En toen zat ik vast..

Discussie in 'De lounge' gestart door Neeltje1986, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik zou hoe dan ook gaan. Het maakt een enorm slechte indruk als je in de eerste week direct moeilijk doet over je uren. Je man vindt het niet erg, dus het kan toch?

Gewoon gaan, en misschien wel even subtiel vermelden bij je baas/roosteraar dat het enorm moeilijk was maar je je uiterste best hebt gedaan en toch een oplossing hebt gevonden. Beetje zelf-promotie in een nieuwe baan is ook nooit weg :D

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zou daar niet eens zo over nadenken als mijn vriend het niet erg vind om uren op te nemen.

Dan is de keuze toch niet moeilijk?

3. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Ik zou ook mijn man vrij laten nemen of indd de buurvrouw vragen. Maar zeker naar je nieuwe baan gaan!! Als ik een nieuwe dame aan zou nemen op werk en die deed meteen al moeilijk over uren door opvang problemen zou ik er persoonlijk een negatief gevoel van krijgen en misschien wel opzoek gaan naar iemand anders sorry ik ben heel begrijpend naar moeders met kinderen qua opvang en zieke kinderen. Er is altijd een mouw aan te passen maar niet de eerste periode dat je ergens werkt. Dat is juist de periode dat jij je moet bewijzen aan je nieuwe werkgever. Als je je dan al inflexibel opstelt kan dat nooit voordelig zijn voor je carriere daar. Ik zeg dus gewoon gaan. Een goede indruk is die 2 halve vrije dagen van je man echt wel waard hoor. Hij heeft er dan toch nog genoeg over.

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zou mijn man vrij laten nemen. Vind het zelf persoonlijk heel belangrijk om een goede indruk te geven en flexibel te zijn.

5. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    omdat het een nieuwe baan is en je liever meteen een goede indruk maakt zou ik vragen of mijn man die dagen vrij kan nemen.

6. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

toevallig net een aanvaring gehad met manlief
    hij heeft vandaag dus een halve dag vrij genomen (ik moet om 15.00 werken ) en zijnn eind tijd is onbekend
    nou is onze oppas op vakantie sm die is druk met de voorbereidingen voor vakantie (die vliegt vanacht) mijn ouders zijn op vakantie dus mijn opties waren ook op
    nou is het zo mijn man moet voor maandag ook nog oppas regelen heeft ie nog niet gedaan nou heb ik donderdag nachtdienst dus ik zeg tegen hem ja vrijdag moet je later beginnen want ik kom uit de nacht
    moeilijk moeilijk
    nee niks moeilijk ik draai altijd op voor dit soort dingen
    verantwoording gewoon nemen
    (het ging er mij dus ook om ik had aangegeven heel graag nachten te gaan draaien en als ik dus nu zou zeggen krijg me oppas niet rond geeft ze me dus geen nachten meer terwijl ik ze dus buiten de vakantie's om dus wel gewoon kan draaien maar het nu dus even ongunstig uit kwam omdat iedereen deze week op vakantie gaat

om lang verhaal kort te maken

ik vind dat je man die uren maar gewoon moet opnemen
    je hebt samen kindern samen de verantwoording
    jij moet je bewijzen aan je nieuwe werkgever dus
    manlief moet de uren maar opnemen

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik zou ander oppas proberen te regelen dus OF je man of een (schoon)moeder of tante of iets, het gaat maar om 2 uurtjes dus is niet echt veel tijd. Zo maak je een goede indruk anders begin je meteen "lekker"

8. Janna

Janna Fanatiek lid

Sorry hoor, maar dit soort reacties (heb er al meer gelezen) vind ik een beetje overdreven. Als een werkgever zo met zijn personeel denkt om te gaan, zou ik daar eerlijk gezegd niet eens voor willen werken! TS zou pas anderhalve week later beginnen: dat is ze met haar nieuwe werkgever overeengekomen en vanaf dat moment is de opvang geregeld! Als haar werkgever haar plotseling vraagt om anderhalve week eerder te komen, zij zegt dat ze haar best gaat doen om opvang te regelen en zij dat voor twee dagen van die anderhalve week niet voor elkaar kan krijgen, dan is dat toch niet haar probleem?! Had die werkgever maar eerder moeten bedenken dat hij haar anderhalve week eerder nodig had! Bovendien toont ze zich daarmee al flexibel, want voor de andere dagen heeft ze wel opvang geregeld en wil ze komen.

Ikzelf zou me niet bezwaard voelen om te zeggen dat ik die twee dagen niet kan komen werken, als dat echt niet kan. Tegelijkertijd heb ik er ook niet zo'n moeite mee als mijn man twee middagen vrij neemt om tijd door te brengen met zijn kind. Vinden ze beiden leuk! Ik zou dus wel gaan werken.

9. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Lange tijd heb ik mij ook in allerlei bochten gewringd om zoiets geregeld te kunnen krijgen. Werkte toentertijd in een kledingwinkel en was aangenomen voor het weekend maar na 2 weken werd ik ipv weekend (waardoor ik dus geen oppas nodig had en ze gewoon bij papa was) doordeweeks ingepland :( Na een tijdje was ik het zo zat dat ik elke keer maar weer die stress had van het onderbrengen van mn kind dat ik me voorgenomen heb dat nooit meer te doen. Het brengt zoveel onrust mee voor kind en jezelf...

Ik zou dus gewoon zeggen dat het niet gaat. Jammer dan hoor. ;)

10. Bri

Bri Niet meer actief

Volgens mij is hier geen goed of verkeerd; je werkgever vraagt extra flexibiliteit van jou door eerder te beginnen, jij kijkt of je het rondkrijgt.
    Je kunt met goed fatsoen zeggen: die ene week is geen probleem, maar die laatste twee dagen lukken me niet. Lijkt me niets mis mee, zal je werkgever je ook heus niet kwalijk nemen.
    Maar je kunt ook denken: ik wil heel graag wat credits opbouwen, ik kom tóch. Er is een prima opvang mogelijk, en dat is je man. Lekker voor hem, 2 middagen met z'n kind, en jij relaxed op je werk.

Doe gewoon wat voor jou het beste voelt. Niemand zal je iets kwalijk kunnen nemen, wat je ook kiest.
    Veel plezier trouwens, met je nieuwe baan!

11. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ja maar er wordt gevraagd of ze 1,5 week eerder kan beginnen..Dan snapt die werkgever toch ook wel, dat als er kinderen zijn, je dat niet zo 1,2,3 rond krijgt. Tuurlijk is het fijn als je die 1,5 week eerder kan beginnen maar als je er niet echt op gerekend had en alles last minute moet regelen dan is het logisch dat het niet altijd lukt. Voor hetzelfde geld zat ze nog aan een andere baan vast en had het ook niet gekund....Dan kan je daar toch ook niets aan doen?

12. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Uhm.. Ik zou oorspronkelijk pas 1 sept. beginnen. Vanaf dat moment is ook de opvang geregeld. (Ik ga werken bij Korein en Mick's contract gaat dus ook pas per 1 sept. daar in)
    Ik heb aangegeven dat ik mijn best zou doen om oppas te regelen maar mocht dit niet lukken, dat het dan ophield.

Ik vind het 'apart' dat er nu gezegd wordt dat ik dan geen goede eerste indruk zou maken. Aangezien mijn contract pas 1 sept. in gaat, laat ik mijn goede kant al zien door te kijken wat ik nu voor hen kan doen. Vind ik.

Ouders kan ik niet vragen; mijn moeder heeft een eigen zaak en mijn vader maakt lange dagen. Zijn ouders; daar gaat de kleine niet heen zonder ons toezicht. Broer/zus hebben net zelf een kleine (tussen alle 3 zit elke keer 10 weken)
    En Beertje86, ik had niet eens aan je gedacht.. Slecht hé! :)

MAAR!
    Het is opgelost :)

M'n man neemt die 2 middagen vrij, zodat de kleine niet naar een oppas hoeft maar lekker thuis bij hem is en ze samen wat kunnen doen!

13. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik zou er alles aan doen om een oppas te regelen (dus in jouw geval idd je man) maar mocht het echt niet lukken..tja jammer dan.
    De werkgever heeft je gevraagd of je 1,5 week eerder kan beginnen. Dit was dus niet de afspraak maar je laat zien dat je flexibel genoeg bent door er mee in te stemmen. Dat alleen al maakt een goede indruk.
    Dat je dan voor een paar uurtjes misschien geen oppas hebt..tja, ik neem aan dat die werkgever ook wel snugger genoeg is om te weten dat het voor jou wat moeilijker is wanneer alles op het laatste moment omgegooid moet worden. Het is wel een beetje geven en nemen in dit geval vind ik. Jij bent bereid om eerder dan gepland te beginnen dus dan moet je werkgever ook niet gaan zaniken wanneer je voor 2 uurtjes geen oppas hebt.

14. Bri

Bri Niet meer actief

Ik denk dat de meesten eroverheen hebben gelezen, dat het niet om je eerste werkweek ging maar om de 1,5 week daar nog voor.

Zelf vind ik helemaal niet dat het een slechte eerste indruk had gemaakt als je had gezegd dat die laatste 2 dagen niet gingen lukken. Maar fijn dat jullie het hebben kunnen regelen. Dat mag je zeker wel wat extra 'flexibel-punten' opleveren bij je nieuwe werkgever!

15. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Ik denk het ook Bri.. Vond sommige reacties daarom ook best apart ;)

Vanf 1 sept. is het allemaal geen probleem.. Ik werk vaste dagdelen en tijden en dan is er voor Mick ook gewoon opvang..

16. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Geeft niet meis fijn dat t opgelost is. Weet in de toekomst als je nou echt vast zit , je weet waar mn huistelefoon slaapt :D

17. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Ik weet waar alles van jou slaapt! :p

Deel Deze Pagina