Hallo, Hoe maken jullie eigenlijk je wc schoon? En hoe vaak? Ik vroeg me het laatst af, want ik zelf gebruik vaak even zo'n kant&klaar nat doekje voor de wcbril enzo, terwijl mijn moeder met sop en emmer werkt. Andere tijden... En hoe vaak vervangen jullie eigenlijk de wc-borstel? Dat vind ik altijd zooooooooo'n ranzig ding!!!! Huuh!! En vooral dat ding waar ie in hangt; daaronder in ligt dan soms een plasje water/viezigheid. Jakkie bakkie!!! Maar goed, hoe gaan jullie om met dit prive-hokje? (zo prive is het hier niet meer, want zoontje loopt altijd met mij mee naar de wc ) Groetjes, Hanna
Ik doe het ook met van die natte doekjes tussendoor.. Alleen gaat het dan wel eens plakken Ook vies. Daarom 1 keer in de week met een sopje.. Ik laat ook wel eens de wc borstel in de pot zitten en dan veel bleek erdoor gooien en lekker een nacht laten intrekken Maar idd is zo ranzig dat ding!
elke dag en eigenlijk ook wel met een sopje, dweil ik gelijk de vloer mee. toilet boven zet ik in de chloor en dan met de douchestraal/kop eroverheen, water voert gelijk het putje in. Als we visite hebben gehad maak ik hem extra schoon, ervoor en erna.
eigenlijk elke dag. boven iets minder vaak want die wordt wat minder gebruikt. maar ik spuit er antikal in. even in laten trekken. goed met de borstel erdoor. zit er water in dat bakje van die borstel ( die hangt) gooi ik dat leeg en maak even schoon met een dot pleepapier en glassex) bril en pot ook met papier en glassex of allesreiniger. dat doortrek-ding afdoen, de lichtknop en klaar is kees. stofzuiger er iedere dag even door. dweilen doe ik als ik heel het huis een keer dweil (1x per 2 weken ofzo) en de tegels??? ja 1x per half jaar ofzo. die worden niet vies want ik zeik niet tegen de tegels aan. pleeborstel vervangen? hm ben in 6 jaar tijd 2x verhuist en toen beide keren nieuwe gekocht dus 1x per drie jaar. dat ding is hier nooit goor hoor ja ik zal mn tanden er niet mee gaan poetsen maar er hangen geen bonken stront in ofzo. ik zet hem in de plee met sop en trek 2x door en schoon is ie hoor
Wij maken ze 1 a 2 keer in de week schoon met een sopje. De WC borstel spoelen we schoon met doortrekken en in de beker waarin hij staat, zit een scheutje chloor.
Dat dat ding hier zo goor is komt vooral doordat mijn man de remsporen er mee uit de wc haalt! Hij zegt steeds 'daar is zo'n borstel toch voor??' Ik vind het echt zoooooooooooooooo vies!!!!!
ik gooi er elke dag chloor doorheen, en ga dan met de borstel er doorheen.. de wc borstel vervang ik 1x in de 3 maanden meestal.. en Grote schoonmaak elke week.. dan dweil ik stofzuig ik en maak de borstel schoon. die staan vrijwel altijd in water met een klein beetje chloor zodat hij fris blijft..
hier elke dag met natte doekjes scheut bleek en borstel spoelen en de wc deo (chanel cristal hihihi) en 3 keer per week maandag woensdag zaterdag een emmertje sop muurtjes wc pot aan de onderkant vloertje enz en wc borstel bakje gaat hier dan even afgespoeld onder de kraan ik heb een glazen opvangbakje
Maar hoeveel verschillende doekjes gebruiken jullie dan? Eentje voor de spoelbak/wc + emmer sop en dan nieuw sop en nieuw doekje voor fonteintje, de deurklink en de tegeltjes aan de muur?
Ik doe iedere dag met zo'n hygienisch doekje even snel de bril enzo. En 2x per week met een sopje, ook gelijk de vloer.
Ik doe eerst het fonteintje, dan de muur, dan de spoelbak, de pot en als laatste de vloer. Dus ik werk van schoon naar vies zeg maar, met hetzelfde sopje.
