Dat ik altijd van alles in de wasbak zet voordat ik het in de vaatwasser zet. Dat ik rommelig ben. Dat ik vaak allerlei klusjes voor hem verzin en zelf iets niet afmaak.. Dat ik oud papier verzamel bij de achterdeur zodat hij het het weer weg moet brengen naar de container.. pfff vast nog wel veel meer maar kom er zo gauw even niet op en durf het hem niet te vragen
Dat ik volgens hem zo verschrikkelijk zuinig ben met ons geld....Ik kan echt weken nadenken over grote aankopen....
Dat ik zeur om dingen die niet belangrijk zijn.. is ook wel beetje waar nu zeker Dat ik de slaapkamer deur altijd open laat staan ivm katten. En dat ik geen lekkere gebakken aardappeltjes maak!
Haha ik ga het hem ook echt niet vragen nee, straks trek ik een beerput open en gaat hij los op wat hij "allemaal irritant vindt aan mij" haha weg zelfvertrouwen
mijn man ergert zich aan mijn zelfbeeld. vooral als ik aan hem vraag of hij zich voor mij schaamt. ik ben daar toch wel bang voor terwijl hij daar helemaal geen last van heeft. ik ben nu na mijn 2de zwangerschap 40 kilo te zwaar. 35 kilo zwaarder dan toen we trouwde. gelukkig heb ik een lieve man die van mij houd zoals ik ben maar toch weet ik dat hij heel graag zou willen dat ik afval. ben nu gestart met het traject voor een maagoperatie zodat er een einde komt aan die levenslange strijdt met mezelf. het maakt gewoon mijn leven kapot. al jaren wil ik beginnen met een opleiding en contacten oppakken met mijn vriendinnen maar het lukt gewoon niet. ik schaam me kapot voor mezelf en sluit mezelf het liefst thuis op. verder ergert hij zich soms aan mijn schoonmaak gedrag. hij snapt niet dat er elke dag schoongemaakt moet worden.
Tja, iedere ergenis heeft ook wel weer een voordeel voor hem. Ik kan soms bazig zijn en een controlefreak. Maar dat vindt hij soms ook wel weer prettig want ik regel alles en hij hoeft nergens aan te denken wat hij dan wel weer fijn vindt. Ik kan op vrije dagen niet stil zitten. Ben altijd met het huishouden bezig. Soms zegt hij wel eens `ga je nu nog eens een keer relaxen en even zitten want dit is zo ongezellig`. Maar goed, hij hoeft het niet te doen en heeft altijd een schoon huis.... Dat was denk ik wel het hetgeen waar hij zich het meest aan ergert.
Sterkte... Ik herken de strijd... Ook ik ben na mijn zwangerschappen heel veel aangekomen, van 70 kilo naar op mijn zwaarst 107 kilo denk ik.. ( of misschien zelfs wel meer).. Ik hoop dat dit voor jou de oplossing is!
Ik pak de vaatwasser niet goed in, jammer dan Verder 'zeur'ik weleens en kan er slecht tegen als dingen anders gaan dan ik had bedacht. Gelukkig kan hij er goed mee overweg
Als ik aan het koken ben, dan lijkt het alsof er een bom is ontploft in de keuken. Kan hij niet zo goed tegen. Dus gaat hij al opruimen, terwijl ik kook. Scheelt mij dan weer opruimen, haha...... (en nee dat doe ik niet expres )
-te veel kopen -niet echt huishoudelijk aangelegd zijn -zeuren en drammen, mijn wil doordrijven zeg maar Denk dat dat de belangrijkste dingen zijn.
Ik heb het hem net gevraagd en zijn antwoord was: poeh daar moet ik even over nadenken, ik heb zo niet direkt een antwoord. (heb ik zo toch nog iets positiefs te melden bij mijn psycholoog als we het gaan hebben over mijn negatieve zelfbeeld )
dat ik altijd zijn spullen opruim en vervolgens niet meer weet waar het ligt.... ennn de vuilniszakken die te vol zitten en met moeite uit de bak te krijgen zijn
- Dat ik een eeeenorme sloddervos ben. - Dat ik een hele slechte huisvrouw ben. ( het is nooit vies zuig elke dag etc maar het kan nog wel eens een "rommel" zijn ) - Dat ik hele gesprekken voer in mijn slaap ( zal dat de reden zijn dat hij alleen maar nachten draait en thuis komt als ik mn bed uit ga ) - Dat ik enorm kan drammen en altijd mijn zin wil doordrijven. Verder hoor ik hem nooit
Dat ik de keus altijd aan hem laat, als hij vraagt wat we gaan eten bijvoorbeeld dan zeg ik, waar heb jij zin in? Ik kies zelf nooit iets en laat altijd de keus bij hem.
Oh, nog wel wat dingen waar ik net op kom: - Heb ik iets in mijn hoofd gehaald, dan moet het ook meteen uitgevoerd worden. - Perfectionistisch tegenover mijn eigen projecten. Ik ben nooooit tevreden over wat ik doe/maak/verzin.
- dingen op het laatste moment doen, waardoor ik dan uiteindelijk loop te stressen. - kleren laten rondslingeren - opruimen niet mijn grootste hobby is
Hij ergert zich groen en geel aan het feit dat ik hysterisch word van verrassingen en veranderingen. Ik moet eerst altijd even wennen aan het idee...en wil altijd alles weten...verrassingen niet aan me besteedt...veranderingen ook niet zomaar doen. Dus nooit spontaan ineens iets doen...want dan schiet ik in de stress. Das toch hetgeen waar ie zich het meest aan stoort.