Zoals de titel al zegt, kan je appelflappen maken met oliebollenmix? En moet je dan nog wat anders doen dan bij het beslag echt voor oliebollen? Alle tips en lekkere recepten zijn welkom!
jep kan heel goed dikke plak appel door de kaneelsuiker halen door het beslag halen en bakken als een olie bol
Da's geen appelflap, dat is een appelbeignet ... Appelflappen maak je met bladerdeeg en niet oliebollenmix
ik haal gewoon kant en klaar bladerdeeg in de winkel stukje appel, schelletje deeg errond en klaar ... vroeger deed ik dat gewoon met appelmoes, maar dat liep er dan lang alle kanten uit
Inderdaad als je het met oliebollen beslag doet krijg je een appel beignet.. om een appelflap te maken kun je het beste bladerdeeg gebruiken.. Ik maak zelf altijd een mengseltje van appel, kaneel, rozijnen en wat abrikozenjam dat leg ik op t velletje bladerdeeg dan vouwen in een punt randje dichtmaken met een vork nog wat jam erop strijken en suiker erover en dan 20 minuutjes in de oven mmmm..! ga morgen ook lekker appelflappen bakken
Ik ga ze op verzoek morgen ook maken: Bladerdeeg (1 plak per appelflap) 3 grote appels schillen met een beetje citroensap met rozijnen, kaneel door elkaar scheppen. Amandelspijs losprakken met een vork beetje amandelspijs uitsmeren over 1 driehoekkant van de bladerdeeg, beetje losgeklopt ei op de randen, bladerdeeg dichtvouwen zodat je een driehoek krijgt, appelmengsel (niet teveel anders kan je flap niet meer dicht) en met een vork voorzichtig de rand dichtplakken. En dan lekker in de oven ... mjummie!!
Ik denk dat TS deze appelflappen bedoelt... Het kan wel met oliebollen beslag maar wij maken er altijd een apart beslag voor (is ook dunner)
Deze zijn erg lekker... 250 gram zelfrijzendbakmeel 1 ei en naar eigen inzicht 7up toevoegen, tot het beslag ongeveer zo dik is als pannenkoekenbeslag. De appel er door heen halen bakken en daarna bestrooien met suiker en kaneel. Eet Smakelijk!
Precies, deze bedoel ik. Die andere appelflappen ken ik ook, maar die bedoel ik niet voor oud&nieuw. Zustertje, mijn plan was ook apart beslag en voor te maken maar wel met oliebollenmix. Hoe maak jij het beslag?
voor appelflappen heb je een wat dunner beslag nodig , zie hierboven al goede recepten langskomen Het zijn officieel appelbeignets maar wij zeggen gewoon appelflappen. mmmm heb er weer zin in !
Staat op de zijkant an het pak niet hoe je het beslag maakt voor appelbeignets? Volgens mij kun je daar gewoon olliebollenbeslag voor gebruiken.
Ik heb het net gedaan heb er een scheut melk door gedaan toen het beslag al klaar was werd het iets dunner.
Mijn man gaat ze morgen bakken, met pannekoekbeslag. Zo'n zin in! Hier vandaag ook de discussie of het nou flappen of beignets zijn. Voor mij zijn het appelflappen!
Kan hoor, met oliebollenmix. Alleen beslag maken en niet laten rijzen, dus gelijk gebruiken.. Toevallig gister aan mijn moeder gevraagd, die maakt namelijk de lekkerste flappen van de wereld Dit jaar ga ik het voor het eerst zelf doen, dus heb om uitgebreide uitleg gevraagd