Elke ochtend even doekje er door de pot en dan 1 a 2 x in de week ook de vloer even meenemen. Boven doe ik om de dag even doekje door de pot en 1x in de week badkamer helemaal flink schoonmaken. Van schoon naar vies idd.
ja ik pak dus gewoon keukenrol of pleepapier. als ik dus echt de tegels doe een gewoon doekje en dan doe ik de tegels en de lichtknop en de wcrolhouder ding gewoon met 1 doekje. en die gaat gewoon de was in op 60 graden en daar kan ik daarna bv weer de aanrecht mee doen. maar echt voor de plee zelf altijd papier. geen doekjes
Ik doe het elke dag even snel, met een w5 doekje van de lidl, en 1 keer in de week met een sopje en dan gooi ik van die ontkalker in de pot die ik een uur in laat trekken. En dan schrobben met de borstel, dan voel ik me altijd mien dobbelsteen
Elke dag en wanneer het nodig is de bril, wc verkleiner en bovenrand van de wc. En ook de deur daar waar hij vaak vast gepakt wordt en de deurklink. Dit met natte doekjes. Om de dag en wanneer het nodig is de binnen kant van de wc. Met de pleeborstel en een flinke scheut...euh...mja nam kwijt van het spul zwarte fles die onder de rand spuit... De pleeborstel maak ik dan ook schoon (in het wc water met het schoonmaak spul laten staan na flink door de wc geweest te zijn) Het bakje zet ik vaak (maar weet niet hoe vaak) in een bakkie water met flinke scheut schoonmaak en spoel ik tussendoor uit met warm water. Waarna ik er altijd een scheutje schoonmaak onderin doe. 2 keer in de week de hele wc. Met sop en dan gebruik ik het doekje het eerst voor de plekken die het minst vies zijn en spoel veel vuldig. En dan nog ooit denk je van jeeeeeetje wat een vieze bende die wc! Maarja 3 heren in huis.... En nog alle 3 polio ook wat wc schoonmaken betreft
Als ik zie dat t nodig is. Soms 2x per week, maar meestal 1x per week (zit in de badkamer) en die maak ik ook 1x per week schoon.
Ik ga er zelf 1 keer per week met hygienische doekjes en chloor doorheen (2 a 3 doekjes per keer, eerst de minst vieze delen, als laatste de bril en rand van de pot). En elke dag wel even gewoon met wc papier over de rand. Mijn schoonmaakster D lang leve de schoonmaakster!) doet het 1 keer per week met sop. Ik heb nu nog maar 1 man die staand plast, maar dat worden er strakjes 3, dus dan zal het wel vaker moeten.
Ik doe de wc en wasbakje etc. 1x in de 2 dagen met natte doekjes, chloor met antikalk en met wc-papier nawrijven, anders krijg je idd een plak-wc.. (maar kan me voorstellen met een kleine dat dat vaker moet straks) En na visite doe ik het altijd nog een keer, ze zijn de deur nauwelijks uit en ik sta er al.. De tegeltjes hou ik gewoon in de gaten, en als het moet dan moet het.. Verder doe ik 1x in het half jaar ongeveer met echt chemische ontkalker en een schuursponsje (en een grote handschoen) de wc uit schrobben.. En de wc borstel + (glazen) bakje maak ik schoon als er weer drap onderin zit.. Ik gebruik trouwens de natte doekjes van de Blokker, die zijn goed nat.. Mijn man heeft trouwens ook opeens geen verstand meer, als het om de wc schoonmaken gaat.. Volgens mij heeft ie dat in de afgelopen 3 jaar 2x gedaan.. Gr. Carlien Gr. Carlien
1x in de 5 dagen of zo met een sopje. En dan ook alles. De muren neem ik dan ook mee. Wij zijn ook maar met z'n tweeen en ontvangen niet veel visite. Want als er veel mensen op onze wc zouden komen, dan zou ik hem ook vaker schoonmaken, maar dat is in dit geval niet nodig. En als hij al sneller vies is, dan heb ik ook natte doekjes dat ik het tussendoor daar even mee schoonmaak.