komt.

Wil je veel sterkte wensen komende tijd. Ik ben nu 4 maanden alleen en het gaat met vallen en opstaan. Mijn ex wilde alleen de lusten en niet de lasten, miste ook zijn vrijheid. Stelletje lafbekken. Vechtlust is er tegenwoordig niet meer....

14. anouk31

anouk31 Bekend lid

Nov 22, 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Tisch.

Je ex kan zich zeker uitschrijven. Sterker nog. Hij is het verplicht. Zodra hij een anders woonadres heeft, mag hij niet meer bij jou ingeschreven staan.
    Ik ben naar de gemeente geweest om te informeren waar ik allemaal recht op heb en welke stappen we moeten zetten.
    De kosten van het huis kun je delen, maar dit zou ik wel laten vastleggen.
    Wij hebben dit door de advocaten laten regelen. En daarna meteen een makelaar ingeschakeld om het huis te koop te zetten. Ik betaal de helft van de netto hypotheek en de helft van gemeentebelasting e.d. Gas water en licht is wel voor mijn rekening, omdat ik er (nog) woon met de kids.

Daarnaast ben ik met inkomensgegevens naar belastingdienst gaan. Daar de situatie uitgelegd en de toeslagen zijn aangevraagd. Laat je hier echt bij helpen, want door de emoties vergeet je dingen.

En ik zou bij de gemeente of via huisarts huishoudelijke hulp vragen. Daar heb je recht op. Zeker als alleenstaande met een babytje in deze situatie met bekkeninstabiliteit.

Vandaag is bij ons D-day. De uitspraak van de rechter van scheiding en omgang en definitieve bedrag van alimentatie.

x

15. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Anouk: Oh, spannend... Sterkte vandaag!@ Tisch: Hoe gaat het nu met je?

16. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    het zijn allemaal Lafbekken die mannen die dit doen! TS bijv. laten zitten met een bekkeninstabiliteit ik vind het heel erg allemaal.

17. Tisch29

Tisch29 Actief lid

Jan 16, 2011
    142
    0
    0
    In het midden van he
    @Shadow..ook al zo'n klote situatie dit! Inderdaad totaal geen vechtlust meer! En het woord lafbek komt ook heeeeel vaak bij mij voorbij.

@Anouk31..sterkte vandaag..hoop dat het allemaal goed uitvalt!

Ik vind de steun hier echt fijn, vind het alleen verschrikkelijk om te lezen hoeveel vrouwen dit overkomt. En natuurlijk..net als ik dacht iedereen dit overkomt mij niet. Hier gaat het redelijk, heb mijn pieken en mijn dalen. Ik weet dat hij nu veel aandacht krijgt en geeft aan een ander meisje. En dat terwijl hier een meisje ligt die al zijn aandacht nodig heeft en vele malen meer verdient! Maar typisch geval van wel de lusten niet de lasten inderdaad. En ik zat met zoveel vragen dus ik smste hem redelijk vaak, wat krijg ik als antwoord. Dat ik het los moet laten? Hij is er blijkbaar al een hele tijd mee bezig ja om van mij los te raken, ik niet!

Ik ben gister onder de MRI geweest en mijn, en de dokters vermoeden werd bevestigd. Ik heb ook nog een hernia. heb het nog aan mijn ex gevraagd waarom hij mij daar nu zo me in de steek kan laten..zijn antwoord was dat hij vond dat ik mij vaak aanstelde. Voornamelijk overheerst er nu nog maar woede richting hem. Ik heb morgen een afspraak bij de sociale raadslieden, zij kunnen mij helpen mbt het uitschrijven enz. Zodra ik daar alles van op papier heb ga ik hem dwingen om zich uit te laten schrijven en hem alimentatie te laten betalen. Er is ook al een makelaar hier geweest, maar die zei al tegen ons dat het bijna onmogelijk is om je huis nu te verkopen. En ik gaf al aan dat ik niet door zijn beslissing de komende jaren nog een schuld tegenover de bank heb voor een huis die ik niet meer heb. Hij zou nu met zijn familie overleggen of zij misschien de restschuld op zich kunnen nemen. Maar dan nog kan het wel 2 jaar gaan duren voor we van het huis af zijn.

Maar hij denkt dat hij nu nog wel een ander huis kan kopen en een hogere hypotheek nemen om de restschuld op zich te nemen. Hij weet gewoon niet waar hij mee bezig is.

18. Tisch29

Tisch29 Actief lid

Jan 16, 2011
    142
    0
    0
    In het midden van he
    Ik zal inderdaad ook nog even contact opnemen met de thuiszorg of huisarts voor huishoudelijke hulp. Helaas is mijn bekkeninstabiliteit na de bevalling alleen maar erger geworden, en dit nu ook nog in combinatie met een hernia. Het is voor mij een pijnlijke bedoeling om de dag door te komen, maar als mijn dochtertje dan gister voor het eerst echt schater lacht maakt dat een heeeellleeee hoop goed hoor :)

19. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Tisch: Héle dikke knuffel meid. Als ik je ergens mee kan helpen, pb je me dan?

20. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

Aug 31, 2011
    1,285
    0
    0
    Hoorn
    Hou je taai meid. Het komt echt goed! Echt waar!! Mannen zijn niks waard!! Echt niet, komt helemaal goed met je. Dikke knuffel!!!!!

Share This Page